A123 t-rex500CF

Hallo,
Op hoeveel A123 cellen moet de t-rex 500CF vliegen.
Is dat het best op 7 A123 cellen?
Gaat dat zonder een andere motorregelaar te plaatsen?
De standaard motorregelaar is RCE-B60G 60A.
Moet de motorregelaar op 6 lipocellen staan,als men met 7 A123 cellen vliegt?
Of is het beter op lipos vliegen?
Ben geen 3d vlieger,voor mij telt de korte laadtijd en het lange vliegen.
Grt.

Trex500 a123

Hoi Koen

Zelf ben ik bezig om een Trex450se V2 om te bouwen naar 3s A123 waar je op moet letten is dat 1 A123 cellen een lagere spanning geven, dus 1 A123 cel meer dan het aantal lipo's.

Als je wilt weten of het werkt kun het volgende doen (heb ik ook gedaan).
Ga naar Google en typ "A123 Trex500" en zie wat het resultaat is b.v. rSFghJpDLAw[/media] - Trex 500 A123 7S1P ,even zoeken en komt vast een setup tegen die jou past.

Succes met het ombouwen met je Trex-500.

zie trex450se-v2-a123-3s voor mijn vorderingen.

gr. JF

Laatst bewerkt door een moderator:
standaard ESC wil prima, mits je op timer vliegt. (undervoltage op eerste punt (low stick) programmeren -> no cut off)

Ik had 6SA123 op de 500 en dat vloog al leuk....maar 7S is idd lekkerder.

Je pinion zal 13T a 14T worden.......

je zult het nodige moeten doen om ze weg te krijgen onder de canopy ^^
(zie o.a helifreak Trex500 forum)

mvg, Z

euh met 7S zit je op 550 gram !!, en dan nog maar een 2300 !!, das 140 gram zwaarder als een 6S flightpower 2500... zelfs mijn 3200 is nog lichter en daar had ik al problemen om t zwaartepunt goed te krijgen vlieg ook met de 2500's maar dan is de vliegduur wat aan de korte kant.... 6s Life's moet je naar meer tanden, dus meer stroom, dus nog korter vliegen, voordeel is wel dat als je een bijv, een ultramat 16 hebt en die op een 12 volt accu zet, je met een whopping 4 ampere kunt laden, OK, sneller kan maar dan heb je minstens een dure 180 watt lader en voeding nodig om een 8 ampere te halen.... het enige voordeel wat ik hier zie is de laadtijd, en de levensduur... ik blijf nog lekker ff met mijn lipo'tjes rondknallen....

Bedankt voor jullie reacties,ben al weer een stuk verder.
In verband met het zwaartepunt:bij mijn t-rex 450 heb ik op de skie's een plaatje gemonteerd met daarop de lipo.(zie schermafbeelding)Dus vlugger verwisselen van de lipo,geen canopy te verwijderen.Het oogt natuurlijk niet mooi,maar nu is hij perfect in evenwicht,en kan langer vliegen.Dus ideaal om te leren vliegen.Dit kwam tot stand door een verkeerde lipo te bestellen,had niet gekeken naar de afmetingen.Allee,geluk bij een ongelukkige aankoop.
Grt.

Laatst bewerkt:
Back