8 awg waar te koop

Ik moet een accu kabel verlengen en er zit nu 8 awg aan dus die zet ik er ook weer aan maar waar in Nederland kan ik die bestellen.

Volgens conrad is 8 awg gelijk aan 10mm2 maar dat is niet juist.

Nee hoor klopt niet heb de 10mm2 ook en is dikker en dan heb ik verschil in kabels en dat wil ik niet.
En accu kun je wel verlengen en zal wel moeten als ik 12s vlieg en hem in serie zet bij de esc

Het is mij geadviseerd door mensen die al jaren zo vliegen ook 3D.
En het word zeer veel gedaan met een y- verbinding aan de esc.

Maar Ron waar vlieg jij dan mee,heb gehoord met niets.

Ach, je hebt PB'tjes ontvangen?

Laatste keer dat ik gevlogen heb is twintig jaar geleden, brandstof heli. Nul ervaring met elektro heli/vliegtuigen.

Beetje respect mag ook anders, wat een schijtopmerking, hij probeert je toch te helpen? :p

Je hebt gelijk met die y-verbindingen verder

Veel veranderd, toen kon je je zelfs geen elektro heli voorstellen. M.a.w. wat ik je qua elektro informatie voorschotel, kan per definitie niet twintig jaar verouderd zijn. En ik hou mijn 'literatuur' bij, al was het maar omdat ik al tien jaar 'eigenaar' ben van de LRK-torquemax discussiegroep. Ik krijg het door mijn strot geduwd, of ik nu wil of niet. Maar vraag me niets over in de praktijk geschikte combinaties van prop/reductie/motor/regelaar/accu, weet ik niks van, behalve in algemene elektro termen.

Anyway, uit genoemd draadje: "... All ESC manufacturers and switching power supply designers say the same ...". Maar over een paar cm langere accu-draad hoef je je zeker geen zorgen te maken, zeker niet als jeeen A-merk regelaar hebt. En je kunt voor alle zekerheid de temperatuur van ingangs elco's beetje in de gaten houden.

Iemand, we noemen geen namen :wink: heeft de nodige tijd in dat draadje gestoken (aanvullingen liggen al klaar) en borstelloze regelaars werken al sinds jaar en dag met PWM-chopping.
Contentf

• Problem
  • Solution
  • Rule of thumb
  • Capacitor type
  • Capacitor polarity!
  • How to add extra capacitors
  • Expert/manufacturer opinions, rules of thumb, installation
  • Explanation/theory
  • Measurements
  • DIY pictures

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat voor accu je dan hebt (merk en capaciteit) want ik ken geen lipo met 10mm2 draden en ook geen regelaar of stekkers met die diameter.
Ik moet er ook niet aan denken om soepel 10mm2 siliconensnoer te solderen, das bijna niet te doen.
En ik speel toch ook al een tijdje met serieuze stromen.

(EDIT) ik zie nu dat 8AWG 8 mm2 is.
Dat is ook overkill maar dat zit op de Castle regelaars,

GJ

Klopt op de regelaar van vaste zit 8 awg en op de accu ook. Het is een turnigy 6s 5000

Solderen doe ik met zon kabels met een fijne gasbrander dat gaat best goed moet ik zeggen.

Wat trek je dan met zo'n heli, 100A?
Das niet zo heel schokkend maar wel genoeg om te zorgen dat de totale lengte van de accukabels niet boven de 25cm komt anders kan het zeer schadelijk zijn voor je regelaar.
De draden gaan zich als spoelen gedragen.
Je kan veel ellende voorkomen door extra condensatoren in de kabel te solderen, low esr typen.
Er is daar genoeg info over te vinden.

Succes,

GJ

Back