500 of 550 als tweede heli?

zorgen dat mechanisch alles 100% correct staat, dwz:
alle servos zijn gecentreerd op een hoek van 90°
swashplate correct gelevelled en gecentreerd

Nadien kan je via de FBL nog kleine wijzigingen aanbrengen zodanig je swashplate level staat.

Maar NOOIT trimmen via zender trimknoppen :)
Was net even de handleiding voor de BeastX aan het lezen, en daar zou het inderdaad allemaal gecentreerd moeten worden :)
Ben benieuwd, heb alleen nog maar gevlogen, nog geen configuraties aangepast/van crashes hersteld. Nu nog wachten tot de kits binnen komen :)
 
onder "heli algemeen" heb ik lang geleden een keer een topic bovenaan de pagina gezet, "algemene technische kennis"
daarin wordt ook het instellen behandeld.
niet in detail per heli en setup, maar meer in waardes die je kunt meten.

bij de setup van een microbeast en andere stabilisatiesystemen moet je gewoon de handleiding volgen.
kom je er vanzelf uit.
als je maar niet de fout maakt om domweg waardes van een ander of andere heli over te nemen.
dat is iets wat dan zelden gaat werken..
 
onder "heli algemeen" heb ik lang geleden een keer een topic bovenaan de pagina gezet, "algemene technische kennis"
daarin wordt ook het instellen behandeld.
niet in detail per heli en setup, maar meer in waardes die je kunt meten.

bij de setup van een microbeast en andere stabilisatiesystemen moet je gewoon de handleiding volgen.
kom je er vanzelf uit.
als je maar niet de fout maakt om domweg waardes van een ander of andere heli over te nemen.
dat is iets wat dan zelden gaat werken..
Topic heb ik inderdaad al wel in grote lijnen gelezen. Ik ga even afwachten met in detail te gaan tot ik zelf begin aan het instellen, dan kan ik wat gerichter in het topic zoeken.
 
eigenlijk moet je in het stadium zitten dat alles op de heli zit, alle spullen naast elkaar liggen..
afstellen is zo'n dingetje dat gewoon gedaan moet worden. tijdens het afstellen loop je vanzelf tegen dingen aan
na 1 a 2 keer weet je het voor de rest van de heli's :D

tegenwoordig is het in dat punt wat makkelijker geworden, je kunt grotendeels de handleiding van de stabilisatie volgen.
dan moet je zelf alleen ff uitvogelen in welk kanaal de servo moet.
en alles moet natuurlijk soepel, en toch spelingsvrij lopen.

1 tipje nog: schroef de ball links nog niet meteen in de servohevels.
kan zijn dat je om een bepaalde uitslag te halen, net wat meer of minder uitslag op de servo nodig hebt. oftewel, gaatje naar buiten of gaatje naar binnen op de hevel.
altijd proberen zo ver mogelijk naar binnen, waarbij je wel de maximale gegeven uitslagen op de bladen haalt.
dan gebruik je zoveel mogelijk van de servo. en dat helpt qua levensduur, en het vliegt vaak ook een stuk prettiger.
 
eigenlijk moet je in het stadium zitten dat alles op de heli zit, alle spullen naast elkaar liggen..
afstellen is zo'n dingetje dat gewoon gedaan moet worden. tijdens het afstellen loop je vanzelf tegen dingen aan
na 1 a 2 keer weet je het voor de rest van de heli's :D

tegenwoordig is het in dat punt wat makkelijker geworden, je kunt grotendeels de handleiding van de stabilisatie volgen.
dan moet je zelf alleen ff uitvogelen in welk kanaal de servo moet.
en alles moet natuurlijk soepel, en toch spelingsvrij lopen.

1 tipje nog: schroef de ball links nog niet meteen in de servohevels.
kan zijn dat je om een bepaalde uitslag te halen, net wat meer of minder uitslag op de servo nodig hebt. oftewel, gaatje naar buiten of gaatje naar binnen op de hevel.
altijd proberen zo ver mogelijk naar binnen, waarbij je wel de maximale gegeven uitslagen op de bladen haalt.
dan gebruik je zoveel mogelijk van de servo. en dat helpt qua levensduur, en het vliegt vaak ook een stuk prettiger.
De 550X zit in elkaar en is voorgevlogen bij EP-fun, was leuk om te bouwen en bij enkele vraagjes kon ik altijd bij EP-fun terecht. Hij is stabiel en goedgekeurd, dus nu is het aan mij om deze de lucht in te krijgen :)
 
Bij EPfun zit je goed :thumbsup:
Vorig jaar mijn Mikado Logo 550SX supercombo bij hem (Alex) gekocht en zéér tevreden van, zowel post als pre-service is uitstekend! Koop ik ooit nog een helikopterkit bij zal het wederom bij EPfun zijn.
De 550X zit in elkaar en service gewoon top. Ik heb hem 2 keer moeten bellen omdat ik vast zat. 1) om de servo's vast te zetten zitten er 4 schroefjes in, van eentje was de kop afgesleten en ging er niet in, Alex heeft toen enkele vijsjes gezocht en zelfde dag op de post gedaan 2) de schroef om de main rotor vast te zetten paste niet, blijkt dat de handleiding niet goed aangeeft dat er 0, 1 of 2 rondellen op moeten. Op de afbeelding staat 1, maar het tekstvak naast de afbeelding staat eentje van 0.5mm en eentje van 0.3mm. Dat is door Align niet goed uitgelegd hoe dat precies zit. Een telefoontje naar Alex en hij wist precies waarover ik het had :)
Hij heeft ook een laatste check gedaan en even voorgevlogen, om de normal, idle1 en idle2 te testen en was allemaal prima. Nu kan ik zelf beginnen vliegen.
 
Ik ben begin maart nog bij Epfun langsgeweest voor enkele fine tune vragen over mijn Vbar Neo (upgedate met Rescue), bedoeling was om een afspraak te maken voor op een later tijdstip terug te komen. Echter Alex had die dag nog wat tijd over en is meteen aan de slag gegaan. 30 min later was alles naar wens ingesteld en heli werd door mezelf voorgevlogen voor zijn winkel. Zoals eerder gemeld niets dan lof over Epfun (Alex) :-)

Veel succes met het invliegen van uw 550X, jammer dat de weergoden ons niet goedgezind zijn...
 
Ik ben begin maart nog bij Epfun langsgeweest voor enkele fine tune vragen over mijn Vbar Neo (upgedate met Rescue), bedoeling was om een afspraak te maken voor op een later tijdstip terug te komen. Echter Alex had die dag nog wat tijd over en is meteen aan de slag gegaan. 30 min later was alles naar wens ingesteld en heli werd door mezelf voorgevlogen voor zijn winkel. Zoals eerder gemeld niets dan lof over Epfun (Alex) :)

Veel succes met het invliegen van uw 550X, jammer dat de weergoden ons niet goedgezind zijn...
Voorlopig nog niet, maar ik heb tijd. Ik ga voornamelijk ook vliegen op avonden wanneer het wat rustiger is. De weekends gaan nog steeds naar het zweefvliegen :)
 
Back
Top