Aankondiging: No-Nitro versie 2011, de 3e wedstrijd, 3 juli, Appingedam

Dus in principe zijn de Traxxas Slash wagens ook niet welkom als je volledig afgaat op de 1/8 naam :)

de short course is er bij gedaan. om een beetje dagvulling te krijgen.
anders had je alleen maar 1/8 buggy truggy.

de shortcourse heeft bijna dezelfde afmetingen/dimensies als een 1/8 buggy/truggy

probeer je met je 1/10 buggy op nonitro te manifesteren. dan wens ik u veel succes

de shortcourse heeft bijna dezelfde afmetingen/dimensies als een 1/8 buggy/truggy

probeer je met je 1/10 buggy op nonitro te manifesteren. dan wens ik u veel succes

Vergeet wel niet dat zo'n 1/10 buggy een stuk harder gaat dan een shortcourse...

Inderdaad ook al meermaals mogen bewonderen dat het echt wel snelle jongens zijn :D
Al zullen de circuits zoals in Mol niet geschikt zijn voor je 1/10...

Laatst bewerkt:
Vergeet wel niet dat zo'n 1/10 buggy een stuk harder gaat dan een shortcourse...

slaapt u gerust verder..

het heeft te maken of de rijder de juiste capaciteit beschikt om met een 1/10 buggy "veel sneller" te zijn dan een short course truck.

als ik naar de rondetijden kijk van een willekeurige clubwedstrijd van MVB dan zit er nog maar een fractie van een seconde tussen onze snelse short course 4x4 rijder en 1/10 buggy 4x4 buggy.

en ja, dit zijn BNK rijders. dus wel prima rijders..

en probeer maar een snel rondje met je 1/10 buggy neer te zetten op de 1/8 baan van MOL bijvoorbeeld. je stuitert met de lichte 1/10 buggy alle kanten op.. bijna niet te doen zegmaar.

Nu de Durango heb ik eens getest op Mol en dat ging toch serieus goed :D

Maar dat een goede shortcourse een fractie trager is als een goede 1/10 buggy? Meen je dat nu echt???

Ben op verschillende circuits 1/10 al gaan rijden (Charleroi, Arendonk, Kampenhout) maar ik heb nog nooit een shortcourse in de buurt zien komen van een goede 4wd buggy :$ Wil ik best wel eens zien! Moet lekker zijn zo'n snelle 'vrachtwagen' :D hihi

Nu de Durango heb ik eens getest op Mol en dat ging toch serieus goed :D

Maar dat een goede shortcourse een fractie trager is als een goede 1/10 buggy? Meen je dat nu echt???

Ben op verschillende circuits 1/10 al gaan rijden (Charleroi, Arendonk, Kampenhout) maar ik heb nog nooit een shortcourse in de buurt zien komen van een goede 4wd buggy :$ Wil ik best wel eens zien! Moet lekker zijn zo'n snelle 'vrachtwagen' :D hihi

ik meen dit echt. is geen grap.

bij ons op MVB zijn de tijden zeer dicht bij elkaar gekropen. we praten nu zelfs al over het moment dat gaat komen dat de shortcourse 4x4 net zo snel zal zijn.
maar wat ik ook zeg. dit zijn wel goede rijders met veel ervaring. die weten hoe ze een auto moeten besturen.

Het is mij ook al eens opgevallen dat er niet zo heel erg veel verschil in zit (in de manege in elk geval)

En het verschil tussen de buggy en short course zal alleen maar kleiner worden nu er technisch verder ontwikkelde short course trucks op de markt gaan komen...

(Charleroi, Arendonk, Kampenhout)

ik neem aan dat het banen zijn met een andere ondergrond als klei of zand,ik neem aan kunstgras.

en daar kan ik me wel voorstellen dat je daar geen buggy bij kan houden.

maar in het zand scheelt het niet zo weinig en op klei ook niet zo.

Al je het vanuit je grondbeginselen negatief wil benaderen, klopt het inderdaad dat de No-Nitro de short-course er als veldvulling "bij doet"

Kan je het ook positief benaderen: Ja!
No-nitro heeft als doelstelling de 1:8 electro klasse te promoten. En omdat de klasse nog in opkomst is, is er voldoende ruimte in het dagprogramma om ook andere klasse's op te nemen. Onder andere de Short-course klasse. Bij mijn weten is de No-Nitro tot op heden de enige organisatie die buiten de clubwedstrijden om, een (landelijke) competitie aanbiedt.

