A-380 Toekomst onzeker??

Ik las vandaag in de Telegraaf dat de Airbus A-380 mischien een flop is?
Er stond dat ze er veel problemen mee hadden bij de tests.

Ik zal zo het stukje even scannen en hier plaatsen.

Mvg Jesse

Mijn vader was laatst in duitsland en hoorde twee monteurs praten over grote fouten wat de maximale vleugelbelastingbetreft! Misschien gaat boing hun voor met een ontwerp wat ik op internet vond! Ze wilden weer supersonisch gaan vliegen voor passagiers vliegtuigen!

Scannen0001.jpg

Ja, staat inderdaad ook in het stukje, ik kan het helaas niet beter erop krijgen.

Er was een probleem met de vleugels die veels te veel lift geven voor het ontwerp, want de romp is te klein voor de vleugels.

Ook de bedrading was gevaarlijk, omdat deze zou kunnen breken...

Iemand anders mischien een betere foto op het net?

Ze kunnen nog geen eens een fatsoendelijke auto maken in europa, laat staan een vliegtuig :lol:
Het zou wel mooi zijn het is tenminste zo'n lelijk model. :(
Dan komt er straks misschien een mooier model :P

nou ik vind het bijzonder raar dat ze zeggen te veel lift, dat is iets dat weer snelheid en gewichts afhankelijk is als die veel lift heeft bij landing betekend het langzaamer landen of zwaardere laadingen mee nemen.
maar ik denk dat het gewoon weer zo moet zijn het is geen amerikaanse kist dus is het fout.
een boeing is een log traag beest. wel mooi en zo maar de airbus is gemaakt met modere technieken en dat bevalt de oude garde vaak niet.
want dan moeten hun op nieuw leren vliegen met die kisten

Het is propaganda van de Amerikanen. Met de A380 is niet zo heel veel mis, het is gewoon een inmens complex product wat net op de markt gezet gaat worden. Dan heb je altijd kinderziektes.

De vleugels braken inderdaad bij de test op maximale belasting. ZE moeten 1,5 maal de belasting aankunnen, en ze braken bij 1,45 ofzo.

Dat was helemaal geen ramp; men verwacht zelfs dat een hertest niet nodig is. De A380 is ook niet het eerste toestel waarbij dit gebeurd, het is in feite zelfs zo dat het helemaal niet zo slecht is. Men wil heel strak die 1.5 halen, omdat als je er ruim bovenzit, je overcapaciteit hebt. Overcapaciteit is geld uitgegeven hebben aan iets wat niet nodig is.

Het is ook geen toeval dat juist Amerikaanse luchthavens het laten afweten. Het "niet kunnen afhandelen van de passagiers" is een kulargument van de bovenste plank.. maar ja, het is een europees product, geen amerikaans natuurlijk..

Jammer toch dat daar zo weinig aandacht aan gegeven is. Er wordt graag geklaagd over europa (met name over de euro) maar zo'n schitterend product als deze Airbus komt bijna geluidsloos op de markt.. als dat in de VS gebeurd was, had men wekenlang fanfare overal gehad om te vieren dat men zo'n fantastisch toestel heeft kunnen maken.

wat betreft die stres tests die ze doen.
bij boeing worden zulke dingen het liefst totaal uit de media gehouden.
waarom omdat boeing heel veel vleugels doet knakken voor dat ze de sterkte hebben die ze willen. bij elke upgrade van de 747 komt de oude vleugel boven zijn stress limiet. dus elke upgrade moet een nieuw type worden. vandaar dat er nu al zo veel 747's zijn.
er was laast ook iets op N.G.C. met een fedex airbus type weet ik zo gouw niet meer. maar die airbus heeft tijdens die vlucht de maximale belasting regelmatig overschreden op snelheid en stress is zels inverted in een duik gegooid negatief g dus. tijdens die duik zeer dicht bij of door de geluids bariaire heen geweest.
maar de piloot heeft het vliegtuig toch heel en veilig geland.
de reden dat het vliegtuig tot over zijn specs gebracht was is heel simpel een kaping. het was geen pasagiers toestel maar een medewerker van fedex wou dood en zijn vrouw en kinderen goed achter laten.
de copiloot was ex gevechts piloot en haalde de capriolen uit terwijl de captain samen met de mechanieker vochten met die medewerker.
dus eu vliegtuigen zijn donders goed

Bertus zei:
Ze kunnen nog geen eens een fatsoendelijke auto maken in europa, laat staan een vliegtuig :lol:

En wat zijn BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari, Peugeot en ál die andere Europese autmerken dan? :?

Bertus zei:
Het zou wel mooi zijn het is tenminste zo'n lelijk model.
:( Dan komt er straks misschien een mooier model :P

Hoe ziet jouw droomvliegtuig er dan uit? :roll:

apexi zei:
Bertus zei:

En wat zijn BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari, Peugeot en ál die andere Europese autmerken dan? :?

Bertus zei:
Het zou wel mooi zijn het is tenminste zo'n lelijk model.
:( Dan komt er straks misschien een mooier model :P

Hoe ziet jouw droomvliegtuig er dan uit? :roll:

Ever voor de duidelijkheid ik had het over auto's.
Als jij een bmw al een auto noem, en al die andere merken denken we wat anders.

Ik vind op dit moment de 747 nog steeds erg mooi.
Over smaken valt niet te twisten hey :wink:

Bertus zei:
Het zou wel mooi zijn het is tenminste zo'n lelijk model. :(
Dan komt er straks misschien een mooier model :P

bert, als dit flopt is het het laatste wat we gezien hebben uit die stal.
de financiele strop zou enorm zijn voor de investeerders

marco bosch zei:
dus eu vliegtuigen zijn donders goed

Dat lees ik graag se :wink:
Amerikanen zijn te dikke nekkerig, ze denken dat ze alles beter kunnen!
dat zie ik waar ik werk ook :? ja watte seg die werkwijze :roll:
tekening maken ook, 2de zelfde maten erop.
Wat stom seg!

Mja Airbus is een onderdeel van Eads, als dat falliet gaat dan staan er heel veel mensen op straat, zo ver zulle ze het wel niet komen hoplelijk!

Gerard daar heb je gelijk in.
En dat gun ik ze zeker niet, maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat het flopt.
Je weet ik ben wel eens erg zwart wit :wink:

Het lijkt mij, als je zulke mega investeringen doe dat je wel weet waar je mee bezig ben.
Het zal best wel weer goed komen allemaal.
De tijd zal het leren.

als men zoveel investeert zal men wel wat bij investeren voor het te lukke n he bertus :P
anders vind ik het maar dom!

dat lijkt me ook ja.
Maar ja je weet het nooit met ons europeanen :P

Back