6 uursrace M-chassis Tynaarlo

Zo, bijna twee uur....
Zometeen ff spullen bij elkaar pakken en dan straks, over 5,5 uur richting Tynaarlo.
Heb er zin in! Alleen jammer dat 1 teamlid door zijn gezondheid niet mee kan...
Maar die zal ons thuis aanmoedigen :)

Tot straks!

Martijn

De 6 uur zit er weer op.. alle 10 de teams zijn over de finish gekomen, sommigen zonder enige kleerscheuren en anderen met veel materiaalpech of ander oponthoud.

Uitslag:

1: Hobby Bob
2: Racing 4 fun
3: Pink Panther

Helaas moest Team ONZO, dat 3 uur lang op kop reed tot 3 keer toe aan de slag met hun tandwielen/diff en verloor daardoor een boel plekken. Zo zie je maar dat er veel aankomt op het materiaal bij 6 uur lang racen. Uiteindelijk won een van de meest standaard swifts zonder dempers etc etc..

Ik vond het een super gezellige dag! Iedereen bedankt voor hun deelname en medewerking. Volgend jaar vast en zeker weer een dergelijke race. Of deelname van onze leden bij een endurance race elders in het land.

Bij deze ook nog even de vraag of er deelnemers zijn die een stukje willen schrijven over de dag/ hun race. Ik heb nog wat materiaal nodig voor op de website van Real80.
Ook Fotos die mensen gemaakt hebben zijn zeer welkom!! (ik heb ze zelf namelijk niet)

Aangezien onze clubraces dit jaar open zijn gesteld voor leden van andere banen kan ik zeggen: tot ziens op de buitenbaan van Real80!!

Vincent

gefeliciteerd to the top 3

Jammer for Team ONZO who lead all the race for 3hrs only to fall to the weak point of the M chassis . . . . the gearbox/diff area

well done to Marjan , Jason , Ydo , Bob and Andre for there suprised 3rd place :-D:-D

i just hope that she only brags about it for 1 year not for the rest of my life !!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

we had problems from the start to finish , 1st wrong rear springs fitted to the car (oops) then gearbox problems , then we just started to pull some lost laps back and then the gearbox went noisy again , with 1 and a half hours to go !!

we decided to keep driving and see how it went but battery after battery it got worse and worse , Cees and Richard drove slowly and steadily but the noise got worse and worse , with 15 minute's to go it was really really bad , BUT finally the finish and we stopped in the pits , i picked the car up and there was NO TEETH left on the gearbox , WOW how did this drive for so long

i was very dissapointed to hear tha there was a question of cheating from Team Pink Panther , there was 2 screws missiing from the front/rear joint on the chassis and this was causing the chassis to flex , a few small minded people though this was a way of making the car drive better :evil::evil::evil: thank god that this was decided to be just a case of screws coming out and being lost as i would have hated to see such a happy ending for a great team be taken away .

Thanks guys for another great day

Super dagje! Mede een beetje door het resultaat uiteraard! Auto ging aardig, maar Rob Jansen van Team Onzo was echt niet bij te houden. Verbazingwekkend te zien dat hij met dezelfde auto bijna een seconde sneller kan rijden op dezelfde baan. Chapeau Rob! En dat zelfs voor iemand die de baan niet kende en de auto niet.....
Op dit moment helemaal gesloopt! 4 Uur geslapen vannacht en dan 6 uur concentreren.. :( Maar het was het meer dan waard!! Volgend jaar weer op een eventueel nieuw circuit in Groningen? Ik ben voor!!

I was very dissapointed to hear tha there was a question of cheating from Team Pink Panther , there was 2 screws missiing from the front/rear joint on the chassis and this was causing the chassis to flex , a few small minded people though this was a way of making the car drive better :evil::evil::evil: thank god that this was decided to be just a case of screws coming out and being lost as i would have hated to see such a happy ending for a great team be taken away .

Maybe we shouldn't judge on what we hear from others, but what our own ears tell us... We actually advised Cor to don't make any problem, because he checked the cars before the race... Enough about it, don't want to have a bad feeling afterwards because of some foolish discussion!

Let's go outdoor! Het is lente en er komen mooie dagen aan!!!!