In het eerste jaar hebben we een "unlimited klasse" opgenomen. Maar gezien de sterk tegenvallende opkomst in deze klasse is er besloten deze te schrappen. Er wordt nog overwogen of er een andere klasse voor in de plaats kan komen. 1:10 buggy behoort tot de mogelijkheden. Maar zoals al is opgemerkt, niet elke baan die de No-Nitro bezoekt is geschikt voor de buggy 1:10. Er wordt zelfs vanuit de negatief geaarde short-coursers al gemopperd dat het niet leuk is op een 1:10 baan. Ik vind dat overigens wel meevallen. Mol, Purmerend en Appingedam zijn IMO ook met de SC leuke banen. Helmond kan ik niet over meepraten, ben ik nog niet geweest maar deze baan wordt weer aangepast, en dan zal het ook wel snor zitten

Het toeval wil dat 2 van de 4 banen die wij gaan bezoeken de beschikking hebben/krijgen over een 1:10 baan. Wij zijn nog aan het onderzoeken of het (practisch) haalbaar en wenselijk is om voor de SC-klasse gebruik te gaan maken van de 1:10 banen. Als dat lukt zullen we bij voldoende belangstelling een 1:10 buggy klasse overwegen. Overigens, is er voor de 1:10 buggy met de BNK al een goed aanbod van wedstrijden. Wij zijn van mening dat niemand gebaat is bij elkaar beconcurrende organisatie's.
Wij van No-Nitro staan best wel open voor nieuwe klasse's, maar het blijkt verdomde lastig om het iedereeen naar het zin te maken. Vandaag is de ene klasse "hot", morgen een andere.

zozo Andre daar ben je even voor gaan zitten zeker? ;)
verders voel je je niet aangevallen toch? dat was vanuit mijn grondbeginselen niet de bedoeling althans..

en om het nu een landelijke competitie te noemen.. nou nou.. 4 wedstrijden valt best mee. begrijp me niet verkeerd elk initiatief juich ik toe... en ergens moet je beginnen..

En als er negatief geaarde short course rijders zijn die mopperen op een 1/8 baan. Dan zal dat vast niet gebeuren omdat die short course rijders zo negatief geaard zijn.
Het zou kunnen dat men gewoon hun ervaringen deelt met anderen..

Edit: ik lees anders in je bericht dat het mopperende gedrag van negatief geaarde short course rijders wel serieus genomen word. Want no-nitro kijkt of het practisch haalbaar is om van de 1/10 banen gebruik te maken..
Dat is toch weer een positief iets van de organisatie.

Laatst bewerkt:
Eelco, ik voel het zeker niet als een persoonlijke aanval.

En inderdaad, ik ben er even voor gaan zitten. Je moet met dit medium zo oppassen met de toon die je gebruikt. Voor je het weet ontketen je een flamewar, en da's niet in het belang van de mooie wedstrijden die gaan komen.

Ik reken erop dat het ons gaat lukken om voldoende rijders naar de banen te krijgen. De banen die de gastvrijheid bieden om een dagje te komen racen. Ook dat zijn vrijwillgers die hun vrije dag voor het cluppie opgeven. Zaterdag´s lekker een dagje trainen, pielen en kletsen, en zondag strijden op leven en dood :-)

haha inderdaad, als je een beetje negatief ingesteld bent kan je het antwoord van Murky123 wel verkeerd opnemen ja :D
Ben ik dus duidelijk niet by the way :D

Geweldig initiatief :D De eco is gereed en klaar om in april te gaan vlammen :D
Eerst de nodige testrondjes maken in Mol se

Inderdaad die banen zijn allemaal kunstgras...
Gaan we spreken over zandondergrond kan het natuurlijk wel al eens heel anders gaan liggen :$

@ kurtje.. je je moet mij eigenlijk een beetje kennen wil je me goed begrijpen. ;)
ik neem nooit een blad voor de mond en slinger alles zo de ether in..

gelukkig kennen bricks en ik elkaar een beetje...

nogmaals.. no-nitro is een zeer goed initiatief

Het is gewoon jammer dat er over het algemeen nog weinig met 1:8 BL wordt gereden. Een SC is van hetzelfde formaat als een 1:8 buggy dus je kan goed rondkomen op een 1:8 (en 1:10) baan. Andersom verschilt per baan, ik vind het niet zo leuk om met een 1:10 op een " echte " 1:8 baan te rijden omdat je dan echt teveel meters maakt.

