A123 cellen nu bij ACW verkrijgbaar

http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&cPath=268_34&products_id=3476

MGM Lader + Balancer AQCB 4FC
http://mgm-compro.com/index.php?tid=balancing-chargers-aqcb-4fc

Processor controlled chargers with embedded balancer AQCB - 4FC are designed for safe, quick and easy charging and at the same time balancing of Lipol and Li-Ion cells, including Li-Ion cells "A123 system".

aqcb_4fc_MED.gif


Ik zeg: een prachtding, voor een prachtprijs.

Is ook in een 5S versie leverbaar.
http://mgm-compro.com/index.php?tid=balancing-chargers-aqcb-5fc
 
als van de week me geld weer op paypal staat ga ik 6 a123 sellen bestellen bij acw die lijkt me het goedkoopst.
ook zal ik wat taps mee bestelen en soldeer flux en nog wat klein spul.
weet iemand waar ik een hamer kop soldeer kop kan bestellen die zijn schaars.

ook vraag ik me nog steets af hoe het zit met het vente van de sellen bij een kop kont zoldering weet imand daar iets van lees me suf maar vind daar niks over.
 
Vraagje

Zitten er soldeer lippen aan? want die staan niet op de foto.

Ik vlieg met 8 GP3300 cellen moet je die vervangen voor 3S of 4S?

Groet Robert-Jan
 
Robert-Jan zei:
Ik vlieg met 8 GP3300 cellen moet je die vervangen voor 3S of 4S?

8x1,2V=9,6V
3x3,3V=9,9V
4x3,3V=13,2V

Lijkt me vrij duidelijk om naar 3s A123 over te stappen, alhoewel 3S Lipo ook een heel veel gebruikte combinatie is.
 
er zitten geen soldeer lippen aan maar daar is wel een oplosing voor.
morgen meer info.


3s of 4s 3x 3,3=9,g vvolt en 3,3 x4=12 volt nominaal.


ik zou voor 3s gaan 9,9volt komt op het zelfde neer
 
16072007139.jpg


16072007138~0.jpg


zo de a123 cellen zitten in elkaar .
het zit me nog niet lekker het alu soldeer tin werkt niet echt lekker het spat er op en plakt niet zo goed als gewoon solder tin op koper.
 
Heb je losse flux? Dus zo'n pasta of het echte alu soldeer?

Dat alu soldeer werkt het beste vindt ik. Draad gewoon voorvertinnen en dan alu licht opschuren en zo snel mogelijk vertinnen. Daarna het vertinde draad op de nog warme alu soldeer solderen. Ging aardig goed hier.

Met de flux pasta gaat het iets anders. Dan draad ook vertinnen en alu schuren maar flux op het alu smeren. Daarna vertinde draad erop en dan tin verhitten zodat het tin smelt en daardoor de alu flux. Dan krijg je een goede nette hechting zonder dat de flux verbrandt.

Deze 2 manieren werken het beste bij mij.
 
In de specificaties van A123 had ik geloof ik gelezen dat je ze niet kan solderen.
Het in line solderen met een hamer zou niet mogelijk zijn vanwege de warmte inbreng.
Hoe lang stook jij ze warm? en met welke temperatuur?
Nog geen nadelige gevolge qwa kapaciteit?

Groet Robert-Jan
 
Is natuurlijk een manier. Maar voor in een vliegtuig lijkt me dit toch wel extra spannend. Vooral met een ESC met BEC.

Maar ik vraag me nu wel af hoe deze cellen in de Walt power-tools verbonden worden. Je mag immers verwachten dat zo'n A-merk een betrouwbaar product moet afleveren voor bouwvakkers....
 
Back
Top