4e F5B Wedstrijd F5B Wijk en Aalburg 6 augustus

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
6 augustus gaan we alweer de 4e wedstrijd dit jaar vliegen, deze telt weer mee voor het BeNeLux kampioenschap.
We zijn ditmaal te gast bij Modelvliegclub Aalburg, in Wijk en Aalburg.
Website van de club

Ik ben vandaag even wezen kijken, werd zoals gewoonlijk zeer vriendelijk ontvangen en we hebben even wat dingen doorgesproken.
Helpers, stoelen, stroomvoorziening, de o zo belangrijke catering.

Het staat helaas tussen de mais in, het is zoals gewoonlijk weer improviseren om de 150 meter uit te zetten maar dat moet lukken.
De omgeving is zeer landelijk en vlak.
De catering staat, weten we uit ervaring, op een hoog niveau, sateetjes, ballen gehakt en allerlei heerlijke dingen worden in het clubhuis tegen zeer kleine prijsjes aangeboden.

Dan wat info voor de vliegers:

Aanvang: 10:15.
Inschrijving met KNVvL, WA of VML papieren bij Johan.
Kosten 7,50 (svp gepast meenemen)
Als je samen met iemand een team vormt geef dat bijtijds aan, liefst per email zodat we daar dan nu al rekening mee kunnen houden.
Bekende teams zijn:
Luc / Willy
Kees / Marcel
GJ / GVB

Wedstrijdleiding is in handen van Jan de Groot (met vrouw?)

We starten weer elke 5 minuten.
We doen het net zoals in Nuth, als degene die voor jou start gaat vliegen dan laat jij je ontvanger inlezen.
Begin op tijd met opbouwen van je model zodat je je goed voor kan bereiden en geen dingen vergeet in de stress (ontvanger aan te zetten of zo).

Er zijn op het veld problemen met de zonnepanelen dus 12V voeding is onzeker.
Dinsdag 26 juli weet ik daar meer over.
Netspanning uit een generator is beperkt te gebruiken, de frituurpannen moeten ook nog heet kunnen worden.

Parkeren:
Je mag de auto naar het veld rijden, daar de spullen uitpakken en dan weer terug, langs de weg parkeren.

Uit eten:
Het traditionele etentje wordt nog een restaurant voor gezocht, chinees zit in de buurt maar ik zoek ook nog iets anders, bijvoorbeeld een pizzeria voor Mark, die vind pizza's namelijk erg lekker.

Als je nog vragen hebt dan weten jullie ons wel te vinden.

Allemaal duimen voor goed en droog weer

Tot 6 Augustus!

Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Ik laat het nog even afhangen van hoe het weekend van 23 augustus verloopt hier in de UK. Heb wel vrij de 6de maar er is de 7de geen vlucht in de ochtend naar Southampton en ik moet later die dag weer werken. Allemaal een beetje krapjes om via Heathrow of Gatwick to vliegen en ook prijzig. Maar ja, wil wel tenminste 1 keer mee doen dit jaar !!!

Tzja... 'noblesse oblige' Jos... 'Vluchtgedrag'? :p

Enigma is dan klaar, rakken ga ik ook wel weer doen.
Campingpopcornpopsetje mee heb ik begrepen? Mucho mais?

Enjoy Frank! Hier is het moessontijd!

Hoop wel dat we deze keer linksom gaan en de rakken evenwijdig aan het veld staan, maar heb er zo wie zo zin in ;)

Leuk Ron!

De club stelt 3-5 vrijwilligers ter beschikking maar we kunnen altijd wel wat timers en zo gebruiken.

We gaan rechtsom vliegen, dus zoals in Nuth.

Ja Mark, werkt er al weer iets?

GJ

Rompjes zijn weer op sterkte en krijgen deze week weer een kleurtje :)

Alleen nog op zoek naar een prop 17x19.5/21 dan werkt alles weer juist :)
En nog die klote voud << ;) er uit halen.

Mark,

17x19.5/21 is vrijwel gelijk aan de 17x18Rood, op resp 5 en 7 graden.

Linksom,rechtsom, de Duitsers vliegen vrijwel altijd linksom, afgelopen Wk daarentegen was rechtsom. Beide kunnen voorkomen, daar zul je maar aan moeten wennen.

Groet,
Gerben

hm, 6 augustus kom ik uit Frankrijk terug naar Nederland rijden. Misschien kom ik later op de dag nog even kijken, maar langs huis en op tijd met vliegtuigen aanwezig zijn gaat niet lukken.

(zo leer ik het nooit :nosmile:)

GJ of anderen, tot hoe laat zal de wedstreid doorgaan? Ik bedoel, als ik de laatste boot wil halen van Calais naar Dover om 23:15 gaat dat lukken?

SVP even snel laten weten, kan ik de boot nog boeken.

:)

Back