7e MBF Multicopter Meeting - 14/04/2013 - Soestduinen, Soest

Locaties en Data

• Total voters
    43
Euhmmmm minor detail als het zo druk is is het uberhaupt handig om op FPV te gaan vliegen? Ok verder weg van de meute is handiger voor dat maar voor je het weet ros je iemand uit de lucht.

Mogelijk dat er onderlinge afspraken gemaakt worden van X man in de lucht en ieder netjes gewoon even accu vliegen en ander de kans geven?

Ps ... ben er ook helaas zijn mijn projecten nog niet klaar zal alleen een Talon V2 meenemen die half af is :)

Dat zou willen zeggen dat alleen 2490ghz niet gebruikt zou kunnen worden. (van de kanalen die nu in het start topic staan) Ik weet dat dat de meeste zenders een vrij kanaal vastzetten, of kanalen switchen. Toch ben ik bezorgd over het gebruik van 2.4ghz video apperatuur want die zoekt geen "vrij" kanaal.

@Pinky: Zal wel meevallen joh. We kunnen toch maar met een man of 15 tegelijk fpv'en, want dan zullen de kanalen op zijn. De laatste keer in Soest ook geen problemen gehad, en toen was er ook een man of 40.

En het is ook best groot:

Screen Shot 2013-04-12 at 09.08.08.png

De lijn is 1.2km lang, dus iets van 1.2 - 1.5km2 groot!

Dat zou willen zeggen dat alleen 2490ghz niet gebruikt zou kunnen worden. (van de kanalen die nu in het start topic staan) Ik weet dat dat de meeste zenders een vrij kanaal vastzetten, of kanalen switchen. Toch ben ik bezorgd over het gebruik van 2.4ghz video apperatuur want die zoekt geen "vrij" kanaal.
Zenders werken niet echt met kanalen. 2.4ghz zenders zijn digitaal en maken gebruik van spread spektrum technologie. Hier praat je niet over kanalen zoals bij analoge signalen zoals bij de video zenders. Daarom kun je met vele mannen tegelijk allemaal op dezelfde frequentie werken. Bij spread spectrum gebruik je hele brede kanalen. Sommige zenders gebruiken ook de hele range tussen 2400 en 2500mhz tegelijk.
Bij spread spektrum werk je met gecodeerde kanalen. Alleen de juiste ontvanger kan deze decoderen, daarom kun je niet iemand anders zijn model besturen. Daarom ziet je ontvanger door alle ruis heen altijd de juiste zender. Tuurlijk gaat de noise level wat omhoog bij meer signalen waardoor het uitfilteren steeds moeilijker wordt.
Bij de analoge video zender/ontvanger setjes maak je ouderwets gebruik van frequentie modulatie.

Heb op de meet in belgie laatst met 4 man tegelijk die allemaal op rc 2.4ghz gevlogen en ik had toen zelfs een 1W vtx. Niemand had failsafe gehad.

Laatst bewerkt:
Ok, duidelijk en overtuigend verhaal. Mn angst ongelukken te krijgen door fpv/rc signalen is bijna weg... Moet wel iedereen zich aan de regeltjes houden natuurlijk.
Als iemand rc/fpv kanalen gebruikt die niet in de lijst staan die even doorgeeft, maken we het risico nog kleiner. Weet niet of er bv nog iemand op 35mhz vliegt of zo, maar je weet nooit..

Ja we moeten ons druk maken over de video, want daar kun je mekaar flink in de weg zitten :D.....de juiste checks uitvoeren en knijpertjes. 35mhz zal denk ik niet veel voorkomen?

Ben net een weekje over naar 2.4 ghz.. :p

Vorige meeting in Soestduinen was er overigens nog iemand die net als ik op kanaal 63 van 35 mhz zat.

Laatst bewerkt door een moderator:
damn.....deurbel ging net, dus kan ook gelijk nieuwe motoren op de QX-9 opzetten voor Zondag. Wat een timing

20130412_134955.jpg

Nee.....die zitten op mijn LOS rag quad. Heb een reserve en heb wel 4 rctimer 1300kv hp motoren. Die zijn totaal vergelijkbaar en misschien zelfs beter. Als je geinterresseerd bent neem ik ze wel mee mag je hele set voor 20euro overnemen compleet met alle adapter accesoires bij.

Ik neem ze mee naar de meet dan voor de geinterreeseerden. Heb nu 8 sunnysky motoren erbij, dus voorlopig genoeg motoren.

Top boris die motoren wil ik wel! Iemand die toevallig nog een quadframepje ( 450 ofzo) heeft liggen en 4 regelaars (liefst simonk, rond 30 ampere )

Dan kan ik eindelijk mijn ragquadje bouwen!:)

Als unrealistic frameplates heeft met pcb is dat icm met markjuh's frame ook opgelost:) wie helpt mij nu nog aan 4 regelaars?:)

Ik ben er zondag helaas maar heel even om spul op te halen, heb helaas nog andere afspraken, dus zondag geen vliegen voor mij;) het solderen komt dan zondag avond oid wel. Van roni kan ik een frame met regelaars overnemen;) dus dan ben ik compleet:)

ik heb nog een aantal 8x4 hobbyking slowfly props liggen. Of heeft er iemand nog betere soortgelijke props? Boris, met wat vloog jij die motoren qua props?

Back