500+ Watt voeding

Hi :mrgreen:

Ik ben een totale noob op het gebied van laders en voedingen, dus dacht ik het hier maar na te gaan vragen. Ik zoek dus een voeding die minimaal 500Watt kan leveren, en (natuurlijk) zo goedkoop mogelijk is. Op HC hebben ze jammer genoeg geen voedingen die in de buurt komen van 500W, de meeste had dacht ik 350W.
Ik zat net een beetje te Googlen, en zag verschillende voedingen voor PC's voorbij komen. Deze zouden toch eigenlijk ook moeten werken? Wat denken jullie van deze: CompUSA.com | LS600 | Ultra LS600 Lifetime Series 600W Power Supply
Of welke kunnen jullie aanraden?

Alvast bedankt,

Patrick

Pc-voedingen kun je idd ombouwen tot voeding voor je lader , maar daar hangen wel wat haken en ogen aan... D'r zwerft ergens een draadje rond over het ombouwen van pc-voedingen.

Maar wat voor lader ga je gebruiken als je 500 watt nodig denkt te hebben :?:

De meeste gangbare laders komen niet heel veel verder als 250~300 watt ;)

is idd wel handig vr als je meerdere laders zou gebruiken,
maar die ombouw moet je idd wel doen, heb daar ook eens naar zitten zoeken maar ben der nie handig genoeg voor ;-)
Kennis van me heeft dat wel gedaan, nice and cheap

Meanwell heeft bijvoorbeeld de SE-600 reeks. De 24V versie heb ik eens op ebay gezien voor een 50-tal euro's, nog altijd spijt van dat ik die niet gekocht heb.
Veel +300W laders willen een hogere ingangsspanning om met dat hoge vermogen te laden volgens diverse tests op rcgroups. Dit zie je ook bij de hyperions ed.; ingangsspanning 12 tot 24V.

Byte oppassen met PC voedingen. Een 12V lijn kan maar een bepaald maxium aan stroom (ampèrage) leveren. Als er op de voeding 600W staat zou ik niet durven stellen dat je 600W uit 1 lijn kan trekken. Nu als je met meerdere laders wilt werken lijkt het me geen probleem.

Een deftige PC voeding geeft 20-30A op de 12V lijn.

Meerdere laders op één voeding is geen goed idee. Door kleine spanningsveranderingen van de voeding veroorzaakt door het stroomgebruik van één lader kunnen de laders elkaar beinvloeden. Het is veel beter voor elke lader een kleinere, eigen voeding te gebruiken.

ah thx NPS!
dat wist ik niet.... lader 2 is net onderweg... en nu zal ik nog vr e voeding moeten zorgen.... :hammer::-? damn...

ik ben het me julius eens.
ik heb zelf ook die graupner voeding bevalt me prima.
en voor dat geld kun je niet gaan lopen klooten met een pc voeding waar je idd nooit de 600 wat uit gaat halen op de 12v aansluiting.
die 600 wat is een totaal vermogen over de 3.3 5 12v verdeeld.

Waar moet de voeding voor worden gebruikt ?

Deze ?--> https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=8539

Is in feite een 40 Ampere Maas voeding kan tot 15 Volt leveren, en 40 Ampere,
dus: 40 x 15 = 600 Watt. (vermogen = spanning x stroom)

Die spotgoedkope (soms gratis) computervoedingen gaan tot 12 V, en hebben aftakkingen naar 5 V (USB spanning) en 3 Volt, en elk draadje is weer een bepaalde spanning, dat bijelkaar opgeteld is dan 600 Watt, maar voor de hoge stromen die de modelbouwer gebruikt vaak nutteloos, soms zelfs te zwak voor sommige laders.

Stel je hebt een lader en die kan maar met maximaal 6 Ampere laden (op 13.8 Volt, de standaardspanning voor proffessionele / goede voedingen) dan is een 40 A voeding een tikkie te zwaar voor je 12V lader, je hebt dan 34 Ampere over maar daar kun je niks mee.

Heb hier nog wel een pc voeding liggen van Coolermaster deze kan alleen al op de 12v lijn 63 ampère aan, en echte ampères niet zoals bij de goedkope voedingen dat er maar wat wordt opgeschreven.. Dus niet bij elkaar opgeteld maar alleen op de enkele 12v lijn. Kan deze ook eventueel voor je ombouwen naar een voeding voor lipo lader. Deze geeft dus 12*63=756 watt op de 12 volt lijn. Stuur maar een pbtje bij interesse. Hoef er niet de hoofdprijs voor.

Laatst bewerkt:
Beste Byte,
Kijk eens op Lipoly.de
900 W voeding, regelbaar op diverse voltages! Eu. 179,00. Je moet wel geduld hebben. Als zij bestellen is ie pas in juni 2010 leverbaar.
Wel een super voeding voor een, volgens mij, redelijke prijs.
M.vr.gr. Hans Peter

Back