aandrijving logo10

'k Heb er geen zin meer aan :cry:

Nee, nee... ik ga wel door met helies ;) , alleen ik zou graag wat meer vliegen, ik moet 't nog steeds leren.

De noodzaak om electro te vliegen zie ik niet meer zo, volgens mij kan ik beter m'n apparatuur in een Raptor zetten dan om te investeren in een nieuwe motor/accu combi.

Opzich kan met de logo10 natuurlijk ook wel geleerd worden, maar in mijn situatie (ik heb nog 1x een 14 cellenpakket 2400mah NiCad) zou ik dan moeten investeren in accupakketten, 3300Nimh (105 euro) of een 3700 4s1p lipopakket.

Ik zou graag meerdere vluchten op 1 dag maken dus met 1 pakket erbij zou ik er nog niet zijn. Komt nog bij dat er voor 4s nog een nieuwe motor gewenst zou zijn, of de motor die ik zelf heb op 5s......

Al met al een investering die ik liever in een beproefd concept zou zetten... Raptor50

jammer ben dat die logo's zo al de machtig veel geld kosten voor dat je lekker kan vliegen.

een nadeel van de raptor 50 is bijzonder smerig, veel meer geluid en niet echt makkelijk geschikt te maken voor foto werk.
als je dat wilt gaan doen.
voordelen ken je dus al.

marco bosch zei:
jammer ben dat die logo's zo al de machtig veel geld kosten voor dat je lekker kan vliegen.

een nadeel van de raptor 50 is bijzonder smerig, veel meer geluid en niet echt makkelijk geschikt te maken voor foto werk.
als je dat wilt gaan doen.
voordelen ken je dus al.

Het maken van foto's was idd de bedoeling met de Logo, ik denk dat er maar 1 heli echt geschikt is hiervoor en ik wil toch eerst wel goed kunnen vliegen voordat ik daar naar overstap (Joker-Maxi) ;)

nou ik heb op meerdere forums rond gekeken ook omdat ik foto werk wil gaan doen met de logo 10 en daar kwamen we uit op een grotere rotor span en lipo voor het foto werk.
lipo alleen om de vliegtijd.
en rotor span voor de lift.

3300Nimh (105 euro)
volgens mij zijn dat goud-zilver cellen ipv niMh.
De eerste site die ik bekijk leverd voor 77Euro 3700 cellen
GP3700 SCHRHV SP3 P&M 14er inline Hopf Modelltechnik 77.00EUR

Je maakt het zo duur als je zelf wil natuurlijk maar aub niet zeuren dan
De SC 4200 zijn ook uit ondertussen. En Vapex lanceert nu ook zijn 4000mAh , maar moest ik een logo hebben zou ik hem niet als proefkonijn gebruiken

Tm

mestdaght zei:
volgens mij zijn dat goud-zilver cellen ipv niMh.
De eerste site die ik bekijk leverd voor 77Euro 3700 cellen
GP3700 SCHRHV SP3 P&M 14er inline Hopf Modelltechnik 77.00EUR

Thx voor de info, heb ze inmiddels ook gevonden, lijkt helemaal niet zo raar die prijs, en Hopf is ook wel een vertrouwd adres.
Als de verkoop niet zo vlot gaat is dit misschien nog wel een aardige optie, alleen dan met 15 cellen, 82,50 euro

oke point taken.
maar als nog e-heli is duurder aanschaf en vaak ook parts dan brandstof.
ook blijf je accu's vervangen.
dus zo goedkoop vlieg je niet.
voor mij is e-heli nu pas plezierig geworden en dat alleen omdat het zo makkelijk is je zet de boel neer sluit de accu even aan, schakelaar om en vliegen maar.

marco bosch zei:
ook blijf je accu's vervangen.
dus zo goedkoop vlieg je niet.

Ik weet niet hoe jij je accu's behandelt als je ze blijft vervangen, maar ik vlieg nog steeds na 3 jaar met dezelfde accu's Nimh en Lipo.
Had ik met brandstof gevlogen was ik toch tig keer duurder uit geweest.

Gr Hans

als jij nieuwe accu's in je logo's gooit zul je langer kunnen vliegen dan je nu vliegt.
accu's gaan tenslote altijd achter uit. wel minder als je veel lagere stromen trekt als de accu's max kunnen leveren maar ze gaan achteruit

marco bosch zei:
als jij nieuwe accu's in je logo's gooit zul je langer kunnen vliegen dan je nu vliegt.
accu's gaan tenslote altijd achter uit. wel minder als je veel lagere stromen trekt als de accu's max kunnen leveren maar ze gaan achteruit

Ik vlieg nog net zo lang met mijn accu's als toen ik ze kreeg, gewoon een kwestie van er goed mee omgaan.

Gr Hans

Een accu verslijten is een 5 jaren plan hoor. Sommige gaan ook langer mee. Zo heb ik een Sanyo 2000 pack van 1998 en die geeft nog volle charge, al gaat de meter niet meer over de 1600mAh. Andere packs worden echter "trager" met de jaren.

Back