COR BEDANKT VOOR DE WEDSTRIJDLEIDING!!!!!! Super, ondanks je vinger!

Oh ja... voor mensen die nog een RSI oefening willen doen.... De rondetijden heb ik op mylaps gezet! Leuk om te zien! Denk dat Cor ook binnenkort de MYRCM online zet. Zal iets minder snel gaan met 9 vingers.. :):)

Komende week breng ik de decoder naar de buitenbaan. Dan dus weer fulltime online rondetijden... brrr. super

De rcm tijden staan al online, heb het net bekeken.
SUPERDAG met een zeer onverwacht resultaat. Vond het al geweldig toen we 5e stonden vlak na Team Monaco. Vond het nog geweldiger toen we 4e kwamen te staan en heb nooit durven dromen van een 3e plek. Ik was er helemaal hyper van :-D:-D:-D
Iedereen bedankt voor een gezellige dag en met name mijn teamleden voor het geweldige resultaat!!!

Tja....preparatie is alles......

Hier even wat woorden van ONZO dan; Wat een geweldige wedstrijd met een super-auto. De Swift bijkt uitermate geschikt voor een spannende endurance. Allereerst gaan mijn felicitaties uit naar Hobby Bob, Racing 4 fun en Pink Panther, strak gereden en de spullen goed heel gehouden. Natuurlijk ook dank aan de andere zes teams, geweldig veld hadden we!!

Als positieve verrassing mag de Ansmann 28T motor even worden genoemd; ondanks temperaturen van rond de 80 graden heeft de motor zonder een enkel hikje de race volbracht; ik denk dat dit wel navolging gaat vinden in de Endurance!!!

Ik moet zeggen dat er ook erg netjes en sportief gereden werd; onze body was nog helemaal heel en klaar voor de volgende race;-) Ik ben trouwens blij dat ik nog nagels heb, na de eerste drie uur lekker het veld aangevoerd te hebben begaf onze spool het en zagen we een voorsprong van 10 ronden veranderen in een achterstand van 15 ronden. Elk uur konden we (vooral Rob en Jan;-))een rondje of vijf inlopen op de koplopers en het zag er naar uit dat we in de laatste vijf minuten met z'n tweeën de race konden gaan beslissen, tot het volgende diff het begaf!!! 20 minuten reparatie zag ons van 2 naar 4 duikelen, net naast het podium.....

Al met al wel een geweldige race gehad en de volgende Swift-Endurance zijn we er zeker weer bij!!!

groet,

Eric

ps. Joep, Jan en Rob hadden nog nooit een Swift gereden maar ik geloof dat we er na dit evenement drie Swift-rijders bij hebben voor volgende winter!!!

Waarom in Groningen en niet centraler in Utrecht bijv.????????
Volgens mij was het in het hoge noorden omdat daar een bedrijf (GEBA 4x4) zit dat grote ruimte ter beschikking heeft gesteld en een club REAL80, met een aantal mensen die daar veel tijd in gestoken hebben en die van die ruimte ook nog een binnenbaan heeft gemaakt.. Beide ontbreken in Utrecht geloof ik ;)

Jep, helemaal gelijk.

Iets centraler zou leuker zijn, dan is het voor mij realistischer.
Groningen is zover weg.

Volgens mij was het in het hoge noorden omdat daar een bedrijf (GEBA 4x4) zit dat grote ruimte ter beschikking heeft gesteld en een club REAL80, met een aantal mensen die daar veel tijd in gestoken hebben en die van die ruimte ook nog een binnenbaan heeft gemaakt..

Ok, duidelijk.

Beide ontbreken in Utrecht geloof ik ;)

Auw! :mrgreen:

Aangezien indoorbanen vrij schaars zijn is het maar net waar er een opduikt in de winter.
Wij hadden inderdaad het geluk een baan te kunnen neerleggen dit jaar. Nu zoeken naar een mooie locatie voor volgend jaar..
Misschien dat andere clubs ook een dergelijke endurance kunnen organiseren.. mach had de 12 uur met TT01, andernach (duitsland) 24 uur.. etc etc.

