Aandrijving Leviosa Pro

Discussie in 'F3A' gestart door silva916, 18 mrt 2013.

  1. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ik ben door een mazzeltje aan een nieuwe Leviosa Pro
    incl HV servo`s gekomen en moet deze nog motoriseren.
    Zelf zat ik te denken aan een Axi 5325/24, Axi 5330 F3A of
    de Dualsky XM 6355 DA 12 allen te gebruiken met een 20x13 prop.
    Graag jullie input.

    [​IMG]

    De Leviosa Pro weegt op dit moment incl spinner en servos
    2690 Gr, aangezien ik eerst moet oefenen met het basis vliegen
    ( recht vliegen en simpele figuren etc ) lijkt mij een lichte kist
    het beste en het zou mooi zijn als ik met 10S 4000Mah zou kunnen
    beginnen.

    Gr Frank
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Als je met de wat duurdere motoren vliegt (hacker, plettenberg) dan zou je met 4000's moeten kunnen vliegen. Het hogere rendement zorgt voor minder verbruik.
    Vlieg een F3A programma met de Spark en een Plettenberg 30-10 en verbruik dan met niet al te veel wind zo'n 3300 mAh. Je hebt dan wel weinig over in je lipo

    Beter is om met 4500 of 5000 packs te vliegen, dan heb je wat capaciteit over die je kan gebruiken om een slecht aangevlogen landing te herstellen (doorstart/go-around)
     
  3. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    ik heb gevlogen met de axi 5325/24 en axi 5330 F3A. voor het B programma zijn ze bijde prima. Voor het A kom je met de 5325/24 een beetje vermogen tekort.
    Later ben ik overgestapt naar een Hacker c50-13XL. Deze motor gebruikt merkbaar minder stroom bij het zelfde vermogen als de axi 5330-F3A.
    Ik heb altijd met 5000 accu's gevlogen zodat je iets meer vliegtijd hebt.
    Ook gebruikt een Leviosa vrij veel stroom in vergelijk met andere vliegtuigen. Dit komt doordat het een romp is met veel oppervlakte aan de voorkant.

    GR Ruud
     
  4. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Met wat voor een stromen moet ik dan rekening houden Ruud betreffende
    de Axi F3a ?
    Ik heb zelf alleen ervaring met de Dualsky en vond de stromen ( 86 Amp statisch) en het aantal Watt 3000 plus al hoog.

    De Plet is idd een hele mooie motor, maar voor mij iets te duur.

    Gr Frank
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  6. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Het is niet verstandig met een 4000mAh te vliegen, zeker als je niet zoveel ervaring ermee hebt. Ik zou bijv een 4900 kiezen.

    Volkert
     
  7. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Misschien kun je ook iets 2e hands vinden, dan kost het een stuk minder!
     
  8. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ok, dus 4000Mah is niet zo`n goed idee, dan word t 5000Mah.
    Nu de motor nog, 2de hands zou kunnen maar liever nieuw.

    Gr Frank
     
  9. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou dan voor de Axi 5330/f3a gaan. Die schroef je er zo in
     
  10. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    mss is deze motor iets?Ik heb hem ook even op een F3A kist gehad staan

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  11. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    Ik vlieg met een krill spark en heb daar een AXI 5330 F3A motor in, gekocht van iemand op deze forum.( was wel gezegd dat er niet veel mee gevlogen was) deze motor waren de kogellagers verbrandt !!
    het probleem van deze motors zijn dat ze hard slingeren (koppel van de motor). de rotor raakt de behuizing bij het geven van trottle en in een snap.
    temperatuur van de motor na 6min was 95°.
    heb het probleem opgelost met dank aan vandervecht nl: de motor aan de achterkant ophangen of bevestigen met een prop meenemer, een kogelager erop en deze in een koolstof plaatje plaatsen.zal later op de avond een foto plaatsen van het systeem.
    de motor is nu na een trainings vlucht 55 a 60°.
    Maar ik raad de motor van het merk TORQUE SILVER BULLET aan, ik heb deze gehad en is een copy van de plettenberg en is gemaakt door de amerikaan schullman. is voor de prijs van ongeveer 249€ bij aerobertics.be.
    Ik heb nu een hacker Q80 gekocht voor de spark.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  12. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
  13. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
  14. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Hallo allemaal,

    Ik heb net de AXI F3A besteld, Na overleg met Lorenz moet dit
    een goede motor zijn voor de Leviosa. Tevens heb ik Henry
    met deze motor zien vliegen ( met zijn Leviosa ) en dat heeft
    mij overtuigt. Bedankt voor jullie input !!

    Gr Frank
     
  15. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Zo rijk zijn F3A vliegers niet!! 999CHF = 820€!

    Volkert

    ;-)
     
  16. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    De verkoopprijs voor dit mooi stukje techniek zal onder de 400E liggen.

    Gr Frank
     

Deel Deze Pagina