6 uursrace M-Chassis 12 maart MACH Heemstede ###schrijf nu in!!###

Beste M03/05 liefhebbers,

Binnenkort (12 maart) organiseert de MACH indoor een 6 uursrace voor frontwheeldrive M-chassis (M-03M, M-03R, M05).

Met drie man is deze race goed te rijden, de ervaring leert dat 15-20 minuten op een accu minimaal te rijden is, dus met 4 pakketten kom je een heel eind!!

Er zijn reeds drie teams ingeschreven, team vier komt eraan dus nog zeker plaats voor vier teams. Wacht dus niet te lang met inschrijven!!!

Inschrijven - Swift 12 Uurs Endurance

Afmetingen en specificaties MACH 6 uursrace

Rijhoogte minimaal 3 mm

Chassis
M-03M, M-03R, M05 voorwielaangedreven.
Als geleverd in kit of XB set.

Banden
Solaris mini-tires.
Smeren: - Toegestaan mits reukloos.

Motor

Handout Mabuchi 27T

Pinions
16-, 18- en 20-tands.

Accu’s
6 cellen stickpack, Sub-C formaat (7,2V) of 2S hardcasedlipo (7,4V).

Gewicht
minimumgewicht 1250 gram.

Regelaar
ESC TEU-101BK, TEU-302BK, TEU-104BK. Achteruitfunctie uitgeschakeld.

Body
Tamiya Swift Super 1600 body, Mini Cooper of Fiat 500.

Tuning
Het model mag geheel voorzien worden van kogellagers, oliegevulde schokdempers en aluminium wielmeenemers. Het model mag worden voorzien van Hop-ups van Tamiya en andere aftermarket hop-ups.

Condensatoren zijn niet toegestaan.
Extra koellichamen op de regelaars zijn niet toegestaan.
Ventilatoren op de regelaar of motor zijn niet toegestaan.
Shottky diode op de motor is toegestaan.

groet,

Eric
 
Laatst bewerkt:
Eric,
Je schrijft 6 uurs race 13 maart.
Moet het niet zijn 12 uur race op 12 maart? of is dat nu veranderd.
 
Klopt, de duur is ingekort (als ik het juist begrepen heb vandaag.....officiele wijziging zal ongetwijfeld nog volgen), hierdoor kunnen er meer teams worden geformeerd aangezien 6 uur niet met zes man hoeft;-)

En 12 maart is idd de datum, zal het even wijzigen...tnx

groet,

Eric
 
Laatst bewerkt:
zo, ook even ingeschreven. Team moet ik nog samen stellen, maar dat komt wel goed.
Lijkt me wel weer leuk, 6 uur lang met de Swift knallen.
 
Das jammer, 12 uur is toch wel een extra uitdaging.
Niet dat 6 uur niet genoeg maar mij lijkt dat de afmatting van mens en materiaal flink toeneemt naarmate het klokje verder tikt:)
Reden is wel duidelijk!
Als het goed is is ons team ook ingeschreven:cool:
 
zo, ook even ingeschreven. Team moet ik nog samen stellen, maar dat komt wel goed.
Lijkt me wel weer leuk, 6 uur lang met de Swift knallen.

Leuk dat jullie er ook weer zijn !! Kunnen ons duel in de 6 uren van Tynaarlo voorzetten;)
Hopelijk kan ik deze keer, jullie ook in het laatste kwartier nog voorblijven:D:D:D:D:D:D:D
 
Hopups?

Tuning
Het model mag geheel voorzien worden van kogellagers, oliegevulde schokdempers en aluminium wielmeenemers. Het model mag worden voorzien van Hop-ups van Tamiya en andere aftermarket hop-ups.
Even voor de zekerheid, dat we straks niet voor verassingen komen te staan.
Hoe moet ik dit nu lezen?

"kogellagers, oliegevulde schokdempers en aluminium wielmeenemers toegestaan van alle merken."
of
"Alle hop-ups toegestaan"

Het laatste lijkt me waarschijnlijk , omdat er op de website van de MACH een melding staat over het gebruik van speedgear setjes.
 
Inderdaad, kijken of we in Haarlem jullie (@DTL) ook nog voor kunnen blijven :)
Maar ik denk dat je bedoelt: het lijkt me niet waarschijnlijk...... want de speedgear setjes mogen ook niet gebruikt worden tijdens de open indoor wedstrijden.

Martijn
 
De M05 is zeker geen grote stap voorwaarts t.o.v. de M03.
Even mijn eigen ervaring:
Ik rij dit seizoen onze club wedstrijden (MRC-Cup) met de M05. Tot nu heb ik nog niet de beste rondetijd van mijn M03 kunnen verbeteren.
Van de A-finalisten van de laatste wedstrijd reed iedereen M03 op 1 uitzondering na. (5e positie).
Of dit nu aan het ontwerp van de de M05 ligt , dan wel ervaring die de rijders hebben met de afstelling van een M03 en die nog niet hebben voor de M05, is de vraag.
De M03 zit in ieder geval eenvoudiger in elkaar. Dat lijkt me voor een dergelijke (6 of 12 uurs ? ) race, een voordeel in geval van schade. (bijv. tandwiel setje vervangen)
 
De M05 is zeker geen grote stap voorwaarts t.o.v. de M03.
Even mijn eigen ervaring:
Ik rij dit seizoen onze club wedstrijden (MRC-Cup) met de M05. Tot nu heb ik nog niet de beste rondetijd van mijn M03 kunnen verbeteren.
Van de A-finalisten van de laatste wedstrijd reed iedereen M03 op 1 uitzondering na. (5e positie).
Of dit nu aan het ontwerp van de de M05 ligt , dan wel ervaring die de rijders hebben met de afstelling van een M03 en die nog niet hebben voor de M05, is de vraag.
De M03 zit in ieder geval eenvoudiger in elkaar. Dat lijkt me voor een dergelijke (6 of 12 uurs ? ) race, een voordeel in geval van schade. (bijv. tandwiel setje vervangen)

Ik ben er zojuist achter gekomen dat een m-05 2wd is, is er ook een 4wd conversiekit ofzo?
 
Yep,

ETSRd4.gif


Halewijn
 
Back
Top