9252 of 9451

Hallo,

Ik ben een setup voor mijn toekomstige Trex600 aan het bedenken
en wilde 9252 (.14sec/60 @4.8v en 5.5kg @4.8v) op swash zetten maar
deze is 4.8volt only dus moet de 5.1v regulator dan waarschijnlijk tussen de ontvanger accu en ontvanger
ipv tussen de ontvanger en de staart servo (9254)?

De 9451 is 4.8 en 6.0v en is sneller en sterker (.13sec/60 @4.8v en 7.0kg @4.8v)
Maar die is niet recommanded voor heli volgens Futaba.

Kan iemand zeggen waarom deze niet recommamded is?

Groeten Stefan

Ik kan er alleen over zeggen dat ik er een een jaar op de pitch heb gehad en nu 2 op de rol/nick met 5,7 V
Heb er geen enkel probleem mee. Zorg wel dat er niets aanloopt want dan zijn ze wel zo naar de knoppen. (spreek uit ervaring)
Ik heb wel gelezen dat er meer speling op de tandwielen zou komen maar daar heb ik nog niets van gemerkt.
Ik wist niet eens dat ze niet voor heli's bedoeld zijn. Er wordt zo veel mee gevlogen in heli's.

Ja, ik had ook al gezien dat er veel mee gevlogen werd maar
ik dacht , Futaba zegt zoiets niet zomaar.
Dan worden het toch de 9451
bedankt!

De 9451s zijn perfect voor de Trex600 maar let wel op, deze verbruiken meer dan de 9252s. Ik zou ze dus enkel vliegen met de nieuwe regulator van align (of een duralite), niet met de oude 3.5amp align regulator.

skywalkertje zei:
Ik zou ze dus enkel vliegen met de nieuwe regulator van align (of een duralite), niet met de oude 3.5amp align regulator.

De standaart (meegeleverde) 5.1 regulator (die is dus 3.5A) gebruik ik dan dus voor de staart servo - 9254
en ik bestel een nieuwe zwaardere voor de andere servo's en ontvanger? begrijp ik dat goed?
Is die dan ook gelijk 6v, dat maakt de servo nog sneller :lol:

stefanw zei:
De standaart (meegeleverde) 5.1 regulator (die is dus 3.5A) gebruik ik dan dus voor de staart servo - 9254
en ik bestel een nieuwe zwaardere voor de andere servo's en ontvanger? begrijp ik dat goed?

Nee, standaard zit er een 5.8V 3.5amp regulator + 0.7 Volt step-down (voor de staartservo) bij de Align kit.
Best koop je dus een 6amp of meer regulator (van align of duralite, ...) voor de 9451s . Ik ken je vliegkunsten niet maar die 9252s voldoen zeker voor de Trex600 en dan moet je niets bijkopen, ik vlieg ook met 9252s op de Trex600.

skywalkertje zei:
Nee, standaard zit er een 5.8V 3.5amp regulator + 0.7 Volt step-down (voor de staartservo) bij de Align kit.

5.8V is dus niet te hoog voor de 9252 ,... hij is eigenlijk 4.8V only :!:
Ik zag net dat hij ook als combo word aangeboden met de 9252 dus dat moet geen probleem zijn.
thx

en qua lipo's zijn tunderpower en flightpower wel gelijk van prestatie,.toch :?:

Back