6hv op 12s

Van 12s naar 6s, voor gelijkblijvend vliegkarakter:

• Motor met dubbele waarde voor (#piniontanden x Kv).
  • Regelaar die dubbele stroom aan kan.
  • Accupakket halve spanning, dubbele capaciteit (evenveel energie als voorheen), zelfde C-waarde.
  • Kabels tussen accu en regelaar, tussen regelaar en motor vervier(4)voudigen in oppervlak.
  • Wat zie ik over het hoofd?

Laatst bewerkt:
Motor met tanden ?
Pinion, die blijft gelijk... je kv waarde moet je verdubbelen van je motor...

Of lastig gaan doen en de kv omhoog, en de pinion omhoog...
Align doet het gewoon met de kv waarde, zover ik gezien had..

Of lastig gaan doen en de kv omhoog, en de pinion omhoog...
Align doet het gewoon met de kv waarde, zover ik gezien had..

KV omhoog, pinion omlaag... 500kv motor met 20 pinion op 12s, of een 1000kv motor met 20pinion op 6s=zelfde rpm. je kan ook bijv een 1100kv motor plaatsen met een 18 pinion.. beetje mee speling, maar je hebt maar 2 opties(10 en 11, 9 als je de motoras vervangt voor 5mm) op de 6hv, dus je moet echt een 1100kv motor gebruiken. Stock 6HV motor is 540kv.

ik heb mijn 6hv binnen! bas bedankt voor de deal:)

ik heb de motor en regelaar er ook maar bij genomen.. dus word waarschijnlijk wel 12s vliegen:)

gisteren me 3g en 3gx verkocht en gelijk maar een beastx voor truggenomen:)

servo's zijn ingebouwd dus het word al een leuk dingetje:)

gewoon op 12 s vliegen. De 6HV heeft erg veel power en ik zou het zonde vinden om hem op 6S te gaan vliegen.

Veel plezier ermee !!!!

ja dat zeggen de meeste haha vandaar dat ik er ook maar voor gekozen heb om toch voor de 12s te gaan alleen nog mijn scorpion en align regelaar verkopen..

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie heli die 6HV en idd op 12s blijft alles lekker koel en je hebt een berg vermogen, altijd handig in geval van nood, ook als je geen 3D vliegt. De heli is heerlijk simpel opgebouwd. Op mijn club hebben ze het er iedere keer over als ze hem zien. Hij maakt alleen wat veel herrie door dat grove tandwiel.
Veel vliegplezier ermee!

Waar heb je die vandaan? Ik zie dat Fastlad UK ze heeft, maar ik zoek eigelijk een nederlandse leverancier. Vlieg je met een 10T pinion?

Waar heb je die vandaan? Ik zie dat Fastlad UK ze heeft, maar ik zoek eigelijk een nederlandse leverancier. Vlieg je met een 10T pinion?
heb em van fastlad idd, vlieg met een 11t, maar wel op 1800rpm dus omdat me lipos een beetje dood zijn.
maar dit is wel fijner voor de governer want die heeft meer headroom dan, zou liever een hs van 2100-2200 draaien maar dan moet ik ff nieuwe lipos halen.(geld is even op helaas.)

zo net de beastx afgesteld:) viel me nog mee even op helifreak filmpjes gekeken handleiding gelezen en peace of cake:)
nu maar wachten op mooi weer voor de maiden:)

Met de 10T pinion kun je rond de 2350 halen. 6HV vliegt het beste rond de 2000 toeren,headspeed genoeg om de gekste capriolen uit te halen en met 13 graden pitch ook very fast!
Als je motor de vliegstijl niet trekt dan zal het meer met stick management te doen hebben als met te weinig headspeed....

Met de 10T pinion kun je rond de 2350 halen. 6HV vliegt het beste rond de 2000 toeren,headspeed genoeg om de gekste capriolen uit te halen en met 13 graden pitch ook very fast!
Als je motor de vliegstijl niet trekt dan zal het meer met stick management te doen hebben als met te weinig headspeed....
ik gebruik de governer, die erg goed is trouwens.(vbar gov met hyperion sensor en nieuwe hw firmware).
met de 10t zat je dan tegen de 96% ofzo als je 2100rpm wou halen, iig dat gaf de vbar aan. dat is wel een beetje weinig headroom voor de governer dus vandaar die 11t. Stick management zit wel goed bij mij, zeker met die oude lipos die ik niet wil killen dus daar let ik wel op heheh, dat hoor je ook wel (of juist niet :P)in mn filmpjes.

@pieter succes met de maiden man!

dank je man
ik ga trouwens zonder govener vliegen gewoon een 5steps curve in de zender.. eerst maar eens kijken hoe dat vliegt:)

zou wel ff de hw firmware updaten sowieso, dan heb je tenminste een fatsoenlijke softstart (en dan doet de governer het ook goed).

De hobbywing regelaar bedoel je? Ja dat wou ik nog wel doen een maat van mij heeft hem ook maar die draait voor hetboptoeren eerst met de hand de kop op een beetje snelheid...

Back