4e FPV Meeting

Tot hoe laat ben je bezig? Misschien dat we wat vluchten tegen donker kunnen doen daar, ik heb een mooie landingsstrip van knipperende kerstverlichting :)

Meestal zo tot een uur of 23:00 max 01:00,afhankelijk van de drukte .
Dat krijg je als je werkt in een kart/bowling baan .

Meestal zo tot een uur of 23:00 max 01:00,afhankelijk van de drukte .
Dat krijg je als je werkt in een kart/bowling baan .

nachtvluchtje dan misschien?! hahahaha of zal ik een bommelding doorbellen zo rond 17:00, dan kun je er wat eerder zijn :)

heb trouwens een X aantal nieuwbakken FPV klanten die hoogstwaarschijnlijk ook hun neus komen laten zien. Dus het worden meer personen dan aangegeven op doodle.... maffe naam trouwens, moet meteen denken aan een volle luier of zoiets... Doodle... hahaha

Wie gaan er trouwens allemaal naar Duitsland aankomend weekend?
Ik ga wel maar zonder FPV (5.8G tx is stuk).
Denk dat ik veel van die mensen kan leren.
Ik neem wel een paar heli's mee.

ik blijf thuis, het weer zit daar niet zo mee als ik de berichten moet geloven. Echt veel mensen komen daar ook niet en dan de belachelijke restricties wat ik van Heiko heb gehoord. 2,4Ghz max met 10mW vliegen en de 5,8ghz max met 25mw.. dat was het dan. Andere frequenties NIET toegestaan. dus zonder flinke patch antennes of trackers word dat rondjes draaien in de buurt.... En het schijnt dat de hele dag de controle dienst aanwezig is, schijnt daar wat strenger te zijn..

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen
Het blijven toch ambtenaren die maar gewoon hun werk doen.
Waarschijnlijk zijn ze in het weekend niet echt actief tenzij ze storingen doorgemeld krijgen van omwonenden.

Het nadeel is wel dat het op een vliegclub gehouden wordt met de nodige clubregels.

Ook al wordt het weer slecht dan lijkt het mij nog leuk om ervaringen te delen en eventueel met een soldeerbout te gaan spelen.

Daarbij is het voor Heiko allemaal nieuw want hij moet helemaal vanuit oost duitsland komen en hij kent die club dus ook niet maar via via een ander forumlid van fpvcommunity.de

Ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Een paar flesjes bier doet wonderen bij duitse intergratie.

Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen
Het blijven toch ambtenaren die maar gewoon hun werk doen.
Waarschijnlijk zijn ze in het weekend niet echt actief tenzij ze storingen doorgemeld krijgen van omwonenden.

Het nadeel is wel dat het op een vliegclub gehouden wordt met de nodige clubregels.

Ook al wordt het weer slecht dan lijkt het mij nog leuk om ervaringen te delen en eventueel met een soldeerbout te gaan spelen.

Daarbij is het voor Heiko allemaal nieuw want hij moet helemaal vanuit oost duitsland komen en hij kent die club dus ook niet maar via via een ander forumlid van fpvcommunity.de

Ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Een paar flesjes bier doet wonderen bij duitse intergratie.

Heb net nog gesproken met Sebastian van Globeflight, die zegt ook dat het weer echt bagger word van het weekend maar wel even gaat kijken. Hij had nog een crawler die waterdicht was .. dus...

ik sla het ff over daar, ben nog te druk bezig nieuwe kisten op te bouwen voor de meeting.
Mijn funjet zit ondertussen ook op 1300Watt, maar dat is toch wel een beetje veel van het goede... zweet staat nog in me spl...... pfff ;)
en ik wilde nog zo graag naar 1600watt... nou ff niet dus.. maar hij is er wel bij met de meeting ;)

pffft... FPV vliegen op een club...

Kan leuk zijn, maar voor mijn gevoel is een afgelegen weiland nog altijd het beste voor ongehinderd FPV.

$de meeting

Hallo hier een fpv liefhebber
kan iemand mij mailen waar de meeting is
begreep van E store ergiens in t midde van t land maar dan fiets ik me een ongeluk
graag wat meer duidelijkheid van de locatie
en mischien een aanspreek persoon via mail is ook goed
heb me bij doodle al aangemeld dat ik de 9 de kan
Thanks Henk

Wat adviseer jij op dit moment dan Leo?

Kist ?
Hardware ?
Cam ?

ligt er aan wat je precies wilt en waar je naartoe wilt bouwen. je kunt echt veel kanten op.
wil je echt wat meer weten dan gewoon even bellen.
Maar als FPV kist raad ik altijd een cloudsfly aan en geen easystar. Cloudsfly het een lekker rappe standaard motor (2200kv brushless). Kistje kan complete FPV gear hebben. heeft ietsje minder ruimte van binnen dan een easystar maar performance is vele malen beter en rolroeren. Aerobatics absoluut geen probleem, ook niet met volle FPV gear. Zie mijn filmpjes op youtube die ik gemaakt heb in Winssen.
Kist is met complete FPV gear ook goed te gebruiken als zwever dus lekker veelzijdig. En voor de beginner is die ook braaf.

