Aandrijving Sig Liberty Sport?

Nu m'n E-Sonda de lucht in is wordt het tijd voor een nieuw project. Ik heb al een tijdje een bouwdoos liggen van een Sig Liberty Sport... Nu wil ik deze natuurlijk elektro gaan uitvoeren.
Op RCGroups is er een heel mooi bouwdraadje te vinden: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=189289

De man gebruikt een Hacker: B50-10L 6.7:1 - listprice: 307$. Slik. Gooi daar nog een regelaar en een hoop LiPo's bij... *gulp*

De vraag is dus: zijn er tegenwoordig betaalbare alternatieven om zo'n toestel om te bouwen naar elektro? Ik wil wel investeren maar de setup hierboven gaat me toch m'n petje te boven. Ook vraag ik me af of het niet beter kan zonder vertraging erop. 3D performance is niet gewenst, wel genoeg power om 'standaard' acro te vliegen.
Volgens de bouwbeschrijving kan er een .45-.60 2takter op... Gewicht vind ik nergens terug maar ik denk dat 3kg wel een goede benadering zal zijn.

Of wordt het toch zo'n RBC T6'je...?

Ja, die zijn er kijk eens bij Perba op de site. Daar staan enkele buitenlopers die het makkelijk moeten aankunnen.

Hoi Maarten,

Volgens mij krijgt een Plettenberg Orbit 25 de LS ook getrokken. (Weegt 250 gram.) En ook niet onbelangrijk, zonder dure en lawaaierige reductor. Kost 150 Euro.
(moet er ook voor sparen :(

Wat dacht je hiervan ??

http://www.unitedhobbies.com/comersus6f/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2102&image=

Ik heb deze motor inmiddels in bestelling staan. (voor mn calmato sport) Iets zwaarder (gewicht en vermogen) dan een 3520-7. (welke denk ik iets te licht is voor jou kist van 3kg)

6S1P 3600 lipo's, regelaartje van 45 euro en klaar ben je :)

Nadeel (of voordeel) van "merk" motoren is dat ze weliswaar iets beter presteren, maar je er gelijk ook 100 euro meer voor betaald. Als je wilt betalen no problem, persoonlijk betaal ik liever wat minder, en koop wat meer.

Denk ff goed na over gewicht, ik bedoel, als je de kist tot 2500 gram houdt (inc motor en accus's) kan je met een 3520-7 af. Met 4 of 5S lipo's en regelaar van 50 euro en een 14*8 / 13*6 prop ben je dan mooi wel de bink !! :D (net wel vertikaal) Heb je m'n video gezien met de calmato sport en een 3520 ? Totaal gewicht 2500 gram op 6S lipo's.....als een raket...vliegt als een calmato met een .52 OS...en dat met gemiddeld 12 minuten vliegtijd.

Marijn van RCechtniks (of perba) kunnen je prima helpen aan deze spullen. Of nog minder via ebay uit chinapan....wordt natuurlijk wel hopen dat alles aankomt :cry: (ik betaal liever een paar euro's meer voor service)

motor 50 euro
regelaar 40 euro
lipo 95 euro (4S1P 4400) 2*

280 euro totaal (twee accus)........das net "betaalbaar" !! :D In ieder geval net zo duur als os + brandstof voor twee jaar vliegen.

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=975

Moet Maarten niet eventjes afwachten of deze spullen wel betrouwbaar zijn voordat hij hieraan een kist gaat ophangen waar hij een half jaar of langer werk aan heeft???(gehad)....of toch een 15cc 4T, ook heel mooi en betrouwbaar...
Ik geef toe, de configuratie die ik had bedacht gaat richting 450/500 euri's. .uhh? 8O

Waar zie jij een regelaar voor 45 die 6s1p aankan?

In mn calmato sport :D Zonder gekheid, marijn van rctechnics heeft ze (of had ze). Hij kan er in ieder geval aan komen.

maar ik heb alles wat zoveel lawaai maakt en stinkt uit m'n hobbykamer verbannen (en de toekomstige club is enkel voor elekro...)

Dat heb ik begin vorig jaar ook gedaan, en ik heb er geen spijt van.
Ik vlieg al jaren electro, maar vooral nu het +1kW gebied is vrij on-ontgonnen gebied (voor mij). Let wel op, er gaat een hele wereld voor je open ! :D

Hmm.. het is weer een hele nieuwe reeks waarin ik me moet gaan verdiepen precies.

Klopt, veel lezen en ook vragen dus. Niet alleen hier, ook op rcgroups staan paaaaaagina's met nuttige informatie ("power systems" en "conversions" threads)

Hey Eddy,
nee ik heb nog geen motor.. ik ben nog aan het twijfelen of het de liberty sport wordt of eerst een kleiner semi-schaal model (concreet: de T6 van RBC)... kwestie van iets vroeger te kunnen vliegen met een motorkist. Alleszins heb ik nu even wat minder tijd om te bouwen.
Wat het ook wordt, het zal pas voor na m'n vakantie zijn, in december dus.

Veel succes met je liberty sport... ik vind het een absolute prachtkist!!

Back