5 bij 5 meter ruimte, welke auto?

• Topicstarter Topicstarter bokkenrijder
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ga ergens anders rijden dan in je tuin 0.o....

Wat is dat voor een nutteloze reactie,
de beste man vraagt welke auto hij moet kiezen voor in de tuin.
Jij antwoord dat hij gewoon niet moet gaan rijden in de tuin.
echt nutteloos.

Persoonlijk denk ik dat je een zo klein mogelijke schaal moet kiezen, het circuit lijkt dat gewoon langer :D

op op de keuze van de wagen verder te gaan raad ik je echt de micro's aan van losi hoor!

Heb met een micro t gereden, hab zelf een mini lst en het is echt geen rommel! De mico's hebben ook een ongeloofelijk weggederag en zijn vrij stevig.
Met de afmetingen van je stuk grond haal je he met een micro zeker hoor!

grtzzzz

Baan is gemaakt van 'rubberschuim', lijkt me geen goed idee om met regen buiten te hebben liggen. Maar opzetten gaat heel snel, zeker als je de randen er gewoon op laat zitten, dat gaat prima. Ondergrond moet wel een beetje vlak zijn.

Ik heb zelf deze : RCP Race Track K13096 Mini-96 - AtomicMods.com

Best veel geld, maar heb er al heel erg veel lol aangehad. Ben nu zelfs aan het kijken voor een home versie van een lap counter, dat moet nog meer spanning gaan brengen tijdens een kleine wedstrijd :-) KYOSHO?ACCESSORY

Er zijn ook versies met 'bumps' etc voor off road modellen.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij hebt de mazzel om mijn droom waar te maken; je eigen prive race baan.

Er zijn al een paar goede ideeën langs gekomen, lees ik.

Zelf (maar wie ben ik), zou ik van echte dirt of kunstgras een extreme baan aanleggen voor de Team Losi Micro-T (kost 65 euro bij Modelsport UK, binnen drie dagen geleverd), met 2 verdiepingen, een looping en banen langs de rand van de tuin die helemaal tot de bovenkant van de schutting komen. Zo kan je er ook nog onderdoor racen. Als je niet veel ruimte hebt op de grond, ga je toch omhoog? Voor de Micro geen probleem.

Wel de buren uitnodigen; alleen racen... is geen racen.

Crawlen kan ook leuk zijn, dat is inderdaad ook een optie.

Kunstgras gaat ook prima, krijg je ook kortpolig en dat is wel weerbestendig !

Maar da's niks voor de dnano, dat gaat alleen werken met off roads.

MCP track zijn wel redelijk duur, dat ben ik met je eens. Maar hebben twee zijdes, een gladde (die wij eigenlijk altijd gebruiken) en een ruwe.. De ruwe is wat saai om te rijden, beetje driften door de bochten is zeker zoveel fun ;-)

Je mag best een keer komen kijken hoor, maar Shamrock heeft hem ook liggen. Gewoon ff vragen, de baan ligt in een aparte kamer met Z-lap counter etc erop en eraan ! Sham heeft trouwens ook een behoorlijke collectie kleinere auto's op voorraad, wil niet zeggen dat je daar moet kopen, maar wel fijn om ze in ieder geval eens te zien voordat je ze koopt.

Maar de ondergrond zal niet vlak genoeg zijn voor zo'n RCP track, de tegels zitten als puzzelstukken in elkaar, dus bewegen niet zijwaards daardoor, maar naar boven en naar onderen zit geen 'lock', dus de tegels zullen nooit een vlakke rijbaan voor je maken op dat terras.

DAMMED F$$%NG TASTY
[URL="
- Dnano track[/URL]
,dit is toch ideal gewoon oprollen en weer uitroolen, klein genoeg voor binnen en nou, IK WIL ER 1!:p.

gr Tim

@Bokkenrijder

De mijne staat trouwens best wel vaak stil hiero, en mag dus wel weg tegen een leuk prijsje dus als je interesse hebt moet je even een PB-tje sturen.
De accu gaat denk ik zo'n 5 tot 10 minuten mee en dan moet ie weer naar het laadstation.
Het laadstation werkt op batterijen en die zou ik dus vervangen door een adapter want dan zit je niet meer met het lege batterijen gezeik.
Met lipo heb ik nog geen ervaring maar dat vind ik niet echt nodig, brushless zou ik ook niet nemen want voor de afmetingen van jou tuin is de standaard motor al snel zat.

Super mooi ontwerp voor het parcours, maar ik zou het simpeler maken, zodat je breder kunt gaan dan 60 cm.
Dit omdat de Micro T toch best hard gaat, en dan is het zelfs voor zo'n kleine auto te smal.

Mijn tip is om de buitenste banen zo te houden en aan de binnenkant gewoon één lus te doen.

Je kunt de schansen best hoog en steil doen; de Micro komt er wel op.
Met een paar (verplaatsbare) kuipbochten kan je de vaart er in houden. De rest van het parcours zou je gewoon met dikke touwen kunnen afzetten. Dan kan je ook nog variëren, en gaat je Micro niet stuk. En dan kan je gewoon over de stenen rijden, ben je snel klaar.

Ik he wat ervaring met de micro, de micro kan echt wel tegen een stootje hoor!!

Op zandweggetjes die wat gelijk liggen en tegels is echt geen probleem voor deze rakker;)

grtzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back