9500 mAh batterijen

• Topicstarter Topicstarter keone
  • Startdatum Startdatum
K

keone

Guest
Hoi ik heb totaal geen kaas gegeten van batterijen en wilde graag iets vragen.

De Batterijen in mijn receiver zijn een beetje gaar geworden door de tijd denk ik en wilde twee nieuwe packs aanschaffen en zag dat er verschillende worden aangeboden. Hoe hoger de mAh hoe duurder de packs dus ik dacht weet je wat ik ga eens verder zoeken op ebay en kijken of ik misschien zelf zoiets kan fabriceren.

Ik had hier al info gevonden hoe dat te doen maar nu mijn vraag. Ik vond 1.2 volt 9500 mAh batterijen en dacht dus ..das nog hoger dan de 4000 waar ik al mijn eerstgeborene voor moet betalen en deze waren slechts een goeie 20 euro per 4

1 Is dit te gebruiken?
2 Verstandig?
3 Verlengt het hogere nummer de levensduur?

vroeger waren die dingen 1.5 volt nu 1.2 en ik heb een 6 volt battery pack. Voldoen 4 van deze dan nog steeds?

hmm een hoop vragen...ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

keone zei:
vroeger waren die dingen 1.5 volt nu 1.2 en ik heb een 6 volt battery pack. Voldoen 4 van deze dan nog steeds?

Heb nog nooit een Nc of NiMh van 1.5 Volt per cel gezien in de modelbouwwereld. :( :(

Wel 1.2 Volt per cel. :) :)

Vers geladen NiCd en NiMH cellen zijn even 1,5 Volt. Nominale spanning is 1,2 Volt. De (elektro)chemie van de cellen is nog steeds hetzelfde als jaren geleden.

Vers geladen NiCd en NiMH cellen zijn even 1,5 Volt. Nominale spanning is 1,2 Volt. De (elektro)chemie van de cellen is nog steeds hetzelfde als jaren geleden.

Niet oplaadbare batterijen (zink-kool) zijn 1,5Volt.

Dan zal ik er waarschijnlijk naastzitten.
Ik ben waarschijnlijk in de war met de niet oplaadbare batterijen.

Probeer de 2500 of 2700 NiMh van sanyo (witte cellen met orangje onderkant). Die doen het super goed en gaan bij goed gebruik lang mee. Als ontvanger accu perfect!

Okee bedankt.

Was al tot de conclusie gekomen dat de batterijen die ik zag niet zouden gaan passen. Ze hebben een heel andere maat als die van mijn batterijen pakketje.
En slim genoeg maakte HPI mijn ontvanger box net 2mm kleiner...

Back