7e Heli Oldie en Scale helimeeting 30-31 mei 2015 Eibergen

Beste Helicoptervlieger,

Zoals al eerder op het forum was vermeld , wordt op 30-31 mei 2015 de
7e Heli Oldie en Scale helimeeting gehouden op de lokatie van ERMVC te Eibergen.
Ook nu verwachten wij weer een grote opkomst uit binnen-buitenland,
o.a. Dieter Schlüter [ de Godfather van de RC modelhelicopter ] zal van de partij zijn.
Kamperen is weer mogelijk vanaf vrijdagavond tot de zondagmorgen.
Kosten € 5,-- per plaats / overnachting incl stroom / water.
Het programma is weer hetzelfde als voorgaande jaren met natuurlijk het accent op de oude heli-modellen, al of niet voorzien met elektro aandrijving, maar ook de huidige schaalmodellen [ elektro / methanol / turbine komen weer aan bod.
Zaterdagavond wordt weer een Chinees diner georganiseerd, hiervoor kan men zich opgeven / bestellen bij de aanmelding op de zaterdagmorgen.

Voor een fotoreportage van 2014 en lokatiegegevens zie: Eibergse Radio Model Vliegclub (ERMVC)

Groeten, Joop van Lent

Laatst bewerkt:
Bedankt Joop,

geeft een goed gevoel, misschien lukt het en keer !!
(het staat tenminste maar in de agenda)

edit:
wat een mooie vlieglocatie en een mooi gebouw !!

Groet
Uwe

Laatst bewerkt:
Nieuweling

Ben nog een lerende heli piloot.....soms brokkenpiloot ;)
Nog niet op een heli meeting geweest.
Maar als ik wat kan regelen op het werk dan kom ik misschien eens kijken.
Wel eens mooi om te zien denk ik. Vind zelf schaalheli's ook prachtig om te zien. Wel eens bij club wezen kijken hier in de buurt.

Zou er dit jaar ook graag bij willen zijn al zovaak op de planning gezet maar nu de zondag even vast gezet in de agenda. Altijd leuk om wat nostalgie aan heli's te zien.

Voor mij ook al enige tijd vaste prik om hier weer langs te gaan.
Ik denk dat ik de uni star en de sigma maar eens meeneem.

Steven.

IMG_9014mw.JPG

Laatst bewerkt:
Beste Joop, ik ga mijn best doen om ook langs te komen, maar beloof dit keer niets, want ik zal dan rond die tijd net mijn nieuwe taak op me genomen hebben, ben dan een kersverse pappa...

Hallo Joop,
Kom zeker weer naar jullie heli meeting was vorig jaar erg gezellig.
Neem mijn LAMA 315B turbine / Huges 500 (Trex 700) en Misschien ook mijn nieuwe AW 139 Turbine mee.

gr. Rene

Hallo Joop,

Ga er maar van uit dat ik er vrijdag, eind van de middag, weer met de caravan aan kom rijden...

Vr.Gr. Gerard

Beste helivlieger,
Nog 2 weken te gaan en dan is het zover.
Iedereen die zich tot nu hebben aangemeld via het forum, welkom!
Er zijn ook diverse aanmeldingen via mail uit het buitenland ontvangen, en we verwachten dan ook weer een mooie opkomst van piloten "oldie" en schaalmodellen.
De planning is om zaterdagavond in het clubgebouw wat oude films en dia's te vertonen, zo van hoe was het ook alweer !!
Tot ziens in Eibergen,
Joop van Lent

Een kleine update,

Op de zaterdagavond zal Dieter Schlüter in het clubgebouw een voordracht / presentatie geven van de ontwikkeling
van het modelhelicopter vliegen, o.a. d.m.v. oude films.
Zoals bekend is hij DE geestelijke vader van het modelhelivliegen, dus dit wordt bijzonder interessant om erbij te zijn.
Met vriendelijke groet,
Joop van Lent

bedankt Steven,

hier ook de hele dag regen,
maar ik hoop dat jullie toch veel plezier en gezelligheid hebben !

Groet aan ALLE
Uwe

Geweldige zaterdag gehad, verschillende bekenden en nieuwe onbekenden getroffen in een uiterst prettige sfeer. Het weer was goed genoeg om te vliegen met de wat stevigere modellen maar ook de Heli-Baby is volop de lucht in geweest.
Een persoonlijke highlite vond ik toch wel samen op de foto gaan met de Heli-Baby én Dieter Schlüter (84 jaar jong). Wat een aardige man en wat een super humoristische presentatie met foto's en video over de beginjaren van zijn helivliegen. Erg bewonderenswaardig wat deze man allemaal geprobeerd heeft en hoe groot zijn doorzettingsvermogen was!

Graag tot volgend jaar weer Joop!

Met dank aan de hele crew natuurlijk. :)

Back