AA bat in zender stuk?

• Topicstarter Topicstarter ferrarifreakie
  • Startdatum Startdatum
F

ferrarifreakie

Guest
ik heb een vraagje.

vandaag reed ik met mijn auto. (wat ik gisteren ook deed). Maar ik kwam tot het besluit dat mijn auto nog maar de helft van zijn snelheid maakt. mijn racepack batterij (6cellen) was vol opgeladen. in mijn zender zitten 8 batterijen van 800mAh. is dit te zwak? of is er iets stuk aan mijn auto?

reageer snel ;)

greetz ferrari

of zijn de batterijen gewoon te zwak?

ik rij met een zender XP2
op een auto van team associated (RC10)
+- 50km/h

Je ev. lege batterijen van een zender hebben niets met de snelheid van je auto te maken.
Je hebt de batterijen in de zender zodat hij de signalen kan doorzenden naar de ontvanger.
Het zal eerder zijn dat de accu in de auto het aan het begeven is, of er is een cel defect.
Welke accu heb je nimh, nicd of lipo ??

Je ev. lege batterijen van een zender hebben niets met de snelheid van je auto te maken.
Je hebt de batterijen in de zender zodat hij de signalen kan doorzenden naar de ontvanger.
Het zal eerder zijn dat de accu in de auto het aan het begeven is, of er is een cel defect.
Welke accu heb je nimh, nicd of lipo ??

ik begrijp het niet. ik heb mijn auto nog maar een week :s
ik rij met een nicd

Hallo,

je hebt in de zender batterijen, zodat je de zender kunt gebruiken (denk maar aan een zaklamp), na verloop van tijd gaat de spanning van de batterijen in je zender minder worden, als je een metertje op de zender hebt zitten, geeft deze steeds minder aan. (bij de zaklamp steeds minder licht).

Om verder te gaan:
Je accu in de auto levert de spanning / vermogen om te kunnen rijden , meestal ook voor de ontvanger, (maar dit terzijde.)

Als het bijvoorbeeld een nieuwe accu is, kun je hem het beste een paar keer laden en ontladen, nicd heeft namelijk een "geheugen effect", d.w.z. hij weet op een bepaald moment dat hij niet ver genoeg leeggegaan is, waardoor je hem niet geheel meer kunt laden.
De betere laders ontladen eerst je accu, voordat ze hem gaan laden.

Is het trouwens een wat oudere accu ??
Welke lader gebruik je?

Hallo,

je hebt in de zender batterijen, zodat je de zender kunt gebruiken (denk maar aan een zaklamp), na verloop van tijd gaat de spanning van de batterijen in je zender minder worden, als je een metertje op de zender hebt zitten, geeft deze steeds minder aan. (bij de zaklamp steeds minder licht).

Om verder te gaan:
Je accu in de auto levert de spanning / vermogen om te kunnen rijden , meestal ook voor de ontvanger, (maar dit terzijde.)

Als het bijvoorbeeld een nieuwe accu is, kun je hem het beste een paar keer laden en ontladen, nicd heeft namelijk een "geheugen effect", d.w.z. hij weet op een bepaald moment dat hij niet ver genoeg leeggegaan is, waardoor je hem niet geheel meer kunt laden.
De betere laders ontladen eerst je accu, voordat ze hem gaan laden.

Is het trouwens een wat oudere accu ??
Welke lader gebruik je?

ik gebruik een nieuwe lader. ik heb alles een week geleden gekocht. daarmee heb ik er ook niet zoveel ervaring mee.

ik gebruik een ultrapeak 4 als lader.

ik zal even foto's neerzetten.

mijn lader:

18713.jpg

mijn batterij:

ori10308_b.jpg

mijn auto:

team_associated_rc10t4_team_truck_50.jpg

Dit soort accu's moet je eigenlijk eerst een keer langzaam laden. Dit betekend minimaal 16 uur laden met 450ma. Wanneer ik het goed zie kan jouw lader niet lager dan 1amp. dit zou je dan 5 uur lang moeten doen. Let wel op dat de lader dan hoogstwaarschijnlijk NIET automatisch zal afslaan. Controleer dan dus regelmatig of hij niet te heet wordt. Te heet is hij als je hem niet lang vast kan houden, handwarm mag dus nog wel. Dit dient om de accu eerst goed op gang te brengen, maar de voorkeur gaat toch naar het lang laden op de 450ma. omdat je hem dan in redelijkheid niet kapot kunt laden ook niet als je hem per ongeluk anderhalve dag zou vergeten :oops:

ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
als ik mijn batterij oplaad en ik steek ze in mijn auto rijd mijn auto maar 1 minuut.

is mijn batterij nou stuk? is mijn ontvanger stuk? mijn batterij is net nieuw

laad ik mijn batterij niet goed op?

kan iemand mij raad geven?

MMMM,

De enige logische conclusie lijkt me dat :

Uw batterij is stuk

of ze laadt niet op wat kan wijzen op een kapotte lader.

ik denk dat je het niet verder moet zoeken,

zeker als de batterij echt plat is na 1 min

Accu stuk of lader stuk, maar aangezien alles nieuw is, lijkt het me waarschijnlijker dat je iets verkeerd doet..

Hoe lang laadt je hem en op welke stand?

Laatst bewerkt:
ik laad hem een uur en half. zoals ze me in de winkel zeiden. maar mijn servo werkt wel en dat doet ie normaal toch niet met een volle batterij? dus ik denk dat mijn versnellingsbak gewoon geen contact geeft aan de motor...

Jouw laser heeft, aangeslopen op de 220 Volt, een maximale laadstroom van 2 Ampere. De laadtijd van een 4,5 Ah accu bedraagt dan 2,5 tot 3 uur. Er gaat met het laden dus iets mis. Staat er iets in de handleiding van de lader over deze materie? Geeft de lader aan dat de accu vol is?

Wat je laatste opmerking oven motor en versnellingsbak, dat is eenvoudig te zien. Als de motor draait en de auto staat stil. dan is daar iets mis.

Als je er helemaal niet uit komt kan je ook terug gaan naar de leverancier van de lader en de accu. De kans is echt heel groot dat je iets verkeerd doet!!!

idd ik ga terug.. mijnlader zegt dat de batterij vol is dat is dan ook zo. maar de motor werkt wel maar hij krijgt geen contact! dat is er fout

Ik denk dat je je regelaar op LiPo mode hebt staan.
Die schakelt je vermogen een heel eind terug wanneer je accu onder een bepaalde spanning komt.
Dit heb ik dus zelf ook gehad met mijn Traxxas Bandit VXL. 10 seconden rijden, en dan ineens loopt ie nog maar 10km/h.

LiPo voltage check uit zetten op de regelaar en gaan met die banaan.

Ik denk dat je je regelaar op LiPo mode hebt staan.
Die schakelt je vermogen een heel eind terug wanneer je accu onder een bepaalde spanning komt.
Dit heb ik dus zelf ook gehad met mijn Traxxas Bandit VXL. 10 seconden rijden, en dan ineens loopt ie nog maar 10km/h.

LiPo voltage check uit zetten op de regelaar en gaan met die banaan.
neej dat is het niet :s

probleem is opgelost... de motor was gewoon stuk. ik heb een nieuwe onder garantie gekregen

Back