Niet eens aan gedacht ?!
Ik heb wel eens gelezen toen ik de reden zocht van steeds slijten van koolborstels bij mijn hobby stiftslijper (dremel) toen las ik dat soms een keer tegen de draai richting in al lan veroorzaken dat hij niet meer fatsoenlijk Loop .
Dat ging over wat u nu zeg.
Dus gelijk maar een vraag nu !!
Wat is het beste nu te doen dan !
1 .? Eerste even laten lopen en dan de twee draai richtingen !
2.? Zo Min mogelijk nu laten draaien en eerst in bouwen .
Nu nog kijken of ik een H-brug gebruik voor het wan sturen (oude servo ,voor positie )
Lijkte me noodzaak te zijn dat het stuur terug naar recht door positie gaat..als hij geen in put krijg.
Dan moet ik op zoek naar relay 2x die met de 4,6 volt van de servo kan aan sturen ,en die een 12volt 20A kunnen schakelen ,( zo als in mijn eerder schema had gepost hier)
Hoe veel omwentelingen de motor steeds zal makken lig ook aan hoe ik de stuur stang zal monteren . Ik dacht als aller eerst direct op de as waar het stuur op zit,
Maar ikdenk dat dat veel kracht kost .
Als ik er een armpje aan maak , heb ik een hefboom systeem en zal het veel lichter gaan .
Onder tussen de motor open gemaakt (gelukkig zaten er een pen aan iedere kant waar mee je de borstels kunt vast houden bij het terug plaatsen ,
Een borstel zat aan gesloten aan behuizing, die heb ik los gemaakt en een draad aan gesoldeerd.
En nu kan ik hem door plus en min te wisselen van richting laten veranderen ! [emoji16]
Maaaarrrr ik merkte dat hij dus altijd als een wisser gedraagt ! Dus motor draait rond maar de "servo " as gaat eerst ene kant en dan ander kant .
Ik dacht dat er een schakelaar in zat , gezien de 3 draden .
Maar helaas ,
Dus moet ik het midden op zoeken !
Open maken ga ik nog even niet doen ,gezien ook alles ge klonken zit en niet geschroefd .