80cc 4takt mini quad ,conversion. RC car

Vanavond weer stuk terug aan op bouwen begonnen. Morgen proberen de bandjes van de velgen ,te halen en ventielen er uit,
Om ze helemaal te kunnen spuiten ,na roest vrij gemaakt te hebben .

32739e528e98e7993fcaa500ffe054b8.jpg
69b257452219a7ab71001f4bf2266305.jpg
a501bd721f0aa90643c3d595dc6e1e5d.jpg
26dda1c13de8b97de32eb92ff6a1213e.jpg

df90fe97d2722e32bf74c5d3b63436d0.jpg
2900e0d88a4bdac141a617eb51fa3024.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja he ik dacht nog , dadelijk denk men dat ik buitenlands ben of zo haha
Maar gebruik hem om de rest te beschermen , haha

a8e160b2d009f32414017a03422a1c19.jpg
419836ac25598f97bffa51a399960209.jpg
9adecb8d74a063fc8b3e488a5afd3e89.jpg

Net terug van het op halen van de ruitenwissermotor 5 euro .hij werkt ook nog dus.

Ik hoop voor je, dat die motor goed beide kanten op wil lopen (de koolborstels zijn natuurlijk hun hele leven uit maar op één draairichting ingesleten).

Maar het is en blijft een giga-gaaf project....

Niet eens aan gedacht ?!
Ik heb wel eens gelezen toen ik de reden zocht van steeds slijten van koolborstels bij mijn hobby stiftslijper (dremel) toen las ik dat soms een keer tegen de draai richting in al lan veroorzaken dat hij niet meer fatsoenlijk Loop .

Dat ging over wat u nu zeg.

Dus gelijk maar een vraag nu !!
Wat is het beste nu te doen dan !

1 .? Eerste even laten lopen en dan de twee draai richtingen !
2.? Zo Min mogelijk nu laten draaien en eerst in bouwen .

Nu nog kijken of ik een H-brug gebruik voor het wan sturen (oude servo ,voor positie )

Lijkte me noodzaak te zijn dat het stuur terug naar recht door positie gaat..als hij geen in put krijg.
Dan moet ik op zoek naar relay 2x die met de 4,6 volt van de servo kan aan sturen ,en die een 12volt 20A kunnen schakelen ,( zo als in mijn eerder schema had gepost hier)

Hoe veel omwentelingen de motor steeds zal makken lig ook aan hoe ik de stuur stang zal monteren . Ik dacht als aller eerst direct op de as waar het stuur op zit,
Maar ikdenk dat dat veel kracht kost .

Als ik er een armpje aan maak , heb ik een hefboom systeem en zal het veel lichter gaan .

Onder tussen de motor open gemaakt (gelukkig zaten er een pen aan iedere kant waar mee je de borstels kunt vast houden bij het terug plaatsen ,

Een borstel zat aan gesloten aan behuizing, die heb ik los gemaakt en een draad aan gesoldeerd.
En nu kan ik hem door plus en min te wisselen van richting laten veranderen ! [emoji16]

Maaaarrrr ik merkte dat hij dus altijd als een wisser gedraagt ! Dus motor draait rond maar de "servo " as gaat eerst ene kant en dan ander kant .

Ik dacht dat er een schakelaar in zat , gezien de 3 draden .
Maar helaas ,
Dus moet ik het midden op zoeken !

Open maken ga ik nog even niet doen ,gezien ook alles ge klonken zit en niet geschroefd .

ed54d781475b0a512ed259a0de03e752.jpg
d262a1d4b36da5aa70365a943b0b9223.jpg

Een ruitenwissermotor draait in 1 richting, een heveltje wat rond draait zet de wissers in beweging. Maar ik ben ook met een project bezig met een ruitenwissermotor en geen probleem.

Wil je dit als een echte servo werkend maken moet je een potmeter aan de uitgaande as koppelen en wat servoelectronica aansluiten. Er zijn wel hoogvermogen servo printjes te vinden of anders een degelijke H-brug op een bestaande stukje servo electronica.

Als u mijn kunt vertellen waar ik h brug kan vinden !!
Want zo ver was ik al in begin van mijn berichten als u terug lees en kijk een heel schema.

Maar tot nu toe kan ik nergens de componenten kopen .
Want bestaande servo printje is er niet die 12 volt en min 5 amo. kunnen hebben .
In mijn berichten kunt u lezen dat wat u vertelde bekent is. Behalve een h brug die het vermogen kan hebben kan ik niet vinden . En de onderdelen die op mijn geplaatst scherma staan ook niet

U zou me helpen als u kunt zeggen waar ik een print kan kopen of een geschikte h brug .want ik kan het niet vinden .
Bedankt zo vast

Hee bedankt voor mee denken en zoeken ,ja denk dat ik dat nodig heb !! Bedankt .

Heb onder tussen de ruiten wis motor even getest ,zit nog niet op ze plek ,want komt lager maar hoop dat hij het maar trek met banden er op .

Weet er iemand hoe ineen accu schroef tol kan gebruiken , die kan 2 richtingen draaien Rn is sterk genoeg , dat zou ik het liefst gebruiken ,

Ik had in begin een servo open gemaakt motor er uit ,en de draadjes er uit laten komen , die wilde ik dan op een motor zetten en de servo arm gelijk met de motor arm laten mee gaan .

Zo vandaag 2 banden terug op de velg gedrukt ,

Maat heb een vraag. Heb een accu tol .als je de knop biet bedien draai de kop heel makkelijk links of rechts,

Hij is sterk genoeg om de stuur as te draai
Ik zou met twee veren willen zorgen dat de voor wielen terug rent worden getrokken .en de tol als stuur servo !

En dan simpel net servo armpje bedienen .
Alleen kan je niet d schakelaar om zetten terwijl je hem laat draaien ,het os mechanisch niet mogelijk in de schakelaar , weet iemand hoe dit kan om zeilen ?

6b2638100c81475d9a68bf93092d8f4b.jpg
744f23adca03ceb37b0a32a8dbcae301.jpg

Waar klemt de schakelaar vast?
In de schakelaar waarmee je de toeren bepaald?
Zoja, kunt u die niet hol maken?

Hoi ,nee de schakelaar is denk ik zo gemaakt dat je niet kan om schakelen terwijl je hem gebruik zeg maar,

Back