"4D" : Wie wil achteruit "Shocken"?

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Een paar weken geleden heb ik Manuel Nübel gesproken
hij gebruikt speciale prop bladen
normaal zijn onze propjes bol/hol
voor verstel prop zou het beter zijn om een prop te hebben
waarvan de voor en achter kant het zelfde is
een soort bicon- prop

maar ja
van de 3 wedstrijd vluchten,
werkte het geheel 2 keer niet

en voor de mensen die het gaan proberen
Manuel heeft meerdere accu packs opgeblazen
vanwege de ZEER hoge stromen die er gaan lopen
U is gewaarschuwd.

Hrmz... Staarthouders en bladen van een Logo'tje? Volsymmetrische heckbladen erin? Is het dan geen idee het hele holle-as-ding af te zinken en dan een pitchslider te gebruiken zoals op een heli?

Ton.

Idd bij de eerste testen met die props zijn vele lipo pakketjes kapot gegaan. De stromen die er liepen kwamen tot wel 20 ampere. Bij de laatste versie die Holger Lambertus nu gemaakt heeft schijnt het stroom verbruik alweer reuze mee te vallen en binnen de toleranties van de lipo's te liggen.

Manuel gebruikte dus deze laatste versie van Holger.....
Vooral het vooruitvlieg rendement van zo'n platte prop is bedroevend.

Bij Ralf Strecker op de beurs in Dortmund een prototype gezien van een verstelpropje met veel alu (ook alu bladen) dat incl het 11grams motortje slechts 18 gram woog.....
Prachtige techniek.....

ik heb het ook zien liggen maar weet de prijs er niet van, ( was inderdaad mooi werk )op de stand van IKARUS ernaar gevraagd en nog niet leverbaar( 3 weken , en ook de nieuwe modellen niet ? )

aluminium bladen ?

in de heliwereld zijn die om de voor de hand liggende redenen de bladen van aluminium verboden.

nu doen ze hier zijn intrede ? :?

denk je dat het veel minder pijn doet dan ?

zon prop draait wel 10.000 rpm, een heli nog geen 1/5 ervan.

als ik mensen met een apc prop in hun handen zie hakken wat voor wonden dat al geeft soms :)

Niet overdrijven he , ( 10.000 tr/m ) U moet rekening houden met de omtreksnelheid van een prop van een indoor model, en met deze van een heli.

een vliegtuigmotortje loopt snel 10.00 rpm ja

overigens heb je met een heli nog wel zoiets van "daar moet ik mee van me afblijven"

met een indoor ding van 200 gram zie ik ze nogal eens voor zijn eigen neus torquerollen.

Aluminium of carbon zal niet veel verschil uitmaken. Wat wel veel uitmaakt is een destructief vermogen van 30 Watt bij deze indoor aandrijving of 3000! Watt bij een Raptor 90.

Onverstandig met onze hibby bezig zijn is altijd AU!
Autorijden is statistisch gezien nog altijd het gevaarlijkste wat we doen hoor!!!
Verder hebben we het over een prototype waarvan de meest gunstigstebbladvorm nog onderzocht wordt en of de bladen dan alu worden of carbon zal mij een biet zijn,

Peter

Hallo!

Hoe werkt de variabele prop nu met je zender???
Ik heb op de site van ikarus gekeken naar een manual, maar die is niet online beschikbaar. Ze vermelden wel dat je een heliprogramma in je zender moet hebben voor bediening van de extra servo.

Ik heb totaal geen ervaring met heli's (CP) en het programma in mijn zender. Maar hoe moet ik dit zien? Moet je een extra switch o.i.d. inbouwen of werkt dit met een bepaalde mix op je gasknuppel?

Groet
Ruud

ruud
dit werkt gewoon met een mix tussen kanaal 3 en 6 op de zender als je dan een goede regelaar hebt. kun je de govener functie gebruiken om een vast toeren tal in te stellen.
vervolgens op kanaal 6 de pitch van de prop regelen en dat allemaal op de trottel stick

Ik zou een schuif nemen voor de gas stand == toerental :) en dan de gas knuppel gebruiken voor de pitch. Denk er ook al een tijdje aan om een grooter 3D toestel te maken. Axi 2808 series motor met pitch prop op een 110cm depron 3D kist van 600 gram max. Leuk voor buiten.

Back