6hv op 12s

Hallo,

Ik vroeg mezelf af of het mogelijk is om de compass 6hv op 6s te vliegen aangezien de heli voor 12s gemaakt is ik wil er een 1100 kv motor in en een 100a regelaar.. is dit mogelijk en zo ja wat moet ik allemaal aanpassen..

bvd pieter

titel even aangepast omdat ik hem op 12s ga vliegen..

Laatst bewerkt:
het doel is om met de set up van mijn trex 600 verder te gaan met de 6hv zonder een nieuwe motor en regelaar te moeten kopen

Ha ;)
Meen je ?

Ik bedoel meer je vliegstijl...
Ze zijn niet voor niets over gegaan op 12s. Meer voltage, minder amperage.. Koelere setup, en er word minder van de electronica gevraagd...

Bedoel hard 3d zou ik nooit doen op 6s... Rustig wat schaalvliegen, zie ik dan geen probleem meer in... maar goed wacht even op de die hards hier, die kunnen we beter helpen dan ik ;)

ik ben ook geen hard 3d vlieger haha meer van het rustig een loping maken en inverted wat vliegen maar mijn 600 vloog lekker op 6s

Gewoon niet doen op 6s zal geen enkele setup genoeg vermogen // vliegtijd bezorgen om er ten volle van te kunnen genieten.
Bovendien gaat het CG punt onmogelijk goed te krijgen zijn tenzij je op de batterijtray extra gewicht gaat plaatsen.
Maar goed als je een motor van een 2pk in een ferrari steek zal die ook rijden... ;)

Laatst bewerkt:
Zucht.... Geef gewoon antwoord op wat ie vraagt. 6hv of 600 maakt niet uit. hij vliegt zn 600 ook op 6s... Dus blijkbaar heeft dat power genoeg voor wat ie doet.

Ja het kan met een motor van 1100kv en een 10t pinion.

Kijk dank voor dit heldere antwoord:) dan word dus alleen het motor tandwiel anders? Of de main gear ook? Groet

En het cg punt ben ik niet zo bang voor volgens mij vliegt de 6hv normaal met 2x 5000 mag? ik vlieg dan met 1x 5000mah en een 2s 5000 mah en heb dus bijna net zoveel gewicht mee..

Normaal gaat er een accu van rond de 950gr in. 6s 5ah packs zijn rond de 800. Ik hoop alleen dat zoon lipo onder de kap past, misschien eerst bij iemand passen?

pieter die vriend vliegt met 2x 2650mah 6s meen ik dat hij zei. en dat klopt ook want de paketten zijn even groot als het 6s 2650 mah pakket van mijn trex 500.

Groeten Ary (broer van PieterP)

1 vlieg em met 2x 6s 3000mAh of 2x 6s 3300mAh dat laatste past maar net onder de canopy dus meer krijg je er echt niet in.

Ik heb 2x 3000 in de 6HV zitten.
De canopy heb ik er al anders op zitten om dit passend te krijgen.
Dus 2x 5000.... Nee.

Maar net even 1x5000 er op gezet om te kijken of het past.
GEEN PUNT :Fade-color
De 5000 is dikker maar niet echt langer dan mijn 3000 accus.
Dat past prima.
De CG..... Dat kan wel een punt worden maar met de ontvanger accu er voor bij moet je een eind komen.

Back