5e. Dutch Warbird & Scale Meeting Delta Oss 2010

pfoe, al 50 modellen op de zaterdag... zit bijna vol zeker?

(ps: bij Eric staat nog dat hij 2 modellen meeneemt)

Het zal stil worden nu Japio geband is maar ja heeft ook zijn voordelen :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

En wat is er met FUNMODELLBOUW, ALLEEN MAAR BRANDHOUT DAT ZE LEVEREN, DAS TOCH NIE WAAR.

Even een kleine aanpassing. Ipv. mijn at6 neem ik waarschijnlijk mijn corsair mee en mijn extra. De corsair is wel nog ongemoteriseerd dus zal alleen als statisch model gebruikt kunnen worden.

Erik v. Schaik zei:
Euhm, Tja... nou... eigenlijk.... mieters!
Zit er een turbine in dan?
Was ik duidelijk genoeg?

Aan jouw antwoord vind ik kop noch staart Erik.
Dus, vraag ik het nog een keertje. Zijn niet-turbine aangedreven schaalhelis WEL of NIET welkom in Oss.
Volgens de tekst van Jan Hermkens wel, volgens jou ???

Graag duidelijkheid aub.

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt:
Gewoon lekker opgeven.
Als Heli's niet gewenst zijn (als ik de tekst en reactie lees ben je wel welkom),
Dan zul je het wel horen denk ik ;)

Er mag aleen niet met turbines gevlogen worden op last van de gemeente
die meenen dat turbines de hele omgeving af branden bij een krass

Alle schaalheli's zijn welkom mits ze geen turbine aandrijving hebben.

Schrijf je gewoon in Blue Bird!
Tot ziens in Oss.

Robke, niet te voorbarig. Niet alle.
Ik wist dat er eerder afspraken over gemaakt waren binnen het bestuur, ik moest dat alleen nog even opzoeken (nog geen tijd voor gehad).

Dus nu even opgezocht.
Afspraak m.i.v. 2008;
max 3 Heli's, mits schaal en wie het eerst komt die het eerst maalt en ze dienen het algemeen vlieggedrag van de vliegtuigen niet te verstoren en dus mee te vliegen in het circuit.

Dus Blue Bird, vlug aanmelden dan ben zeker van de partij.

groetjes,
Jan

Dag Jan,

thx voor je duidelijke antwoord. Het liet eventjes op zich wachten. Bijgevolg vermoede ik dat er over mijn vraag "zijn schaalhelis welkom" moest worden nagedacht.

Vaste vleugelmodellen en wentelwieken zijn soms een moeilijke combinatie... behalve in het schaalgebeuren, daar lukt het wonderwel.

Ik behoor tot een team van drie schaalhelibouwers en -vliegers (het Belgian Vario Heliteam)die sinds vorig jaar op nationale en internationale shows proberen te tonen dat er ook met schaalhelis een aardig stukje kan worden gevlogen. We proberen met onze schaalheli's een zo realistisch mogelijk display te geven (we vliegen dus netjes circuits) en over het algemeen wordt dat enorm gewardeerd door de andere piloten en het publiek.

Als schaalhelibouwer post ik hier op het forum regelmatig bouwverslagen, maar ik volg ook al enkele jaren de modelbouwkunsten van de bouwers van vliegende schaalmodellen. Schaalmodellen met vaste vleugels boeien mij enorm, maar ooit heb ik gekozen om de helikaart te trekken...

Oss valt dit jaar in een weekend dat in de agenda van het Belgian Vario Heliteam, nog open stond. De ideale gelegenheid dus om het moois en de bijhorende bouwers en piloten van dit subforum eens live te kunnen ontmoeten en te kunnen tonen dat schaalhelikopters passen binnen het totaalplaatje van het RC-schaalvlieggebeuren.

Nu ik er zeker van ben dat we welkom zijn, schrijf ik bij deze voor zondag 27 juni het Belgian Vario Heliteam in:

Nick Simoens - Waregem
Alouette II - Belgian Air Force - (rotordiameter 1,7m)
Frequentie 2,4 GHz

Guy Vanderschelden - Liedekerke
MD-900 - Belgische Federale Politie - (rotordiameter 1,6m)
Huy UH-1D (rotordiameter 1,8m)
R-22 (rotordiameter 1,9m)
Frequentie 190 MHz of tegen dan misschien 2,4 GHz

Francis Paduat - ENGHIEN (eigenlijk ne Waalssprekende landgenoot, maar buiten de politiek zijn er in België Walen en Vlamingen die zeer goed met mekaar kunnen opschieten...)
Alouette II (rotordiameter 1,7m)
Bell 230 - Red Bull - (rotordiameter 1,8m)
BK-117 (rotordiameter 1,7m)
Frequentie 2,4 GHz

Tijdens shows maken wij geregeld duo en triovluchten. Dus de vluchtplanning mag ons gerust samen de lucht insturen...

Heligroeten en hopelijk is het mooi weer,

Nick

Laatst bewerkt:
Ik wist dat er eerder afspraken over gemaakt waren binnen het bestuur, ik moest dat alleen nog even opzoeken (nog geen tijd voor gehad).

Dus nu even opgezocht.
Afspraak m.i.v. 2008;
max 3 Heli's, mits schaal en wie het eerst komt die het eerst maalt en ze dienen het algemeen vlieggedrag van de vliegtuigen niet te verstoren en dus mee te vliegen in het circuit.

groetjes,
Jan

Even een correctie op bovenstaande,
citaat uit het laatste overleg hieromtrent;

Het karakter van de meeting is vastvleugelig, voor heli’s willen we wel een beperking, maar we laten het getal van 3 los om andere schaalheli -liefhebbers toch nog de mogelijkheid te geven om zich aan te melden.”

groetjes,
Jan

Robke en Willo,

na de problemen met mijn PC (crash harde schijf) werkt alles gelukkig weer, ook de link naar de Exellijst (moest een nieuwe lijst maken).

www.janhermkens.nl/oss2010Exellijst.xls

hier een gescande lijst;
groetjes,
Jan

IMGa.jpg

Hallo,

Ik zie net in de agenda dat Oss samenvalt met een BIGGS weekend te Eole. Zoasl het er nu naar uitziet zal ik gaan kiezen voor Eole maar 100% zeker is dat nog niet. Is dat voor de aanmelding een probleem?
Gr.
Alex

Back