De M03 is voor dit soort wedstrijden natuurlijk prima geschikt en veel mensen hebben er wel een voor de fun, dus animo is er al snel... +standaard uit de doos kan je er al mee winnen.. ;) (Daarbij alle lof voor Marcel Pinkster die elke keer weer een standaard kit zo strak op de weg kan laten liggen)

Laatst bewerkt:
Topdag

Aan de gehele organisatie van de 6-uurs race:
Bedankt Het was een topdag:thumbsup:

Voor ons was het (MRC-racing) was het ook spannend tot het eind. In het laatste half uur werden door "Hotwheels" ingehaald. De auto ging steeds slechter accelereren en de wegligging werd er ook niet beter op. Dus ging Martijn me helaas voorbij. :(
Achteraf bleek het een kleinigheidje te zijn. De rijhoogte, voor, terug gelopen te zijn tot nagenoeg 0. Volgende keer beter.

Een 6 uur race wedstrijd, centraler in nederland:
Lijkt me ook wel iets om het bij ons een keer te organiseren. (Culemborg ligt mooi centraal). Ik zal de meningen eens peilen in onze vereniging.
Dit format beviel me wel. Natuurlijk waren er veel snellere deelnemers dan ons team, maar gezien de snelheden op het rechte eind, waren de verschillen niet zo groot. Dat heb ik wel eens anders mee gemaakt.
Kwestie van gewoon goed sturen en je auto goed voor elkaar hebben!

ps. Joep, Jan en Rob hadden nog nooit een Swift gereden maar ik geloof dat we er na dit evenement drie Swift-rijders bij hebben voor volgende winter!!!

Hahah ik zowiezo,, !
Nooit mee gereden maar was echt geinig ;)

En ach ja de pech die we hadden,, volgende keer beter ;)

Grtz,,

this is a 4 hour old gearbox from an M05 !!!

22032010120.jpg

Wie gaat er dan ook in het hoge noorden wonen?............ haha

Maar afgelopen zondag een hele leuke en gezellige dag gehad. Niet echt goed voorbereid want we hebben pas zondag ochtend besloten met welke auto (van de 4 die we mee hadden) we gingen rijden, haha. De auto van John hebben we gepakt en die verder klaargemaakt, transponder erin, motor erin (nadat ie een uurtje had ingelopen).
Toen hebben we er nog een paar rondjes mee gereden en hij ging op zich wel lekker.
Ik was degene die de eer had om ons te "kwalificeren". We reden de vierde tijd (snelste ronde telde, maarja, over 6 uur, hoe belangrijk is dat ;) ) Cor had het leuke idee dat degene die de snelste rondetijd had (Team Onzo, who else ;) ) op de tiende plek moest starten maar wel als eerste de plek op de rijdersstelling mocht kiezen. Leuk bedacht en werkte goed, geen gedrang op de stelling.
Om 11 uur precies was het startsein en konden we vertrekken voor 6 lange uren. Dat lange viel trouwens best mee, voor je het weet hoor je dat je nog maar een half uurtje moet rijden...
Maar de eerste helft van de race lag de auto eigenlijk helemaal niet goed. Elke keer de achterkant uitbreken in de bocht, was niet echt heel makkelijk om mee te rijden (sorry Klaas en Erik). Nadat we op een gegeven moment nieuwe achterbanden erop hadden gezet ging het super en lag hij in de bochten ook goed.
In het laatste half uur lagen we zo goed als gelijk met het team van MRC-racing uit Culemborg. Ik wou in mijn beurt nog een voorsprongetje opbouwen, want John reed de laatste 15 minuten, we hadden immers nog een accu wissel te gaan. Voor ons een geluk dat de auto van MRC-racing langzamer ging (achteraf bleek dat de voorkant helemaal op de grond lag) zodoende kon ik Leo voorbij....
John moest dus de voorsprong behouden en uiteindelijk kwamen we met 4 rondes voorsprong over de streep. We zijn uiteindelijk 7e geworden.
Toch wel netjes met een geheel on voorbereid team en auto, haha. De volgende keer zeker weer!

groetjes,
Martijn (team RC Hotwheels Deventer)

foto van alle auto's voor de start:
6uurstynaarlo.JPG

Back