Aanbevolen accu's?

• Topicstarter Topicstarter Denmen707
  • Startdatum Startdatum
Ik balanceer ze gewoon elke keer, vraag me eigenlijk af waarom je ze niet elke keer zou balanceren. Dat extra stekkertje aansluiten is het werk ook niet ...

Ik heb mijn accu's nog nooit gebalanceerd. Alleen direct na de aanschaf. Ik meet ze regelmatig door met een voltmeter en er is geen enkel verschil tussen de cellen! In mijn ogen is het dan ook echt niet nodig om elke keer te balancen. Daarnaast duurt dat ook iets langer...

Wow die lipo kost dan maar 13 euro!! Wat zijn de verzendkosten van Hobbyking naar NL, en als er extra kosten bij komen? Ik had ook gelezen dat ze ook in Duitsland verkopen.

mvg Bram

ik stond even versteld van de prijs van die turnigy lipo's die ze bij hobbyking.com verkopen. $19,99 USD voor een 5000mAh 20C lipo en een lader met balancer zit rond de 30-40 dollar.

Ik denk dat ik ook eens ga overstappen op lipo's!

Zoek bij Hobbyking even verder naar Zippy 4000mAh 25c. Die zijn hardcase, kosten 27 dollar en zijn echt super! Ik heb er 2 en moet eerlijk zeggen dat het een van mijn betere zijn. Na de Intellects.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben zelf ook net ingestapt in de leuke hobby. We hebben 2x 3000 mAh NiMHs en een 2S lipo van Graupner. Het verschil is enorm: veel meer power & acceleratie: meer lol!

Zoon van 10 rijdt liever met de NiMH, want dat vind hij beter beheersbaar. Ik heb bij HC zo'n 4000 mAh 2S 25C hard case lipo besteld en die zit in de post...

Niet persoonlijk, wel een kennis van me. Die zijn gewoon goed, maar passen vanwege de draad uit de zijkant, net niet mooi passen in mijn auto's :(

Vandaar dat ik de rode hardcase lipo heb.. Daar komen ze van de bovenkant uit de lipo.

zorg er wel voor dat je Hardcased lipo's koopt.
Andere gaan natuurlijk ook maar op vele circuits/wedstrijden worden enkel hardcased aanvaard.

Ken er nog niets van en heb ook niet de intentie om meteen op circuit te gaan rijden. Maar wat zijn de voordelen van een hardcase tgv zonder?
Gewoon de stevigheid? En is er dan meteen ook een reden waarom je op circuits/wedstrijden enkel met hardcase batterijen mag rijden?

Mijn eerste auto is geworden: Een E-firestorm flux
met een swallow oplader en een 3400mah Lipo van Orion
hij gaat snel, houd het lang uit en is niet te moeilijk

Heel veel plezier ermee!

Stel de regelaar goed in zodat je je LiPo niet te leeg rijdt, want daar kan die niet tegen. Goed je handleiding(en) lezen. Wat het instellen van de regelaar een stuk makkelijker (maar ook uitgebreider) maakt is de castle link. Niet noodzakelijk, maar wel handig. Dan kan je je regelaar via usb aan je laptop hangen, en kan je een hoop instellingen doen, gewoon 'click and drag'.

Heel veel plezier ermee!

Stel de regelaar goed in zodat je je LiPo niet te leeg rijdt, want daar kan die niet tegen. Goed je handleiding(en) lezen. Wat het instellen van de regelaar een stuk makkelijker (maar ook uitgebreider) maakt is de castle link. Niet noodzakelijk, maar wel handig. Dan kan je je regelaar via usb aan je laptop hangen, en kan je een hoop instellingen doen, gewoon 'click and drag'.
Hoe stel je een regelaar in zonder castle link en hoe ziet een regelaar eruit?

Handleidingen lezen :wink: deze is onder andere ook voor jouw regelaar (heet ook wel ESC)

Sidewinder-Combo-rusty.png

Dat zwarte doosje op de voorgrond is je regelaar.

DE rode zippy's van 4000 mah passen zonder modden, en zitten er goed in.
Je zou kunnen kijken naar de site waar ze verkocht worden, en dan kijken naar de afmetingen..

Ze mogen nog een cm langer zijn ivm het sponsje wat er nog in zit.

De afmetingen van de rode zippy's zijn: 137x45x25mm, de afmetingen van de Turnigy is: 148x49x16mm. Zou die ene millimeter er toch nog bij passen? En over de hoogte en diepte, weet jij daar toevallig ook de maten van?

ps. bedankt voor de snelle reply

Edit:

shit, ik heb net de maten gevonden: 146,5x47,6x25mm

Laatst bewerkt:
20 c turnigy 5000 mah lipos passen er net in. De hardcase versie past er ook in dacht ik...

Je moet alleen niet meer als 2s er in doen, ze zeggen wel dat 3s kan maar dit is teveel van het "goede" voor de regelaar en motor.

Heb jij dan ervaring met een turnigy lipo in combinatie met een stampede/rustler. Ik was ook niet echt van plan om 3s te gaan rijden. Op welke zoekterm moet ik eigenlijk zo'n balancer voor een Turnigy accucel-6 zoeken? Of weet iemand al een goedkope balanceding(ik weet de naam niet) van hobbyking/hobbycity?

BVD

Oisin

Back