450 Scale heli uitkiezen

Hallo,

Ik zou graag nog een heli toevoegen aan mijn verzameling.
ik zou liefst een beetje grotere heli hebben dan degene ik nu al heb.
liefst geen merken dat je alleen in Nederland kunt bestellen en niet in Belgie,omdat ik in belgie woon.
Ik zou mijn heli halen in een modelbouwwinkel zodat ik nog iets kan
Vragen als er iets mis mee is(dus geen onbekende merken a.u.b.)
De prijs mag niet hoger zijn dan 350 euro.

Mvg,Jeremy

heb je al een zender?

Anders wordt een nieuwe heli voor 350 euro wel erg krap ;)

Het grote merk is natuurlijk Align, daarnaast heeft hobbyking een 'clone' gemaakt die 5x zo goedkoop is maar de meeste onderdelen wel te vervangen zijn door origineel align spul, onderdelen in elke heli webshop te verkrijgen,

dan gewoon de v2 uitvoering nemen, Pro is er ook, maar is lastiger bij de onderdelen te komen omdat het frame iets stijver bij elkaar zit,

gebruik de zoekfunctie eens ;) al heel veel over gepraat,

succes met je keuze ;)

Voor dat geld kun je alleen een HK450 halen als je ook nog een goede zender wilt volgens mij.
Als je een echte Align haalt heb je geen geld meer voor een zender.
Anders zit je vast aan een model wat met zender word gelevert, die zenders zijn meestal niet zo goed.
Vraag maar niet aan de verkoper waarom die niet zo goed zijn, die overtuigt je wel dat ze wel goed zijn als je er totaal geen verstand van hebt.
Ik neem aan dat je die zender ook nog voor latere helis wilt gebruiken.

De CopterX CX 450PRO V3 Belt of TT versie bij ehirobro.com? ARTF kit a la 110 dollar. Dat is inclusief motor, ESC, external BEC, motor, alle servo's en een gyro... Kan voor 140 dollar shipped zijn...

(w w w.)ehirobo.com/shop/product_info.php?products_id=9750{3}5

(ik mag nog geen links plaatsen -.-')

Wil sowieso weten of dit een net aanbod is uit eigen interesse. Is bijvoorbeeld de elektronica onder de maat, of ongeveer gelijk aan goedkopere hobbyking zooi?

mvg,
Erik

De CopterX CX 450PRO V3 Belt of TT versie bij ehirobro.com? ARTF kit a la 110 dollar. Dat is inclusief motor, ESC, external BEC, motor, alle servo's en een gyro... Kan voor 140 dollar shipped zijn...
De copterx schijnt wel een van de betere 'clones' te zijn. Ik zag dat er inmiddels ook enkele nederlandse webshops zijn en een van de sponsors van het forum ze ook in het assortiment krijgt. Toch handig als je onderdelen snel in huis wilt hebben.

Die swash servo's lijken op de hitec/towerpro/turnigy sg90 of iets dergelijks; servo's van een paar dollar die op zich wel werken maar bij een lichte crash vaak al moet vervangen. Inderdaad wellicht vergelijkbaar met hobbyking spul maar die hebben ook budget en het iets betere zegmaar.
Bij een 450 pro moet je volgens mij meer uit elkaar halen dan bij een sport. De andere electronica ken ik niet.
Zelf heb ik een 450 sport en vind 'm ten tov een V2 wel gemakkelijker sleutelen, maar gelukkig nog niet nodig geweest behalve bij het bouwen :)

Ik ben wel benieuwd hoe de gyro en staartservo zijn, zitten ook bij de 500 value electronics package wat ik overweeg icm een copterx 500se v2 kit.

Laatst bewerkt:
Met de sport versie bedoel je de niet-Pro versies? De AE v2 en de SE v2 en ME v2 dus? Ik zie verder geen CopterX Sport of zoiets dergelijks...

Maar dat de SE v2 minder sleutelen is dan de pro vind ik wel belangrijk als beginnend modelbouwer.

ook nog vraag: deze kits komen redelijk pre-assembled (95% zoals aangegeven op bij specs vind ik overdreven). Bij de HK clones is het echter vaak zo dat je bijvoorbeeld het frame uit elkaar moet halen en de schroefjes moet borgen (iig nalopen). Is dat bij de CopterX anders?

mvg,
Erik

Elke schroef metaal in metaal loctiten. Mijn ervaring met de copterx Pro is dat er bijna nergens loctite zit.

Zeker de rotorkop en staart gedeelte goed controleren.

Met de sport versie bedoel je de niet-Pro versies? De AE v2 en de SE v2 en ME v2 dus? Ik zie verder geen CopterX Sport of zoiets dergelijks...

