8.Turn brushed motor problem !!

Ik was net mijn nieuwe motor aan het testen de 8.5T van lrp ( vector ) en het blijkt dat die evensnel rijd als een 16T van GM-racing ?! ik heb de motor al een beetje verandert zoals de motor op 8 te zetten ipv 2 (met de vijskes ) maar voor de rest weet ik het dus niet . iemand een idee ?

mvg olivier

Hij denkt dat een 8t sneller gaat dan een 16t. Ja dat is sneller mits je de tandwielverhoudingen er naar aanpast, een motor met minder turns heeft ook een lager koppel waardoor je hem lichter moet vertanden, de toeren zal het wel weer goed maken.

Overigens moet je ook de status van je accu niet uitsluiten, een 8t motor is een stroomtrekker en als je accu dat niet kan leveren.....

Hij denkt dat een 8t sneller gaat dan een 16t. Ja dat is sneller mits je de tandwielverhoudingen er naar aanpast, een motor met minder turns heeft ook een lager koppel waardoor je hem lichter moet vertanden, de toeren zal het wel weer goed maken.

Overigens moet je ook de status van je accu niet uitsluiten, een 8t motor is een stroomtrekker en als je accu dat niet kan leveren.....

ik rijd met een verhouding van het motortandwiel 23tanden en het groot tandwiel iets van een 83 . en mn bateerij is ook een vrij zware een team orion 4500mah ,

mvg

23t en 83t tandwiel zegt nog niets. Je hebt ook met de interne ratio van je chassis te maken.

Plus dat 8,5t Brushed niet bestaat.

Hij zegt dat het een vector van lrp is, dus brushless.

Hij vergelijkt brushless met brushed.
Volgens mij is een 8.5T brushless gelijk aan 18T brushed.

Als een 10,5 net zo snel is als een 19t brushed zal een 8,5t wel in de buurt komen van een die 16t. Misschien dat de 8,5 ietsje sneller is.

Hij zegt dat het een vector van lrp is, dus brushless.

Hij vergelijkt brushless met brushed.
Volgens mij is een 8.5T brushless gelijk aan 18T brushed.

Sorry het is geen vector dat is mijn misverstandje ;) het is een lrp fusion modified handmade blablabla . ik heb de motorgekocht van iemand (een kameraad) waarvan de winkel ervan faiet is gegaan die zei duidelijk dat het een 8.5 of een 8 turns was . en hiermee echt wel sneller zou moeten gaan ik heb het hem gezegt en de motor laten zien op toeren komen hij zei idd daar scheelt iets aan maar wist het zelf niet meteen. en de kooltjes zijn nog belange nieyt op dus ik weet niet ?????

Zoals al eerder gezegd; je moet je tandwielverhouding aanpassen als je een motor met minder turns gaat gebruiken... Je pinion moet een paar tandjes kleiner en/of je spur een paar tandjes groter.

Back