9 Volt NiMh

Ik heb er een paar jaar geleden al eens mee geëxperimenteerd, maar toen waren de meeste van die "9V" blokjes zefs niet in staat om als ontvanger (+ kleine servo's) fatsoenlijk aan te sturen ..... en al bij 500mA volledig instorte .....

Volgens mij zitten ontvanger + 2kleine servo's meer in de regio van 50 mah i.p.v. 500.
Ik vlieg met 1 lipo 350 mah gemakkelijk 2,5 uur met 4 servo's.

In mijn micro DLG zitten 4 cellen van 160mAh en hiermee vlieg ik ook wel bijna 3 uur (ook bij wat minder warm weer = 7 gr. C)
Ik stuur twee servo's aan. In totaal trekt ik dus zo'n 50 tot 65 mA uit mijn ontvanger accu.
En deze accu's laad ik ook bij een zo klein mogelijke stroom, dus dat levert ook geen problemen op.

Die Lidl oplossing ziet er wat mij betreft veelbelovend en zeer aantrekkelijk uit! :D

tip zei:
hoe maak je zo'n 9 v batterij open?

Ik heb het met een Stanley-mes gedaan maar het zal ook kunnen met een ander soort mes. De accu had een kunststof behuizing.
Wel goed opletten dat je je niet in je hoeven snijdt......en met het mes geen contact maken met de plussen en minnen.

Loet

Hee Loet, nog bedankt voor die cellen!

Ik heb een 9V blok aan het begin van dit seizoen van Loet over mogen nemen en 4 cellen in mijn mini geplaatst. Werkt perfect! Cellen gaan bij mij ook probleemloos goed! Loet, als je nog zo'n blokje kunt scoren hou ik me aanbevolen. Heb gemerkt dat ik misschien een nieuwe mini moet gaan bouwen... :lol:

Peter

Peter Aanen zei:
Hee Loet, nog bedankt voor die cellen!

Ik heb een 9V blok aan het begin van dit seizoen van Loet over mogen nemen en 4 cellen in mijn mini geplaatst. Werkt perfect! Cellen gaan bij mij ook probleemloos goed! Loet, als je nog zo'n blokje kunt scoren hou ik me aanbevolen. Heb gemerkt dat ik misschien een nieuwe mini moet gaan bouwen... :lol:

Peter

Het was een aanbieding bij de Lidl dus als ik daar nog eens kom en ze hebben er wat liggen dan neem ik er een stapeltje van mee.

Loet

Peter Aanen zei:
Heb gemerkt dat ik misschien een nieuwe mini moet gaan bouwen... :lol:
Peter

whahaha, toch wel mooi hè, die laatste ronde... Was goed het verschil in glijhoek te zien...
Ik heb trouwens ook enkele van die dingen open gesloopt. werkt prima. Wat ook leuk is zijn deze accuutjes:
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_NIHM BATTERY_8.html
heb een voorraadje :). heb er al 1 opengesneden voor in MIJN nieuwe mini... je kan de celletjes namelijk ook anders configureren... (meer zeg ik niet...)

vandaag bij de ALDI: oplaadbare batterijen in de aanbieding. Ook een 9v. blok

BILD24.JPG

Leon

Net even bij de ALDI geweest. Voor € 3,49 heb je een prima 200 mAh 8,4 v pakketje.
Makkelijk uit elkaar te halen. Ik ga van twee batterijtjes 3 accupakketjes maken :lol:

Leon

he leon

heb je al een 9 volt blok gedemonteerd
ik weet iemand die erg benieuwd is ,wat voor cellen het zijn (anders moet ik een pakketje slopen :wink:

groeten arnold

Ja, meteen uit elkaar gehaald natuurlijk.
Het zijn van die groene celletjes. Lijken mij prima geschikt.

Ik heb afgelopen zondag het pakketje van Peter A. gezien, de celletjes leken daar wel erg veel op.

Prima dus. Uitstekend geschikt voor mijn volgende OFA :wink:

Leon

Ha, k'heb ze weer gevonden,:)
Bij de gamma eigen merk, 180mah mooie groene celletjes, wel iets duurder dan die van de Lidl!
Hier een fotootje, gamma plasticje is er vanaf;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik de 250mah celletjes van graupner... wel 8euro, maar ze wegen 23 gr dacht ik, met alles er op en aan.
dus volledig met krimpkous, stekker etc...

ik kwam daarstraks in de aldi, en rara! de 9V(250mah) batterijen stonden in afslag! van 5euro naar 2.50euro...

dus direct 2 meegenomen, en open gedaan.
zie hier het resultaat.

niet zo best veronderstel ik? die platte celletjes?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back