Het P&P van Immersion is lekker makkelijk maar er zijn ook diverse andere alternatieven. ligt er gewoon aan waar je voorkeur naar uitgaat en wat je budget is...

Laatst bewerkt:
Hallo hier een fpv liefhebber
kan iemand mij mailen waar de meeting is
begreep van E store ergiens in t midde van t land maar dan fiets ik me een ongeluk
graag wat meer duidelijkheid van de locatie
en mischien een aanspreek persoon via mail is ook goed
heb me bij doodle al aangemeld dat ik de 9 de kan
Thanks Henk

ik zou het even aan Hugy PB'en. die regelt het.. Voor zover ik weet word het ergens op prive terrein bij een boer.. geloof dat het een van de laatste weken van Oktober gaat worden.
Ik ben in ieder geval de eerste week van Oktober op vakantie...

Een cloudsky heb ik al en ik ben er niet zo tevreden mee.
Ik vind het nog wel een zwak vliegtuig.
De vleugels klikken niet goed in elkaar dus ik heb er maar dubbelzijdig plakpand tussen geplakt.
Ook de tail is heel gevoelig vooral het richtings roer (ook al gelijmt)
De motor mount moet je er gelijk aftreken want die zit maar met een paar drupjes lijm vast. Hierdoor heb ik 2 gaten in mijn vleugels.
Geen RTF dus.

Een EZosd heb ik ook.
Maar ik heb veel geleerd op de FPV meeting in Karlsruhe.
Ik weet nu dat ik nog lang niet klaar ben.
Waarschijnlijk ga ik overstappen naar eagletree.

Op de meeting heb ik gezien dat 2.4G 10mw en 5.8G 25mw ook prima werken.
Je moet echt heel veel aandacht geven aan je antenne's ,antenne tracker en diversity apparatuur.

Een EZosd heb ik ook.
Maar ik heb veel geleerd op de FPV meeting in Karlsruhe.
Ik weet nu dat ik nog lang niet klaar ben.
Waarschijnlijk ga ik overstappen naar eagletree.

Hahahahahha, je hebt zeker de topics op RCG gemist? Eagletree is nu niet echt aan te raden, als er ergens continue problemen mee zijn is het Eagletree apparatuur wel. 'T wordt ook nog eens met elke firmware upgrade erger, om over de engineering achter de feitelijke elektronica maar niet te spreken. Er is een reden waarom alle gevorderen Eagletree links laten liggen. Maar goed, ieder z'n eigen keuze.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Euhh roel .
Ez osd verkopen????
Ik neem hem zo van je over voor 75% nieuwprijs.

Gelukkig ben ik volgens Sander vanaf het begin dus al een gevorderde hihi.

Groeten Wiebe

Ps.overstappen?? voor diversity of voor de osd .
Ik snap hem niet ,ik vlieg namelijk erg leuk met een yagi 30cm lang en een velleman ontvanger er aan .
Ik wil wel graag diversity maar das meer voor de leuk en dichtbij vliegen .
En om het compleet te maken ,maar het is of niet leverbaar of veel te duur ,of goedkoop en ik vertrouw het niet .

Laatst bewerkt:
En als een betrouwbare bron nu verteld dat er 50 EzOsd op 2 eagle OSD 's worden terug gestuurd vind ik wel schokkend

En als een betrouwbare bron nu verteld dat er 50 EzOsd op 2 eagle OSD 's worden terug gestuurd vind ik wel schokkend

Is dat zo? Da's vreemd, aangezien ik de administratie doe van alle retouren. De afgelopen twee maanden zijn er vier EzOSD's teruggekomen met GPS problemen. Dit zijn allemaal EzOSD's van de eerste generatie (>1 jaar oud) met 5Hz GPS ontvangers. Bij deze EzOSD is de GPS gratis vervangen voor een 10Hz type, da's service lijkt mij.

Waar die 'betrouwbare bron' z'n info vandaan haalt is mij een raadsel, want mij zijn dergelijke cijfers niet bekend. Dat kan ook feitelijk niet want als er iets 'foolproof' ontworpen is dan is het de EzOSD wel. Ik heb hele FPV modellen in rook zien opgaan, maar de EzOSD kwam ongeschonden uit 't model.

Kortom, als je dergelijke claims maakt, graag wel even onderbouwen, anders is 't niks meer dan roddel en achterklap.

Overigens heb ik van 633 stuks EzOSD die er 't afgelopen half jaar verkocht zijn nog niet één terug gezien, louter tevreden klanten dus. Dat kan je helaas van Eagletree niet zeggen met een support topic met meer dan 1000 pagina's waar alles de revue passeert, van FPV modellen die zich na 't aanzetten van de autopiloot de grond in boren, tot OSD's waar spontaan de onderdelen vanaf springen na het openen van de verpakking.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik wil me nergens in mengen ,dit is gewoon een observatie
Maar op rc tech ben ik nog maar 1 gebruiker tegen gekomen die er niet uit kwam.
Met de ez osd en de gps module .

Sander wilde hem op alle mogelijke manieren helpen maar nu weet ik niet meer of dat gelukt is of dat die kerel het niet meer wilde .

Ps Sander vanaf welke firmware kan ik de rssi in beeld krijgen ,gewoon een enkele .
Niet die van de ez uhf.

Groeten Wiebe.

Back