Aandrijving Truck

• Topicstarter Topicstarter Bonuskaart
  • Startdatum Startdatum
B

Bonuskaart

Guest
Beste mensen,

na een drukke tijd heb ik mijn truck hobbie weer eens opgepakt, ik had twee onafgebouwde modellen liggen en die moeten nu tioc echt eens af en de de weg op.

Ik zit alleen nog met een beslissingsprobleem met betrekking tot de aandrijving. De standaard tamiya motor loopt veel te snel nu kan ik twee dingen doen. LRP heeft een speciale truck motor en snelheidsregelaar, en carson (en anderen) hebben speciale vertragingsbakken.

Wat levert het beste resultaat bij het manoeuvreren?

groeten

hallo en welkom

ik rij in mijn trucks met een lpr truckpuller en die rijd heel rustig.

ik rij standaard in zijn 2de versnelling en ook op banen en met achteruit rijden is hij heel goed te regelen.

greets Chris

Hoi Bonuskaart,
allereerst welkom op het forum.

Ik rij met de standaard Tamiyamotor en heb daar direct een 4:1 vertragingsbak op zitten.
Voor de duidelijkheid, de vertragingsbak zit dus tussen de motor en de versnellingsbak.
Ook ik rij standaard in de 2 versnelling en kan echt een vloeiende kruipgang realiseren.

Weet alleen even niet of het echt scheelt in kracht als je een vertragingsbak of een LRP motor gebruikt.

hallo
welkom op het forum
ik heb in m'n truck de carson poisin truck zitten en in 1ste versnelling staan en rijdt heel zacht ook in de bochten heb er ook de mfu kit inzitten rijd heel mooi en niet te snel

hartelijk dank voor jullie reacties, maar het blijft moeilijk een keuze te maken welke kant je op wil (andere motor of mechanische vertraging) van iets wat je in het echt niet kan zien.

ik heb in ieder geval wel redelijk geprijsde vertragingen gevonden:
RC Rock Crawling - The Ultimate Crawler Store Gear Reduction Unit

Bij de keuze van een andere motor loop ik overigens tegen het volgende aan:
Bij sommige motoren word het aantal rpm gegeven, en bij andere het aantal turns, is er een directe conversie tussen deze twee? de truck motoren van lrp worden bijvoorbeeld in rpm gegeven, maar hun crawler motoren weer in turnrs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back