500 E army

Weer stapje verder, spinblades heb ik nog van bij aanschaf van m'n 500. Wat de motor en esc betreft het zijn de standaard align brol , euh ,die bij de kit zaten:rolleyes: Hij heeft altijd goed gevlogen tot nu toe, idd met fuselage is nog afwachten. In ieder geval hoe meer tips hoe liever ...:cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Et voila hij staat op zijn poten. Tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen met ombouw:cool:

full

De torque tube schuift gewoon in de romp, niets moeten aanpassen aan de stuurstang die naar de staartrotor gaat, wat bij Claude niet het geval was geloof ik.

full

Tail ga je niet kunnen centreren met dempring vermoed ik.
Die zit veel te hoog (tegen de staart?).

Trillingen gaan zich heel gemakkelijk verhalen in de fuselage.

Ik ga die idd niet kunnen centreren maar dat noodzakelijk? Ga wel een rubber snijden rond tail zoals die nu in romp zit. Volgende vrijdag ga ik naar Heli tempel voor definitieve plaatsing:cool:

Frame zit vast nu , al eens doen draaien zonder op te stijgen . Alles ok , geen noemenswaardige trillingen juist zwaarterpunt :confused:
Ga proberen lipo zo laag mogelijk te steken of zwaardere :confused::confused:
Nu zit ik met 6s 2500.

Typisch probleem met de Trex 500 en deze fuselages.

Zwaardere lipo's is een optie (40C)
Electronica zoveel mogelijk vooraan plaatsen.
Tail servo in de fuselage plaatsen vooraan
Lood (..)

Je kunt het uitkomen van de torque tube uit de romp iets verlagen door één of enkele O-ringetjes tussen de voorste bevestigingspunten van de mekaniek en de romp te plaatsen. Hoeft, door het hefboomeffect, niet veel te zijn, één O-ring doet al wonderen.

Typisch probleem met de Trex 500 en deze fuselages.

Zwaardere lipo's is een optie (40C)
Electronica zoveel mogelijk vooraan plaatsen.
Tail servo in de fuselage plaatsen vooraan
Lood (..)
Lood steken doe ik niet graag maar zwaardere lipo valt te overwegen, ik heb m'n 2600 Mah al zo laag mogelijk gebracht . Met hoeveel Mah vlieg jij en kan hij dat nog halen?

Je kunt het uitkomen van de torque tube uit de romp iets verlagen door één of enkele O-ringetjes tussen de voorste bevestigingspunten van de mekaniek en de romp te plaatsen. Hoeft, door het hefboomeffect, niet veel te zijn, één O-ring doet al wonderen.
Geeft dat dan hetzelfde effect als bijtrimmen :confused:

Wat bedoel je met bijtrimmen ? Op het vlieggedrag heeft dit totaal geen effect. De romp komt ten opzichte van je mekaniek een heel klein beetje "voorovergebogen" staan. Dit is echter zo weinig dat je hier niets van merkt. Ik heb dit met mijn Breitling hughes rond de raptor50 ook zo gedaan. Werkt perfect en is vlug gedaan !!!

k'Ga hem vandaag eens invliegen ,dan gaan we meer weten. Ondertussen met wat lipo's uit m'n 600pro geprobeerd (evenwicht) en met 6s 3300 Mah 35/70C voor 522gr ligt hij tamelijk.Zo laag mogelijk in de romp gestoken en nu es zien...8-O

Gelukt, geen trillingen, balans goed en dat bij een meer dan stevige bries. Ga later eens filmpje maken, was bezig maar kan beter om met zender dan met camera :rolling:

Ondertussen de letters HAREN verwijderd, nu nog decals maken . Ook deurklinken gezet , aah wat een microbe die modelbouw. Vandaag ook naar helidays in Edingen geweest. t'Was de moeite :zon:
full
full

Back