7.2 volt 2000/2400 mha accu's ?

• Topicstarter Topicstarter Ewald HPI
  • Startdatum Startdatum
E

Ewald HPI

Guest
hallo elektrovlieg deskundologen,
Ik wilde wel eens weten of er vliegtuigen en of zwevers elektro aangedreven met een motor/prop combinatie zijn waarbij ik mijn al in het bezit hebbende auto accu's kan gebruiken.
groetjes Ewald

Ewald, even uit mijn hoofd: Speed 600 motors voor zwevers met een spanwijdte tot zo'n 2 meter en totaal vlieggewicht tot 1600-1700 gram.
En natuurlijk de EON, en soortgelijken.

Maar hopelijk reageren er nog mensen die dit zeker kunnen bevestigen.

Hans

1 cel meer zou prettiger zijn.
Maar het is goed te doen hoor met 6 cellen.
Maar ik zou de grens bij 1400 a 1500 gram leggen

Alles ontworpen voor speed 600 en 7 cellen kan ook eventueel ook op 6 cellen, maar dan moet je dat compenseren door meer stroom te trekken.

Een celletje minder dan 7 cellen lijkt niet zoveel, maar je gooit 30% van je vermogen weg (spanning lager, maar ook stroom). Je moet dus een andere motor gebruiken en wat meer stroom trekken.
In plaats van een gebruikelijke speed 600 8.4v (een 24 winder) dan bijv de 19 "turns" speed 600 7.2V #1793 of venti 600 met 8x5 prop.
25A is ok voor deze motoren. bij 30A is de levensduur korter.

Let op dat door de grotere afmetingen 19 turns bij een 600 heel wat anders is dan 19 turns bij een auto motor.

Automotoren zijn bruikbaar, maar dan wel met vertraging.
Zorg dat je op 1200 toeren per volt uitkomt (O ja, auto jongens werken altijd met 7.2 volt dus rond 8500 toeren na vertraging.) Bijv 1:3 vertraging voor een 25000 toeren motor.
Met een 13x8 prop zit je dan onder 30A. Naar wens kan je hoger gaan in stroom door minder toeren per volt of grotere prop.

Ik zal dit ook toevoegen aan de modelbouw FAQ.

Oke luitjes bedankt,dat scheelt weer het op nieuw aanschaffen van accu's.
Nu eens gaan kijken wat er voor zwevers zijn rond de 1500 gram.
En ik wilde zowieso niet de motor van mijn auto gebruiken,als ik uiteindelijk weet welke zwever plaats ik hier wel weer een draadje over.
Groetjes Ewald

Ja ik zal eens goed moeten rondsnuffelen in de zwever wereld,ik wil het liefst een ARF want ik ben niet zo goed in bouwen en heb daar ook niet genoeg tijd voor,ik denk dat het dan een hoe noemem jullie dat een soort piepschuim zwever wordt i.v.m. het gewicht.ik blijf ook hier op het forum rondkijken want ik heb hier al een schat van informatie weg gehaald.
groetjes ewald.

Hoi,

Twee jaar geleden (toen een crash) heb ik met veel plezier en succes de Wingo Porter gevlogen. Hierin een 6 (zes) cellenpakket van 2400 mah.
De Wingo Porter is te bekijken op freescale.de. Hij is van Conzelmann.
Een maand geleden heb ik hem opnieuw gekocht op de beurs ivm. de Aldicamera en de rc para die er onder kan.

Groetjes, Erik. :D

Hoi Ewald,

Vanmiddag op het veld tegen je staan beweren dat ik nog "een zwever gereed had liggen".
Graupner?
Nee.
BMI?
Ja, denk ik wel.

Het is dus de Thermik Sport van Graupner. :oops:
afb4399.jpg

Nog maals :oops:

Ik zal haar dinsdag eens meebrengen naar het veld.
Er is vast wel iemand die haar de luchtdoop wil geven.
Zelf durf ik dat niet. Als het nu een heli was. 8)

Tot Dinsdag?
Erwin

helerik zei:
...Twee jaar geleden (toen een crash) heb ik met veel plezier en succes de Wingo Porter gevlogen. Hierin een 6 (zes) cellenpakket van 2400 mah....

Aardig idee. Alles bestemd voor 2 (of 3) speed 400 is redelijk mogelijk.
speed 400 6V gebruiken, maar absoluut beter is oom jamara pro 480 HS (dus HS!) te gebruiken. 12A per motor met gunters dan.

Back