5 meter span minimoa scratchbuild

Dat vinden we leuk om te zien! :D

Ambitieus. :eek:

Alles zelf maken, of is er een CNC-kit?

Aan de titel van het draadje te zien: :nooo:

jan.

Dat vinden we leuk om te zien! :D

Ambitieus. :eek:

Alles zelf maken, of is er een CNC-kit?

Aan de titel van het draadje te zien: :nooo:

jan.

Hey Jan

eens het plan aankomt laat ik het 2 of 3x kopiëren met planafdruk.
daarna van één plan alles mooi overzetten op hout en alles zal handmatig worden uitgezaagd.
een arf of cnc kit is goedkoper, maar het leuke eraan is alles zelf te doen. Dat is pas modelbouwen.

Mogen we stemmen?
Dan is het bij deze Spalinger 1. Minimoa 0

;)
Max

van mij wel ma dan denk ik zowieso dat de spalinger gaat winnen.
mijn eerste keuze gaat ook naar daar.
Dit is een model dat je bijna niet tegenkomt.
Dus mijn gedacht is eerst de spalinger te bouwen om er weer even in te komen,
en daarna scratchbuild de minimoa.

van mij wel ma dan denk ik zowieso dat de spalinger gaat winnen.
mijn eerste keuze gaat ook naar daar.
Dit is een model dat je bijna niet tegenkomt.
Dus mijn gedacht is eerst de spalinger te bouwen om er weer even in te komen,
en daarna scratchbuild de minimoa.

Goede keuze! De Minimoa is ook prachtig maar begint door de vele ARF versies ook wel wat van zijn charme te verliezen. De Spalinger is echt een zeldzaamheid.

Max

Goede keuze! De Minimoa is ook prachtig maar begint door de vele ARF versies ook wel wat van zijn charme te verliezen. De Spalinger is echt een zeldzaamheid.

Max

Yep idd dat was ook mijn gedacht.
Heb ergens al spijt van mijn plan dat ik aangekocht heb.
Mss zet ik het wel weer opt net

Dus mijn gedacht is eerst de spalinger te bouwen om er weer even in te komen, en daarna scratchbuild de minimoa.

Van dit soort planningen is bij mij maar dan ook werkelijk nooit ook maar iets terechtgekomen. :nooo:

En volgens mij gaat het bij jou net zo (zie hierboven). ;)

Geeft niks!

Hou zo lang mogelijk alle opties open, leg je niet vast!

Heb ergens al spijt van mijn plan dat ik aangekocht heb.
Mss zet ik het wel weer opt net

Welnee, rustig vasthouden, af en toe weer eens een blik op werpen, je weet nooit wat er gebeurt!

(Ben zeer benieuwd naar (de kit van) de Spalinger! :yes:

Succes! :p

jan.

Ik zou voor de Spalinger gaan. Ik ken de kwaliteit van de kit hiervan, althans als je deze bij de Engelse leverancier koopt. Eenvoudigweg perfecte kits.
Kijk maar eens op Scale Soaring UK.

Joris

Van dit soort planningen is bij mij maar dan ook werkelijk nooit ook maar iets terechtgekomen. :nooo:

En volgens mij gaat het bij jou net zo (zie hierboven). ;)

Geeft niks!

Hou zo lang mogelijk alle opties open, leg je niet vast!

Welnee, rustig vasthouden, af en toe weer eens een blik op werpen, je weet nooit wat er gebeurt!

(Ben zeer benieuwd naar (de kit van) de Spalinger! :yes:

Succes! :p

jan.

ja idd maar we zullen wel zien hoe het loopt
eerlijk gezegd stond ik al lang zot van de minimoa dus zo snel zal ik uiteindelijk dat plan nog niet van de hand doen.

Ik zou voor de Spalinger gaan. Ik ken de kwaliteit van de kit hiervan, althans als je deze bij de Engelse leverancier koopt. Eenvoudigweg perfecte kits.
Kijk maar eens op Scale Soaring UK.

Joris

Hey Joris

yep idd de kit komt uit engeland van Scale Soaring UK.
Via welke weg ken jij deze kit.
heb je er enige informatie of foto's van?

Hey Joris

yep idd de kit komt uit engeland van Scale Soaring UK.
Via welke weg ken jij deze kit.
heb je er enige informatie of foto's van?

