Hallo,
Ik heb een tijd geleden een eenvoudige multilader gekocht van Robbe (robbe 6 lader) . Dit om mijn accu van de zender op te laden met 0.1 x C.
Ik had hier genoeg mee omdat ik in m'n schip een loodaccu gebruik.
Nu heb ik mij een RC wagen gekocht en daar is de aandrijfaccu een 7.2V NiMH. Volgend de handleiding van m'n lader kan ik die laden aan 0.1 x C gedurende 16 uur. Ik lees hier wel overal dat het dan 14 uur moet opladen maar de handleiding zegt 14 uur voor NiCd en 16 uur voor NiMH.
Nu heb ik hier op het forum gelezen dat je meer uit je aandrijfaccu haalt als je een snellader gebruikt ipv een trage lader.
In welk opzicht haal je er dan meer uit? Dit kan ik nergens vinden.
Maakt het een verschil in snelheid, duur van het rijden, ...
Als het veel verschil uitmaakt dan moet ik op zoek naar een goede snellader.
Alvast bedankt!
Michel.
Ik heb een tijd geleden een eenvoudige multilader gekocht van Robbe (robbe 6 lader) . Dit om mijn accu van de zender op te laden met 0.1 x C.
Ik had hier genoeg mee omdat ik in m'n schip een loodaccu gebruik.
Nu heb ik mij een RC wagen gekocht en daar is de aandrijfaccu een 7.2V NiMH. Volgend de handleiding van m'n lader kan ik die laden aan 0.1 x C gedurende 16 uur. Ik lees hier wel overal dat het dan 14 uur moet opladen maar de handleiding zegt 14 uur voor NiCd en 16 uur voor NiMH.
Nu heb ik hier op het forum gelezen dat je meer uit je aandrijfaccu haalt als je een snellader gebruikt ipv een trage lader.
In welk opzicht haal je er dan meer uit? Dit kan ik nergens vinden.
Maakt het een verschil in snelheid, duur van het rijden, ...
Als het veel verschil uitmaakt dan moet ik op zoek naar een goede snellader.
Alvast bedankt!
Michel.