Aandrijfset voor Multiplex Easy Glider?

Beste medepiloten,

Ik heb dus onlangs voor een te gekke deal ontdekt op eBay (helaas maar eenmalig): 2 complete Multiplex Easy Glider toestellen met alle elektronica behalve motor + ESC. Perfect voor mijn FPV-project en alles twee keer is zeker niet mis ;-)

Heb met betrekking tot de aandrijving een paar vraagjes:

1) Welke aandrijfset kan ik het beste aanschaffen? Liefst 3S, aangezien ik daarvan de meeste lipo's heb

2) Welke prop/spinner passende bij de aanbevolen brushless motor?

3) De neus biedt momenteel nog geen mogelijkheid om een motor/prop te installeren - iemand ervaring met het juiste verwijderen van de neus?

Ben erg benieuwd naar jullie tips!

Alvast bedankt :)

TR35-30C-1100 TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner
TR_P30A TURNIGY Plush 30amp Speed Controll

Het bovenstaande van hobbyking in combinatie met een 9x6 klap propellor geeft genoeg power op 3S.
Geeft een beetje meer power dan de MPX tuning set en is veel goedkoper.

Chris,

Heb geen ervaring met inkorten van de neus, heb zelf de electric version gekocht.
Op deze versie zat de neus al los...

Yep, dat is de juiste motor in je link

Bij mij past een 40 mm spinner perfect, hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je juist gaat insnijden...
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Folding Propeller 11x8 W/ Alloy hub 40mm / 4.0mm shaft $8.51
(let op deze props zijn te groot !!)

EDIT: je kan beter deze nemen http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5563 dit is een versie zonder die grote prop, enkel nog een kwestie van een 9x6 propellor te vinden (of iets in de buurt, beter iets kleiner dan te groot)

Laatst bewerkt:
Back