Ik ben ook lid van Scale Soaring UK en op dat forum kom je steeds weer de naam van hem tegen als de maker van zeer goede kits.
Daar heb ik ooit het eea gelezen en gezien.
Ik zou me daar aanmelden als lid, erg veel informatie met een mooie Engelse humor-ondertoon.

Joris

En ze maken het me steeds moeilijker en moeilijker!!!!

Nu was ik net aan de lijn met een collegapiloot van de club.
verteld die mij dat ze met 4 andere piloten van de club een project gaan starten en dat het leuk zou zijn dat ik ook zou meedoen.
Waarom moet nu toch alles weeral samenvallen, want ook dit is ook een zeer mooi model. Het enige jammere voor mij is de grootte
van het toestel. ze gaan hem maken op 4 meter en dat vindt ik net ietsjes te klein. Vrijdag wordt er vergaderd en mss kan ik wel
bekomen om er een grotere te maken daar we alles zelf gaan cnc uitzagen enz.... dan zit het er misschien wel in.
Het gaat hier om het model: Doppelraap.
We zullen het dus nog even moeten bekijken welk model ik nu uiteindelijk zal gaan bouwen.

hier alvast een voorsmaakje van een zeer mooie rc Doppelraap

n942.jpg

Dus mijn gedacht is eerst de spalinger te bouwen om er weer even in te komen, en daarna scratchbuild de minimoa.

Van dit soort planningen is bij mij maar dan ook werkelijk nooit ook maar iets terechtgekomen.

Binnen twee dagen:
- Minimoa
- Spalinger
- Doppelraab

and counting.

;)

Over de Doppelraab is hier veel te vinden.

Prettige jaarwisseling allemaal!

jan.

Binnen twee dagen:
- Minimoa
- Spalinger
- Doppelraab

and counting.

;)

Over de Doppelraab is hier veel te vinden.

Prettige jaarwisseling allemaal!

jan.

Hey Jan
ja idd als kiezen nu eens veel gemakkelijker zou zijn hé!!!!
Tprobleem is dat ik zot stond van de minimoa
dan komt er iemand af met de naam chris Williams dus komen we uit op een nog mooier model nl de spalinger
en dan net nu belt er daarstraks nog een clubgenoot met de vraag om mee te doen aan hun project de doppelraap in 4m wat dan ook weer een hele mooie kist is.
als ze daar nu eens wat eerder mee afkwamen hé!!!!

Yep idd zolang er niks definitiefs aangekocht is, is het niet gemakkelijk en kan de keuze steeds beïnvloed worden.
Een groepsproject is altijd leuk daar we samen naar de meetings/ shows gaan.
En daarbij vindt ik de doppelraap wel een mooi toestel, het is enkel de span van 4meter dat me wat tegenhoud.
Maar vrijdag komen ze bijéén en ga ik ook naar die bijeenkomst.
Daar gaan ze beslissen bij welke leverancier enz... het hout te bestellen.
Misschien kan ik ze overtuigen om allemaal een metertje of anderhalve meter groter te gaan.
We zien wel. misschien als ik het plan bekijk ik de 4 meter wel goed genoeg vind.
Dat is net zoals een LO 100 magnifiek toestel al heb ik er zelf nog niet één groter gezien dan 4 meter en een beetje.
En toch is dat met zen 4 meter en een beetje een groot toestel.
We zien wel................

En daarbij vindt ik de doppelraap wel een mooi toestel, het is enkel de span van 4meter dat me wat tegenhoud.
Maar vrijdag komen ze bijéén en ga ik ook naar die bijeenkomst.
Daar gaan ze beslissen bij welke leverancier enz... het hout te bestellen.
Dat is net zoals een LO 100 magnifiek toestel al heb ik er zelf nog niet één groter gezien dan 4 meter en een beetje.

Ik heb een dobbeldraab zien vliegen en echt, het vliegbeeld kon mij niet bekoren.

Ik kan moeilijk begrijpen dat dit strijkijzer zoveel fans heeft.

Er bestaat toch veel zeldzamer moois (lees veel mooier of die lompe bakken als de Dobbeldraab en LO100)

Zoals hier
Nachbau des Kranich III vom Segelflugplatz Achmer im Maßstab. 1:3

Nu, ik weet over voorkeuren valt niet te redetwisten.
Voor mij moet het vooral goed vliegen en esthetiek als meerwaarde.

Back