4x4 Differentieel

Ik heb een vraagje over mijn 4x4 truck differentieel.

Als ik aan een van de 4 banden draai dan gaan de andere vier ook draaien (heel logies) Maar als ik nu aan een ander wiel draai dan draai er een wiel niet mee Dit komt waarschijnlijk omdat die vaster zit dan de andere vier Kan dit kwaat voor mijn differentieel

M.g.v Sjoerd

Dat wiel dat niet mee draait is dat ook het wiel dat je in eerste instantie rond draait?

Controleer of alles soepel kan bewegen, kan zo maar zijn dat een bearing rot is en dat die voor teveel frictie zorgt. Op de lang termijn kan zoiets schadelijk zijn voor je diff ja.

Dat wiel dat niet mee draait is dat ook het wiel dat je in eerste instantie rond draait?

Controleer of alles soepel kan bewegen, kan zo maar zijn dat een bearing rot is en dat die voor teveel frictie zorgt. Op de lang termijn kan zoiets schadelijk zijn voor je diff ja.

Het gaat om de eerste instantie om een himoto fast brushless truck (niet een top merk maar het is maar voor de fun ) Volgens mij kwam het omdat ik een wiel wat faster had gedraaid dan de rest die heb ik nu wat losser gedaan en nu is het weer goed Ik heb wel een paar rondjes gereden zo Heeft dit tot schade kunnen leiden??

Alfast bedankt

Back