De zakjes A, B, C etc verwijst bij div auto's naar de zakken zoals ze in de kit zitten, iedere zak bevat de onderdelen voor een deel van de auto. Kan handig zijn maar vaak blijf je met veel delen zzitten die niet kapot gaan.
Als men onderdelen breekt is er voor een groot deel een duidelijke reden zoals plots overstekende paaltjes, stoepranden etc. Natuurlijk kan je de gesloopte onderdelen vervangen voor aluminium maar daar zit een risico aan. En nee, aluminium is niet (veel) lichter dan plastics
Aluminium veert niet zoals plastic delen dat wel doen maar slaan krom, soms ook niet zichtbaar krom maar wel voelbaar in een auto dat niet lekker rijdt. Door een breekpunt te verstevigen (door alu delen) verleg je het breekpunt naar een ander onderdeel dat misschien duurder is en moeilijker vervangbaar, in veel gevallen is dat dan het diff-huis.
Ook als de scharnierpennen dierct door het aluminium gaat zonder gebruik te maken van plastic busjes zullen de gaten in het aluminium uitlubberen.
Een ander gewilde upgrade zijn de schokdempers. Als de plastic versie gewoon gevuld kan worden met olie kan je ook de olie veranderen samen met eventueel de zuiger, bij lekkage kan je ook de O-ringen vervangen. Ik heb genoeg auto's gehad met plastic dempers en die werken gewoon goed.
Maar ja, het is jouw geld..... Ik heb mensen gezien die hun Savage een compleet titanium chassis geven, of een Tamiya TT01 volledig in het aluminium hijsen. De auto's worden er niet veel beter van en zullen bij verkoop niet meer opbrengen dan hooguit de prijs van een standaard auto.