aandrijving/koppeling probleem

Het ene probleem is opgelost komt het volgende probleem weer om de hoek kijken.Nada ik gister de stuur servo heb vervangen dacht ik vanmorge effe rijden.ging goed voor 5 min daarna geen aandrijving meer heb vervolgens het moertje van de koppeling wat aangedraaid en dat hebt gehouden tot ik er achter kwam dat mijn savage niet door ging naar zijn 2de versnelling.Is dat een kwestie van moertje aandrijen of is mijn koppeling versleten.

Koppeling heeft in zoverre niets met je bak te maken..
Of je koppeling is echt helemaal op dat hij slipt.

Is de motor helemaal goed ingereden en goed afgesteld?

Toen ik hem kocht 2de hands heeft het allemaal gewerkt en heb hem zien rijden en het advies mee gekregen om de koppeling iets strakker te zetten ivm door slippen van. Anders zou het een kwestie van afstellen moeten zijn. Klopt het ook dat je eigenlijk dat als je elke keer gaat rijden dat je hem opnieuw moet afstellen.

Even voor de duidelijkheid, je praat over de slipkoppeling!

De versnellingsbak reageert op het toerental, als het toerental niet hoog genoeg komt zal die slecht of niet schakelen. Als je dus slip hebt in je slipkoppeling of je motorkoppeling of je motor komt door een foute afstelling niet op toeren komt je versnellingsbak ook niet op toeren.

ooow de slipper..... Dan is het een ander verhaal..

Slipper kun je best wel helemaal aandraaien als ie in goede staat is.

Als je slipperpad een beetje glimt dan kun je hem het beste een beetje opruwen of vervangen.
Als hij aan het smelten is dan de gehele spurgear (grote tandwiel) vervangen

Probleem is gevonden.Net even het motortje er uit gehaald om me spurgear eruit te halen.De slipperpad is helemaal an vellen er ziteen groef in over de breedte van 2 mm en de metalen ring heeft ook niet altijd op zijn plek gezeten ivm krassen op de ring.Nu wil ik eigenlijk (daar komen ze weer)wheelies maken.Nu zat er een 49 tands spurgear op maar daar heb ik geen wheelies mee kunnen doen(misschien verkeerde afstelling)Nu heb ik nog een 47 tands legge zonder slipperpad en 49 tands met slipperpad.Valt de slipperpad over te zetten opm n47 tands of een nieuwe 47 tands bestellen en kan ik met een 47 tands wheelies maken.

Een slipperpad kun je niet makkelijk overzetten en is niet echt handig.
De lijmlaag is erg snel beschadigd.
Gewoon nieuwe bestellen..

Als je met de 49 geen wheelies kunt maken kun je dat ook niet met de 47. Dan moet je naar een 52 bijvoorbeeld.
Maar wheelies gaan erg snel vervelen hoor... Alle 4 de wielen op de grond houden en voor meer snelheid gaan is veel leuker.. Dan leer je ook nog eens een beetje sturen wat uiteraard niet lukt met je voorwielen in de lucht.. :)

Daar heb je ook weer gelijk in en die heb ik nog legge ken ik in ieder geval morge ochtend gelijk kijken of het werkt.

In ieder geval weer hardstikke bedankt voor de goede adviezen ben weer wat wijzer en minder een leek geworden.

Back