Aandrijving Jantar 2400 van Lenger??

knikvleugeltje

In Memoriam
Ik heb nog een Jantar liggen van Lenger, span is 240 cm.

Jantar/2400 ARF & GFK
Er zit nu een sleepkoppeling in, maar zo'n relatief kleine kist slepen vind ik niet wat.
Dus van vliegen komt het niet.:rolleyes:

Idee: maak er een electrokist van.:yes:

Mijn vraag: wie weet, of heeft iets wat geschikt is voor dit vliegtuig.
Liefst een prijsbewuste aandrijving. Mag gebruikt zijn.:p

EDIT, ook nog: welke prop moet er bij?

Taco.

Laatst bewerkt:
Ik kan de motor niet vinden bij HobbyKing, maar in het gebruikers-forum vind ik:
Turnigy e-drive 2810/12
Turnigy e-drive 2810/12
OK, keine AXI Qualität, aber für einfache Schaumwaffeln bis max 800gr Gewicht ein sehr guter Motor.
The above comments were submitted by customers and may not represent the views of hobbyking.com.

Mijn conclusie: motor is te klein.

Dirk.

Ik kan de motor niet vinden bij HobbyKing, maar in het gebruikers-forum vind ik:
Turnigy e-drive 2810/12
Turnigy e-drive 2810/12
OK, keine AXI Qualität, aber für einfache Schaumwaffeln bis max 800gr Gewicht ein sehr guter Motor.
The above comments were submitted by customers and may not represent the views of hobbyking.com.

Mijn conclusie: motor is te klein.

Dirk.

Bedankt iig, dit brengt ons al verder.

Als ik de kist neem plus regelaar, accu enz. dan zitten we tegen de 2000 gram aan?

Taco.

Motor van 100 tot 140 gram, kV van 1000 of iets minder (900 kan ook), 3 cellen lipo van ongeveer 2500 mAh, prop is afhankelijk van de motor natuurlijk maar zal rond de 12x6 zitten. Regelaar 40A en je kunt gaan :-)

In de database (zie in mijn handtekening) staan tal van zwevers van rond de 240 cm en 2kg vlieggewicht.

Ik heb een Turnigy 3632-1200 / Plush 60 met 10 x 8 klapprop gemonteerd.
Als accu een Turnigy 4000 maH.

Het gaat als een speer.
Maar uit de hand gooien doe ik niet meer.
In het begin is hij toch te wiebelig, ik moet echt de vingers aan de knuppels houden.

Taco.

Back