450Pro torque tube ombouw naar belt

Zou het mogelijk zijn om de TT uit de pro te vervangen door een belt aangedreven tail?
Het minste tikje dat die front drive gear krijgt worden de tandjes gestript
Zo ja welke parts zouden dan moeten gebruikt worden?
Mvg,
Luc

Vraag: ik neem aan dat je al goed kan vliegen aan je collectie te zien? of heb ik het verkeerd?

Zo ja, waarom zou je dan de Torque willen vervangen voor een belt?

Ik heb zelf 2x 600 ESP en 1x 450 PRO, en vlieg vanaf eind vorig jaar, en nog nooooooit gestript.. :confused:

Je moet wel erg raar doen neerkomen wil je ze gestript krijgen.

Maar het is mogelijk, al weet ik niet exact welke parts je nodig hebt.

Ik heb mijn V2 juist van belt omgebouwd naar TT..

Alle onderdelen zijn zo te krijgen, alleen de ombouw aan de kant van de heli kan wat lastig zijn.
Bij mijn ombouwset zat een blok, waar de tandwielen etc inzitten.
Dit onderdeel heb je ook voor een beltaandrijving, ik weet alleen niet of men dit onderdeel ook voor een 450 pro maakt.

Dat zal je enige punt worden, verder kun je gewoon de V2 of sport staartonderdelen pakken.

Een 450 pro ombouwen naar belt doe je het snelste en goed koopste door een heel staart gedeelte van de copterX erop te zetten. Kost rond 26 euro en is zo te bestellen bij www.ehirobo.com kijk even bij de copterx pro onderdelen.

Ik dacht dat de copterx een kloon van de V2 was...

En ik weet niet of de uitsparingen in het frame bij een pro en een V2 hetzelfde zijn...

Staart zelf is geen probleem, het gaat om het blok tussen het frame.

Ik dacht dat de copterx een kloon van de V2 was...

En ik weet niet of de uitsparingen in het frame bij een pro en een V2 hetzelfde zijn...

Staart zelf is geen probleem, het gaat om het blok tussen het frame.

Je hebt ook een PRO clone van copter X en die is te krijgen met belt en met torque tube. Als jij je align 450 pro om wil bouwen naar belt kun je dus de copter X belt onderdelen gebruiken, past er zo in.

kijk ff HIERZO

Je kan dan ook alleen de boomblock(die in het frame zit) bestellen en er dan evt een tail unit van de align 450 sport opzetten. had ik op op mijn vorige heli ook (copterx pro met belt dus)

Laatst bewerkt:
Aha...
Wist ik niet...

Grappig dat het origineel nu behangen moet worden met kloon onderdelen om iets voor elkaar te krijgen

Is idd wel vreemd.

Ik weet wel dat er en origineel boomblock van align is om een torque tube op een 450 sport te monteren, maar andersom durf ik niet te zeggen.

Vraag: ik neem aan dat je al goed kan vliegen aan je collectie te zien? of heb ik het verkeerd?

Zo ja, waarom zou je dan de Torque willen vervangen voor een belt?

Ik heb zelf 2x 600 ESP en 1x 450 PRO, en vlieg vanaf eind vorig jaar, en nog nooooooit gestript.. :confused:

Je moet wel erg raar doen neerkomen wil je ze gestript krijgen.

Maar het is mogelijk, al weet ik niet exact welke parts je nodig hebt.

+ 1 ik heb me er zelfs over verbaasd hoe zo'n impact de 450PRO TT kon hebben, ik heb dat ding wel 10x geprakt waarvan ik misschien 2x een kapotte TT/tandwiel had

+ 1 ik heb me er zelfs over verbaasd hoe zo'n impact de 450PRO TT kon hebben, ik heb dat ding wel 10x geprakt waarvan ik misschien 2x een kapotte TT/tandwiel had

Ik snap de conversie ook niet zo. Die torque tube constructie is over het algemeen veel beter/steviger/etc.

Waarom wil je er per sé een belt op zetten?

Hey

Ik gebruik dit topic even om mijn vraag te stellen want ik wil ook gaan ombouwen!
Echter ik wil van HK450Pro belt naar 450Pro TT.

De vraag is dus of ik het tailboomblock (deel tussen tail en frame) in zn geheel moet vervangen voor een TT versie of dat ik met alleen een setje assen ook geholpen ben?

Groeten

Dat denk ik niet. De tailboomblock heeft alleen als functie de tailboom vast te houden, verder heeft het geen functie voor een belt of TT

Pak er de manual van de 450PRO maar eens bij dan ;)

Er moeten lagers in , dus denk ik dat ik toch alles moet vervangen...

Van de HK450/Cx450Pro bestaan belt en TT versies, die onderdelen zijn onderling uitwisselbaar. Je moet dan wel de staart plus frameblok, asjes lagers etc vervangen.
Van Align heb ik nog nooit een 450Pro met belt aandrijving gezien.

Ik heb een Align 450 Sport. Het (belt ) boomblock van Tarot bleek net iets af te wijken qua maatvoering waardoor de uitlijning van de tandwielen niet meer ok was.
Geen garantie dat HK/CopterX/EXI parts passen op en originele Align.

Overigens kun je beter de tail uit het gras houden met een aangepast landingsgestel.
Bijvoorbeeld door de heli iets voorover te zetten met een hoge en lage skidmount van Gorilla Gear. Of je zet er een 500 size skids onder.

Gr, Harry

Overigens kun je beter de tail uit het gras houden met een aangepast landingsgestel.
Bijvoorbeeld door de heli iets voorover te zetten met een hoge en lage skidmount van Gorilla Gear.

Dit heb ik al eens ergens op een foto gezien, ziet er best vet uit ! Denk dat ik dat bij mij ook maar eens ga doen :cool:

Verder denk ik dat ik toch maar heel het tailblock ineens vervang, dan kan het gewoon niet fout gaan :)

Groeten

Hey

Nog ff een vraagje over de tailrotor; Als ik het goed zie hoef je alleen het asje te vervangen waar de belt over loopt voor een asje waar een tandwiel aanzit, klopt dit?

Groeten

Back