Maar dat de SE v2 minder sleutelen is dan de pro vind ik wel belangrijk als beginnend modelbouwer.
Ik zie inderdaad van CopterX ook geen sport versie :confused: het is echt een ander model. Tarot 450 Sport V3 RC Helicopter Kit Barebone(Carbon Fibre Edition) Ik vind mezelf nog lang geen ervaren heli-vlieger, in december begonnen, maar vind de sport wel beter dan de v2; zelf hk450 v1 gehad en een 450v2 heb ik er nog bij maar vliegt ff niet ;) met beide HK's wel wat kleine problemen gehad en ook wel gecrasht doordat er bij de staart iets stuk ging.
In reviews las ik ook dat beide modellen een vooruitgang zijn tov v2. Wat dat betreft zou ik zeggen, ga voor de CopterX pro :)

Ken je de build video's op helifreak? Trex 450 Pro build videos - HeliFreak dat is de Align versie met tube maar komt verder wel overeen.

Even heel wat anders: weet je 100% zeker dat je een CCPM 450-er wil?
Ik zie het namelijk niet gebeuren dat een 13-jarige de eventuele crashkosten steeds kan ophoesten.

Als je het wel echt graag wil raad ik aan om behoorlijk wat uurtjes te gaan simmen, dat scheelt een hoop.

Je zegt dat je een grotere heli wil als je nu hebt, wat voor heli heb je nu?

Gr. Christian

chrisvd zei:
Ik zie inderdaad van CopterX ook geen sport versie :confused: het is echt een ander model.

:eek: nog een align clone die ik niet ken.

chrisvd zei:
In reviews las ik ook dat beide modellen een vooruitgang zijn tov v2. Wat dat betreft zou ik zeggen, ga voor de CopterX pro :smile:

Dan verander ik het plan denk ik. Geen HK want ik hoor wel vaker over problemen. Niet dat die niet op te lossen zijn, maar voor een beginner is het toch handig als het beter te doen is EN als er een handleiding bij zit...:razz:

Ik heb al veel 450 build vids bekeken. Heb nu ook handleidingen geprint en een leuk boekje over CP heli's gekocht.:grin:

elke weg, voorlopig simmen icm de e-sky honeybee. Als het weer dan een beetje goed wordt tenminste :mad:

En terug naar starter van dit draadje: Als je er echt goed in bent zou ik wel aan een trex (kloon) beginnen als ik jou was. Maar zorg dan dat je genoeg van techniek en afstellen van deze heli's afweet (meer dan ik ;)). En dat je genoeg over hebt voor spare parts. Anders is het straks niet meer leuk en dat zou zonde zijn!

mvg,
Erik

Even heel wat anders: weet je 100% zeker dat je een CCPM 450-er wil?
Ik zie het namelijk niet gebeuren dat een 13-jarige de eventuele crashkosten steeds kan ophoesten.

Als je het wel echt graag wil raad ik aan om behoorlijk wat uurtjes te gaan simmen, dat scheelt een hoop.

Je zegt dat je een grotere heli wil als je nu hebt, wat voor heli heb je nu?

Gr. Christian
Ik wil gewoon een beetje grotere heli die wat meer tegen een windje kan(ik woon namelijk aan de zee).Als het een CCPM is of niet maakt niet uit ik kan het leren hé ;).
momenteel heb ik een Robbe Arrow Plus Trainer.
En wat is simmen?

Ik wil gewoon een beetje grotere heli die wat meer tegen een windje kan(ik woon namelijk aan de zee).Als het een CCPM is of niet maakt niet uit ik kan het leren hé ;).
En wat is simmen?

Ik twijfel er zeker niet aan of je kan leren,
maar of het leren leuk blijft na een aantal crashes is een 2e.
Om het alvast beter te leren zonder het stressen van niet willen crashen kun je gaan simmen, Simulator vliegen op je pc.
Je koopt een PC zender (van bijv E-Sky) op USB voor 2 tientjes.
Vervolgens pluk je een programma van het web (staat genoeg geschreven welke handig zijn) en ga je druk oefenen.
Heb ik ook gedaan, en heeft mij toch behoorlijk geld bespaard aan crashes.

Gr. Christian

OostendeRacing zei:
En wat is simmen?

Je vliegt een fixed pitch zo te zien... Als je er goed mee kan vliegen zou ik voor een (gezien jouw budget) trex 450 kloon gaan. Men zegt vaak: als je een FP kan vliegen, kan je ook een CP vliegen! Zoek eens naar:

KDS 450 (S, SV en C versie)
CopterX 450
HK450
E-flite blade 400
en er zullen nog veel meer 450 heli's zijn die in aanmerking komen...:)

Je kunt ook naar goedkopere RTF collective modellen kijken. Bijvoorbeeld de Belt CP V2

Zelf kies ik over een tijdje (als ik echt kan vliegen en alles af weet van CCPM heli's) voor een HK450 of CopterX.

Over simmen: Ik vlieg met Aerofly Professional Deluxe. Zit toch te denken aan een goede sim zoals Phoenix, Realflight en Heli-X. met Aerofly kan ik niet throttle en pitch curves instellen. moet altijd met een flat curve oefenen... Kijk dus naar een goede sim zou ik zeggen...:rolleyes:

Succes met je keuze in ieder geval...

Ik ga nu weer simmen door dit rotweer :(...

Sorry dat ik geen links er bij heb gezet. misschien wil iemand anders dat doen :confused:. Ik mag niet links plaatsen want ben net 2 dagen lid hier -.-'

mvg,
Erik

Back