500 E army

Ik ben van plan een 500E army romp (heliartist) op m'n t rex 500esp(torque tube) te zetten. Dit zou een eerste stap naar schaalheli's zijn. Vermits ik hier nog geen ervaring mee heb wat zijn de dingen waar je moet op letten als je een romp plaatst:confused:

Hey,

Een heel belangrijk punt is het goed en stabiel bevestigen van het mechaniek in de romp. Soms is de uitleg van de fabrikant niet voldoende, en krijg je trillingen. Je moet het mechaniek zowel onder als boven met de romp verbinden, enkel onder gaat niet, dat is vragen om problemen. Ook de staartbuis achteraan in de romp trachten vast te zetten, dat helpt..
Verder..doe het rustig aan, en geniet ervan!

groeten,

Didier (OH 58 Kiowa)

Gelijk al 2 dingen die niet in het instructieboekje van heliartist staan . k'Heb hem nog niet maar je kan de manual downloaden.:cool:

Bedankt , hier kan ik heel wat leren. Wat me vooral bezighoud is die flexibele stuurstang naar achter. De linkjes in je bouwversleg werken echter niet meer. Kan je dit nog eens toelichten?

Laatst bewerkt:
Kort samen gevat:

De sullivan flexibel is vastgezet direct tegen de Tail op gepaste lengte met tape en strips ( matig aangespannen). Overgangen naar tail en servo zijn stangen op maat gebogen en van schroefdraad voorzien. Hier komen ballinks opgeschroefd. Schroefdraad geeft u de mogelijkheid eventueel nog mechanisch aan te passen. Ik vlieg de Hughes met deze opzet nu al een tijdje (winter en zomer) en heb hier alleen maar lof over.

Nog niet zoals ik al eerder zei ik heb hem nog niet. Ik wou eerst zeker zijn dat ik geen miskoop zou doen. Wordt volgende week besteld en dan ... :cool:
Zal wel wat foto's plaatsen in dit draadje maar weet nog niet of ik zo in detail ga gaan als de uwe . Prachtig gedaan overigens.:shock:

De romp is besteld , hoop volgende week binnen. Al wat insignia opgezocht die zouden kunnen dienen;

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga je heel wat fun mee beleven!

Kijk hier eens naar:

zelf-decals-maken

Werkt perfect (mits goeie printer) en resultaten zijn zeer mooi.

Ik heb deze van Breitling gemaakt samen met enkele toepasselijke logo's

S5000710.jpg

De romp is binnen , ik heb echter geen idee wat de letters HAREN betekenen, is het amerikaans of duits?
Zou de stickers er willen afdoen maar heb schrik om verf te beschadigen:shock:
full

Ik vermoed duits maar heb ook geen flauw idee wat het betekend.

ik zou de stickers of erop laten want daar gaat matte vernis overliggen en je gaat idd de romp beschadigen.

dus ofwel

1 stickers erop laten

of

2 alles eraf opschuren en opnieuw spuiten.

grts SAR Scott

Zeker dat het stickers zijn?
Ik heb een sterk vermoeden dat de letters gewoon gespoten
zijn over de Fuselage verf.

Het zijn stickers, heb van 1 letter eens voorzichtig opgelicht maar ondergrond is blinkend onder de letters. Ik ga verder zoeken vanwaar ze komen (welke luchtmacht):cool: Ik was van plan om er nog wat decals bij te zetten maar het moet kloppen he. Decalpapier onderweg om zelf te printen. k'heb de smaak precies goed te pakken :lol:

En voila , eerste stap strip tease :oops:

full

Ondertussen nog wat navraag gedaan ivm letters HAREN : zou een jagerkomando kunnen zijn uit het Noorse leger ??? Waar ze dat bij Heli artist vandaan halen:shock: Zoals Sar scott zei letters eraf, schuren en herspuiten.

Vergeet niet dat de fuselage heel wat extra gewicht is voor de Trex.
De lipo's alsook de motor (en eventueel ESC) zijn hierin zeer belangrijk.

Wanneer met aangepaste curves (lager toerental, wat voor de Trex500 niet ividend is) de motor en ESC te warm worden (zul je snel merken) dient hierin zeker een aanpassing te gebeuren.

Ik heb ervaren dat 35-40C lipo's de zaak heel wat helpen, Fan op de ESC-Motor helpt ook.

Zelf gebruik ik ook Spinblades, wat de vliegtijd zeker vooruit helpt.

Zwaartepunt in het oog houden. de Fuselage maakt de Heli 'staart zwaar'.
Af en toe checken zodat U hier geen ongename verrassingen ervaart.

Laatst bewerkt:
Back