6 kanalen

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
M

mixit

Guest
Hallo, bij cp helicopters heb je 6 kanalen.

Hellen naar links en rechts
Hellen naar voren en naar achteren
Draaien
Hoek van bladen
gas aan/uit

Wat is dan het 6de kanaal?

Het 6de kanaal is alleen nodig als de gyro-instelling vanuit de zender plaats moet vinden. Bij sommige gyro's is dit helemaal niet mogelijk (wordt op gyro zelf ingesteld) bij andere gyro's is het een optie.

Gyro gain (gevoeligheid)

Idel-1 en idle-2 zijn instellingen/mixen die je op de zender instelt en die maken gebruik van het throttle (gas) kanaal.

De 6 kanalen van een electro CP heli zijn:
1- throttle
2- ailleron
3- elevator
4- rudder
5- pitch (combinatie van ailleron, elevator en een aux kanaal = 3 swash servo's)
6- gain (gear of een aux kanaal)

Grt,
Eric

heren volgens mij spreken jullie niet de waarheid klink beter.
ik de rest van het forum wil zulke uitspraken hier niet horen..
en geef anders de goede tip .
wiebe mod.

Laatst bewerkt door een moderator:
... maar ik denk de idle up :) ...
Idle up werkt op/in het gaskanaal, met zoals trim en eindpuntinstellingen dat doen.

Pff, uitgerekend stuur je dat naar mij ...
Dan had je land en woonplaats maar niet in je profiel op moeten nemen :)
Kende je het www.rhc.ro forum al of is het nieuw voor je? Ik heb er al een paar berichten geplaatst, zelfde gebruikersnaam als hier, ron_van_sommeren. Met een beetje goede wil en wat gokwerk kan het wel lezen (natuurlijk ook omdat het technisch is), ik herken de nodige Franse en Italiaanse woorden.
Hoe ben je daar terecht gekomen, werk en/of gelokt door een Roemeense Sirene met donkere lokken?

sukkels dat is niet waar
Ik heb je 'bijdrage' gemeld bij de autoriteiten, trollen doe je maar ergens anders. (Of moet je een broertje een draai om de oren geven? ;) )

Laatst bewerkt:
Haha, nee niet echt. Mijn vader doet hier hulpverlening. (Over ons « Asocia?ia Betania)

Ik kende RHC nog niet. Ik weet wel dat in mijn woonplaats Bacau een modelclub is, maar ik weet niet waar die is of hoe hij uberhaupt heet.

Maar ik zei pff, uitgerekend stuur je dat naar mij omdat ik was vergeten dat ik mijn woonplaats in mijn profiel had geschreven :P

Ja dat ga ik zo doen, maar ik heb nu mijn antwoord op mijn vraag(ook al snap ik die uitdrukkingen niet :P) en ik zal er dit keer geen chat van maken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je even vliegen... wordt je :D....
thanx Wiebe!

@ mixit from Romania ;)

throttle = Gas
ailleron = rollen links/rechts
elevator = kantelen voorover/achterover
rudder= staart of neus linksom/rechtsom
pitch = de verdraaiing van je hoofdrotor bladen van negatief tot positieve bladhoek (stijgen/dalen)
gain = de gevoeligheid waarmee de gyro reageerd op koerswijzingen die jij hem niet op geeft.

Grt,
Eric

Mede forum leden,

Ik log vandaag ik om naar dit draadje te kijken en zie tot mijn verbazing dat onder mijn forum naam vervelende opmerkingen zijn gemaakt. Dit is absoluut niet mijn stijl jullie kunnen dit nagaan door naar mijn andere berichten te kijken.

Ik ben ik er achtergekomen dat mijn zoontje hier verantwoordelijk is geweest, hij heeft mij beloofd dat het niet meer zou gebeuren. Mijn exuses hiervoor.

Zoiets vermoedde ik al Maarten, maar pas nadat ik 'jouw' bericht had gerapporteerd en zag dat je al meer dan 300 berichten hier op het forum hebt. Laat het 'rotjong' maar een vervelend opruimklusje in je hobbyruimte uitvoeren als boetedoening :)

Back