6Ch heli simuleren met een Dynam 6ch

Ik heb een Dynam 6ch simulator controller en zolang ik vliegtuigen of FP heli's simuleer gaat het goed (en sommige CP gaan ook nog wel goed in FMS)

Maar ik gebruik ook Preflight en dan kom ik niet van de grond. Ik snap ook wel hoe het komt. De pitch en throttle curves zijn volgens mij niet in te stellen in preflight en FMS.
Ik heb het ook geprobeerd met Helisimrc en daar werkt het wel helemaal goed.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen in preflight zodat ik ook de CP modellen kan besturen (en ermee kan oefenen voordat ik overstap op een CP)? alternatief zou natuurlijk zijn om alvast een 6ch zender te kopen die dat wel kan maar dat vind ik een beetje overdreven.

Maarten

Vind ik interessant dit...

Die 6ch usb zender, heeft die ook werkende knoppen? Dat is het enige wat ik met mijn joypad en/of MX12 (via smartpropo plus) mis...

Dus knoppen voor throttle cut, of landing gear en flaps te bedienen bijv.

Vind ik interessant dit...

Die 6ch usb zender, heeft die ook werkende knoppen? Dat is het enige wat ik met mijn joypad en/of MX12 (via smartpropo plus) mis...

Dus knoppen voor throttle cut, of landing gear en flaps te bedienen bijv.

Yep... een schakelaar en een potmeter....en nog een schakelaar om twee kanalen te mixen (weet even niet meer welke maar het is niet in te stellen)

Maarten

Heeft echt niemand een idee hoe je throttle en pitch curves kan instellen in FMS of Pre-flight als de zender/USB simulator dit niet ondersteund?

Maarten

denk niet echt dat dit gaat lukken in fms. het is echt een basic simulator. vandaar dat hij ook gratis is.

Als je dit soort instellingen wilt doen, kijk dan eens naar sims zoals:
Realflight
Phoenix
Aerofly

Bij deze kun je echt vanalles instellen

Ik zou eigenlijk meer verwachten dat het met een driver opgelost zou kunnen worden....als iets in ppjoy oid waarbij je naast de mapping ook iets met throttle/pitch curves zou kunnen doen. Volgens mij hoeft het ook helemaal niet moeilijk te zijn... gewoon een tabelletje die de uitslag van de stick vertaald naar een throttle en een pitch.

Dat je het in FMS niet kan instellen kan ik me voorstellen die is misschien ook meer op vliegtuigen gericht.
Helisimrc kan het wel en die is ook gratis.. Prefllight is niet gratis en kan het niet.. en die heeft nou juist de walkera modellen die ik wil simuleren.

Maar goed.. misschien dat ik dan toch maar een Hobbyking cheapo 2.4ghz zender koop met kabeltje.. dan zou het denk ik wel moeten lukken.

Maarten

Back