4in1 ESC voor o.a. KK / Multiwii /......

Net voor testen binnen gekregen een 4-in-1 ESC.

Nu even inbouwen, verdere info volgt.

//Frank

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
frank, mag ik vragen wat voor werk jij doet dat jij steeds van dat mooie spul hebt? of is het puur hobby?;)

Jammer dat je dan wel alle magnetische velden en storing erg dicht bij je controller brengt. Ga je dit met een digitaal compass doen dangaat het fout. Ook een gps sensor zal het niet leuk vinden.

Jammer dat je dan wel alle magnetische velden en storing erg dicht bij je controller brengt. Ga je dit met een digitaal compass doen dangaat het fout. Ook een gps sensor zal het niet leuk vinden.

Dat valt wel mee, met onze Herkules boards hebben we ook geen last en daar lopen aardige stromen.
Je moet ze er niet natuurlijk niet op plakken.

Zo ik ben weer wat vluchten verder.

Eerst wat details:

Het board kost 80Euro en is te bestellen bij Yanan Li: guokai19@googlemail.com
en komt uit Duitsland.

Het board is 24Amp per regelaar maar wordt verkocht voor 20Amp om wat marge te hebben.

Een nieuw power (FET) board kost 15 Euro, handig als je hem opblaast

De Firmware is te updaten!

Gaten afstand is 45mm.

De regelaar start bij 1165ms dus iets te hoog voor DJI maar voor de rest geen probleem (bij multiwii kan je zelf de minthrottle instellen).

De regeling is mooi gelijkmatig.

Wat ik niet zo goed vind is dat de accu aansluiting in het midden van het powerboard zit. Ik sluit de MIN boven en de PLUS onder aan.

Vragen nog te beantwoorden:

Hoeveel LiPo's mogelijk?
400Hz?

Update:

ESC supports max. 495Hz
max 4S Lipo

//Frank

Laatst bewerkt:
Woei, 80 euro vind ik wel een beetje zout voor een paar aan elkaar geplakte 20A regelaartjes hoor.
Dan frobbel ik wel wat in elkaar met een stel Simon_K geflashte hobbyking regelaartjes van 5 euro et stuk. :lol:

pwm rate maakt eigenlijk geen zak uit, gaat er om hoe snel hij de motoren laat reageren op dat pwm signaal. Is de software op de regelaars speciaal geschreven voor multicopters? En is alle onnodige smoothing etc eruit gehaald?

mmmm is zou toch wel eens een pwm op 10hz een snelle ESC willen zien aansturen.(een boute stelling: pwm rate maakt eigenlijk geen zak uit) Kort om er zit relatie tussen input verandering en output MITS de output de input kan volgen.

PS. Don't shoot the messenger, ik verkoop ze niet en heb er geen belang bij.

Standaard regelaars halen nog niet eens een 10hz update rate naar de motor dus 10hz pwm zou best kunnen werken.

Gaat mij er meer om dat alle fabrikanten pronken met wel 400 of 500hz update rate. Dit zegt niks over hoe de regelaar zal werken op een multicopter.

Dat gaat toch over alle producten die aangeprijst worden door fabrikanten: "Nu, een prachtige LED tv voor slecht €499,-" terwijl volledige LED tv's er toen nog niet eens waren.

Ik heb nog nooit een product gekocht op puur en alleen fabriekspecificaties. Vind het ook nogal dom om een product op alleen opgegeven specificaties te kopen. Reviews en tests zeggen mij een stuk meer.

Zonde dat hij uit twee layers bestaat, dat maakt het torentje weer wat hoger. Een MK met GPS en OSD wordt zo wel erg hoog!

Toren van Pisa :cool:

Ach je moet er een toepassing / frame voor hebben dan is het leuk (water dicht frame ;)) maar met de huidige ESC's kom je een eind.

Back