5000 nimh accu?

hallo
beetje late reactie,
maar ik heb ook accuus van alcatronic almere en die heb ik al tijden de 3850 3n 4250mah,ik heb nu 5000mah besteld bij hem,
ik kom er regelmatig langs dus vandaar dat ik het als vast adresje beschouw en de klantvriendelijkheid speelt voor mij ook wel een rol,
er is me ook al gezegd ga voor lipo,maar die verhalen die ik hier tegen kom op t forum/net over exploderende lipoos,daar zal moeders niet blij mee zijn als huis/hobbyzolder affikt,
mocht ik korter met zo een accu rijden dan heb ik pech,
ik rijd meestal tot ik geen zin meer heb,
met de accuus die ik nu heb rijd ik uren,weliswaar met tamiya truck of trial met xc/cc chassis,
ik heb nu een traxxas dus zal andere stekkers eraan moeten prakken,
en ik meld wel hoe lang ik er mee gereden heb,zal stopwatch erbij houden,
mvg markioo

Aan te raden 5000mAh NiMh accu's zijn van het merk GP, Conrad, Intellect en Team Orion.
Ik heb al meerdere slechte verhalen gelezen over die Alcatronic accu's, dat ze veels te weinig leveren dan erop staat.
Lipo's ontploffen niet gauw als je er goed mee om gaat.
Gewoon op de goede manier laden, goede settings en op de tijd letten en erbij blijven (niet weg van huis tijdens laden).

NIHM doet veel lelijker als het ontploft hoor.
En ontploffen doen ze, heb er een keer een voorbij horen fluiten toen het helemaal mis ging met een sanyo pack.
Eerst een boel gesis en een jankende lader, maar toen knalde het druk ventiel eruit en stuiterde de huls door het kot heen.
Dan toch liever een lipotje die wat fatsig wordt en een beetje sist met een hoop gestink.

Bang makerij voor cintercellen kan net zo makkelijk als voor lipo. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is inderdaad een angstaanjagend filmpje, maar volgens mij worden hier gewoon droge cellen (niet-oplaadbare) aan 12 volt of zo gelegd, en dat kan überhaupt gewoon niet. Er staat overal gewaarschuwd dat je droge cellen niet mag laden, als dat dan toch word gedaan is het vragen om problemen.

Tsja, wat ze met die lipo cellen uitvreten om ze te laten ontploffen is eigenlijk het zelfde denk ik. ;)
Daar planten ze ook 220v AC op, of ze laden een 1000mah pack met 20 ampere ofzoiets.

Precies. Maar de reden om het te posten was (dacht ik) om aan te tonen dat je bij mishandeling iedere batterij aan het ploffen kan krijgen.

Als je LIPOs goed behandeld, blijven ze het doen, en zullen ze niet ploffen.

't probleem is, als je een miljoen laders+beschermingsschakelingen maakt, kan het zijn dat er 1 of twee van die laders/ontladers zodanig kapot gaan dat ie de lipo mishandeld en dan heb je even later een ploffende LIPO in je laptop of telefoon.

Verder, als je gaat vliegen met een LIPO en dan een keer hard land, dan geldt dat als "mishandelen". Hij kan vervolgens ploffen bij de volgende keer laden. Tja. Ik heb het zelf nog nooit gezien (pas 1x m'n batterij leeg gevlogen, voor de rest gestopt met vliegen omdat mijn 'tuig gecrasht/kapot was). (Oh ja, ook nog 1x gestopt omdat ik DACHT dat ie leeg was).

Back