Eindelijk, mijn 4G3-conversie met dubbel brushlessmotoren is af! Denk maar de Double Brushless-versie van Walkera met ongeveer 30% meer power op elk vlak 8]. En hij vliegt eindelijk zoals 'ie hoort, met veel (te veel als je niet goed mixt ;-)) power op de staart dankzij de 2,9g outrunner en mijn mooie rooie Turbo Ace voor het grote werk. Het verschil tegenover de stock brushlessmotor is enorm. De houder voor mijn 2,9g is trouwens ook nogal custom: een 4#3 holder op een 4G3 brushless holder, 2,9g past perfect in de 4#3 holder.
Verder heb ik zwarte 20C lipo's besteld (nogmaals dank aan
Helipilot voor het uitlenen van zijn 20C lipo's, experiment was groot succes) en ik gebruik goed gebalanceerde carbonblades, zien er echt schitterend uit.
De 2g tipweights op de flybar zijn er inmiddels van af, ze zien er mooi uit maar ik heb de 4G3 inmiddels ook zonder onder controle, en hij reageert gewoon vlotter en weegt zodanig iets minder.
Nou, bij deze de plaatjes:
Voor mij is het upgradeverhaal van mijn 4G3 bij deze dus succesvol afgerond en kan ik me binnenkort richten op mijn grote DG1000 (die inmiddels zo'n beetje af is gebouwd). En wie weet ooit weer een andere heli :badteeth: