Hi,
Ik heb nog een oude 1:10 nitro. Een Conrad (reely) P190. Ik weet dat dit geen technisch hoogstandje is maar gewoon een beetje rijden zou er mee moeten kunnen toch?
Het motortje start en loopt prima op een 4 of 5 plug met 16% Nitro. Ik kom niet aan het tunen toe omdat de wegligging echt bizar slecht is.
Wat ik ook probeer en welke theorie ik ook toepas (ben al 2 dagen diverse sites aan het lezen en toepassen) de achterkant blijft onbeheersbaar. Het gedrag in bochten krijg is enigszins aangepast (geen geslip in relatief trage bochten) en bij het remmen heb ik zelfs onderstuur.
Bij wat meer gasgeven of wat scherper sturen (ook bij lage snelheid) breekt de achterkant meteen hard uit en corrigeren is geen optie. Hard optrekken is al helemaal niet mogelijk, zelfs bij accelereren bij halve snelheid maak je al een donut.
Tot nu nu toe heb ik het volgende gedaan:
Het hele onderstel soepel gemaakt. Standaard gaat alles erg stroef en heb ik dmv schoonmaken/schuren erg soepel gemaakt (zonder veren en stabi vallen de draagarmen netjes en meteen terug).
De auto voor en achter gelijk gezet. Dezelfde hoogte, voorspanning, banden etc.
Negatief camber voorzijde, achter neutraal (werkte in de bochten prima)
Stabi voorzijde verbeterd gemonteerd (werkte in de bochten prima)
Met de hoogte achterzijde gespeeld, 1/3 droop en zachte veren - voor zelfs keihard gezet en erg laag (bochten redelijk, optrekken drama)
De auto heeft achter een klein beetje toe in maar dat kan ik niet aanpassen
Diverse banden geprobeerd (zelfs verschillend voor en achter)
Nog steeds gooit hij zijn kont meteen om bij accelereren, hooguit de stabiliteit op hogere snelheid werd beter maar ik moet steeds heel erg rustig gasgeven. In een bocht kan je het al helemaal vergeten.
Wat kan ik nog verder doen? Kan ik bij deze auto de krachtverdeling in het DIFF veranderen door olie? En hoe weet ik dan of die kracht dan naar voren gaat ipv nog meer naar achteren?
Ik heb nog een oude 1:10 nitro. Een Conrad (reely) P190. Ik weet dat dit geen technisch hoogstandje is maar gewoon een beetje rijden zou er mee moeten kunnen toch?
Het motortje start en loopt prima op een 4 of 5 plug met 16% Nitro. Ik kom niet aan het tunen toe omdat de wegligging echt bizar slecht is.
Wat ik ook probeer en welke theorie ik ook toepas (ben al 2 dagen diverse sites aan het lezen en toepassen) de achterkant blijft onbeheersbaar. Het gedrag in bochten krijg is enigszins aangepast (geen geslip in relatief trage bochten) en bij het remmen heb ik zelfs onderstuur.
Bij wat meer gasgeven of wat scherper sturen (ook bij lage snelheid) breekt de achterkant meteen hard uit en corrigeren is geen optie. Hard optrekken is al helemaal niet mogelijk, zelfs bij accelereren bij halve snelheid maak je al een donut.
Tot nu nu toe heb ik het volgende gedaan:
Het hele onderstel soepel gemaakt. Standaard gaat alles erg stroef en heb ik dmv schoonmaken/schuren erg soepel gemaakt (zonder veren en stabi vallen de draagarmen netjes en meteen terug).
De auto voor en achter gelijk gezet. Dezelfde hoogte, voorspanning, banden etc.
Negatief camber voorzijde, achter neutraal (werkte in de bochten prima)
Stabi voorzijde verbeterd gemonteerd (werkte in de bochten prima)
Met de hoogte achterzijde gespeeld, 1/3 droop en zachte veren - voor zelfs keihard gezet en erg laag (bochten redelijk, optrekken drama)
De auto heeft achter een klein beetje toe in maar dat kan ik niet aanpassen
Diverse banden geprobeerd (zelfs verschillend voor en achter)
Nog steeds gooit hij zijn kont meteen om bij accelereren, hooguit de stabiliteit op hogere snelheid werd beter maar ik moet steeds heel erg rustig gasgeven. In een bocht kan je het al helemaal vergeten.
Wat kan ik nog verder doen? Kan ik bij deze auto de krachtverdeling in het DIFF veranderen door olie? En hoe weet ik dan of die kracht dan naar voren gaat ipv nog meer naar achteren?