Een 1:10 (buggy/truck) zou ik niet doen, dan heb je geen opkomst. De serieuze rijders die 1:10buggy/truck rijden, zijn actief bij het BNK of in Duitsland.

SC een ander verhaal, daarmee wordt niet gereden in het BNK. Ik zit te wachten op levertijden van de SC104WD (Heb wel de 2WD) en dan pik ik wil een wedstrijd (of meer) mee. 1:8 kan ik me nog niet zo in vinden, misschien komt dat met de jaren wel weer.

En wat sneller is? Ik denk dat het allemaal geen #*#*# uitmaakt. Uiteindelijk zou een 4WD buggy wel iets sneller zijn dan een shortcourse, maar zo hoog is het niveau in NL niet (is geen schande, minder mensen die het beoefenen) dus merken doe je het toch niet ;)

Leuk initiatief hoor, No-Nitro. Helemaal mee eens.

Dank voor deze bemoedigende woorden. Ik wil graag jullie hulp inroepen om een doorslaand succes te maken van de No-Nitro. Het is mij duidelijk geworden dat, hoe mooi een forum (voor ons) ook is, je er niet alle rijders mee bereikt. Wat voor (gratis) promotie middelen kunnen we nog meer inzetten, en wat kunnen jullie er aan bijdragen? Zegt het voort op de club, enthousiasmeer de hobbywinkel, sleur je vrienden mee naar een wedstrijd. Ook voor de beginners hebben wij ruime aandacht.

Meer rijders maakt een leukere wedstrijd, en een leukere wedstrijd zorgt weer voor meer rijders.
Hoe krijgen we deze bal goed aan het rollen?

andre.. ik zit es te denken.. maar we zitten hier op een electro forum.

ik weet het ffkes zo gauw niet te vinden maar is er in nederland een 1/8 nitro community die op een een of andere manier te bereiken is?

ongetwijfeld dat er 1/8 nitro rijders een buggy met een electro conversie hebben..

En nu wordt er weer gedacht dat de (is niet negatief) hobby zo groot is. De meeste mensen die de hobby op wedstrijdniveau (Want daar gaat het toch om) beoefenen zitten of hier, of op buggycup of .. tja, waar anders?

Er zijn niet zoveel mensen die de hobby beoefenen, dat het (nog) niet storm loopt is allemaal niet gek, No-Nitro is "nieuw" en veel mensen hebben geen zin / tijd voor om er nog een brushless auto bij te runnen.

Je zou nog kunnen proberen om belgen en duitsers (al zijn daar meer dan genoeg cups imo ;)) er bij te gaan betrekken. Dan haal je weer een paar rijders extra binnen, maar het is niet zo dat er meteen 70/80 man zijn. Dat gaat wat jaren duren. ;)

hmmm..
Je hebt de buggy gemeenschap via de buggy cup. Deze hebben hun plekkie hier www.buggycup.nl. De meeste rijders daar weten wel van het bestaan van No-Nitro. Op het forum gedeelte hebben ze zelfs een topic voor ons ingericht. Maar die mannen daar rijden al elke 3-4 weken een eigen wedstrijd.
Andere community is de truggy cup Die hebben hun plekkie op www.truggy.nl. Maar ook die mannen rijden elke 4-5 weken een wedstrijd.
Wij hopen dat wij zo'n leuke competitie kunnen neerzetten, dat er rijders overstappen. Voorlopig zijn we echter nog niet zover. Eerst moet de bal gaan rollen. En ik denk dat we die aan het rollen kunnen krijgen door de hobby rijders/bashers op een prettige manier kennis te laten maken met wedstrijden. Maar dan moeten we die gasten wel kunnen bereiken.
En inderdaad de hobby is niet zo groot, alhoewel er volgens mij wel heel veel auto's in omloop zijn. Maar die belanden voor een groot deel onder het stof omdat deze rijders het na een paar weken wel zat zijn om op-en-neer door de straat te knallen, of omdat ze tegen problemen oplopen die ze niet zelf kunnen oplossen. Deze gasten moeten we (via een club) naar een evenement als No-Nitro of soortgelijke happenings zien te krijgen. Waarbij wij wel als doel hebben om tot een serieuze evenement te groeien, en geen gezelligheid clubje gaan worden, met een demolition-derby aan het einde van de dag. Da's alleen maar in het voordeel van de LHS

Back