6mm of 3mm depron ?

wat is het meest gebruikte depron materiaal wat men gebruikt. 3 of 6 mm?
of verwerken julie dit gemixt ?

het probleem is namelijk dat ik hier bijna geen depron kan krijgen alleen per doos van 20m2 6mm of een doos van 40m2 3 mm :?

@ Wheely, waar woon je, misschien met andere depron gebruikers uit jou buurt samen een doos kopen.

Mijn ervaring is dat 3mm het meest wordt gebruikt bij vliegtuigen
Dan heb ik het over waarmee je binnen (in sporthal)mee vliegt.
Of buiten als er geen windt staat buiten .

Klopt....3mm is alleen noodzaak voor lichte indoormodellen en gebogen oppervlakken.
Ook een shockflyer voor buiten zou ik altijd van 6mm maken, steviger en het extra gewicht heb je toch nodig in een omgeving met wind....

@ariekraakjr: ik weet het model nog niet. in iedergeval simpel , electro en voor buiten.

@Theo Coenen: ik woon net buiten madrid, samen kopen is een goed idee, ik heb me ondertussen ook op enkele spaanse forums ingeschreven :)

@ iedereen: als ik het zo lees lijkt me 6 mm de beste keus .

muchos gracias

groet

idd, voor buiten is 6 mm ideaal. Je kan nog extra versterkingen (indien nodig) maken van 3mm depron.

Madrid? cool :D, Daar zullen ze ook wel ondervloeren verkopen.
Heb op rcgroups een keer gehoord van een gast die op Hawai ofzo woonde. die wilde ook piepschuim vliegende vleugels gaan maken, maar op het hele eiland was nergens isolatiemateriaal te kijgen... Vond ik wel echte humor :D

sietse zei:
idd, voor buiten is 6 mm ideaal. Je kan nog extra versterkingen (indien nodig) maken van 3mm depron.

Madrid? cool :D, Daar zullen ze ook wel ondervloeren verkopen.
Heb op rcgroups een keer gehoord van een gast die op Hawai ofzo woonde. die wilde ook piepschuim vliegende vleugels gaan maken, maar op het hele eiland was nergens isolatiemateriaal te kijgen... Vond ik wel echte humor :D

ik denk dat de vanaf nu bewaarde champion bakjes ook wel voor die extra versterkingen kunnen zorgen :lol:

En ja, cool to be here :wink:

Wheely, als je daar in de buurt een goede modelbouwwinkel hebt zal die de Depron plaatjes van Graupner makklijk kunnen leveren. Ze zijn dan wel iets duurder dan de vloerenversie, maar je ghoeft dan geen hele doos te nemen, en je kan ze dan krijgen in diverse kleuren.

Back