Aankoop advies brushless 1/8 buggy.

hi, even voorstellen :-D

ik ben christophe en totaal nieuw op deze website.
Maar heb wel al wat ervaring ( tamiya 1/10 on road ) en GS racing vision ( nitro )

Ik zou nu wel een geheel andere weg uit willen.

het zou een 1/8 buggy moeten zijn die veel potentieel heeft en compleet in alu kan gezet worden.
Er zo een serieus zwaar motortje + esc moeten in komen. ( enige ideën zijn welkom )
De traxxas rustler spreekt mij wel aan kwa rij eigenschappen, hiermee bedoel ik, niet kippen in een snelle bocht omdat hij een laag zwaartepunt heeft.. ( wel jammer dat die geen 4x4 heeft ) voorbeeldje dat ik hier gevonden heb van een lid.
Flickr: synomaik's Photostream
Wat ik er mee zou doen, is bashen + wat racen op de aardeweg + straat 50%

bestaan hier 4x4 varianten die hier zeer goed op trekken ?

Liefst van al zou ik stukken afzonderlijk kopen en zelf direct met de aluminium stukken werken, juist de draagarmen zou ik pvc laten om een breekpunt te hebben, moest het mis gaan.
Zo vermeid ik ik de onnodige kost van de motor en esc + lader + zender die ik allemaal niet nodig heb..

Oorspronkelijk zou het een Fg 4x4 beetle brushless geweest zijn, maar dat zou mij wat te duur uitkomen.. ;D

grtz

groeten !

Laatst bewerkt:
Mugen MBX6 (Tekno conversie), Mugen MBX6 ECO, HPI Forza toch wel de wagens

Motor/Regelaar: Tekin RX8 + T8 2050KV of Mamba Monster Max met een motor rond de 2000-2200 KV (beter dichtbij de 2000).

Accu's: 4 Cell's Hyperion, Turnigy allen minimaal 35C

Dankuwel pinky,

Zijn hier veel gebruikte websites waar de meeste hier hun allu parts kopen?
Ik wil wel eens weten welke merken modellen er allemaal in aanmerking komen..
ik zou echt wel direct de goede stukken kopen, en niet een rtr..
het maakt mij eerlijk gezegd niet uit dat ik er niet direct met kan rijden.
Liever direct goed :D

De hpi savage vind ik wel super, ik moet dan de shoks maar wat lager zetten geeft ook nog een cool uitzicht :p

ik krijg het idee dat je denk dat met alu alles is opgelost maar dat geeft alleen de impact door aan het volgende deel, dus kan je beter bijvoorbeeld
rpm kopen om de boel te verstevigen.
Joris

Ga nog maar eens heeeeeeeeeeel goed lezen en naar informatie op zoek want je verhaal klopt niet.

Wens: 1/8 buggy compleet in alu?
Traxxas Rustler = 1/10 stadium truck: niet te vergelijken met 1/8 buggy.
FG 4x4 Beetje = 1/5 of 1/6
Armen van PVC?
HPI Savage = 1/8 Monster Truck

Mijn advies: Stampede 4x4 en verlagen. Cheap / vrij stevig / niet te duur / spares goed beschikbaar / alu hop-ups mogelijk.

Ik heb zelf 2 mbx6 auto's en er is geen nood om alu onderdelen te kopen. Wat in alu moet zijn is al in alu en de rest breekt niet. Het enige wat ik soms breek op m'n mbx6 zijn draagarmen.

Anders is iets als een backslash of een Shapeshifter 1 misschien een goede, cheap ruw weg 10 scale en kunnen waarschijnlijk heel leuk mee komen

Maarja als je echt een 8 scale buggy wil zijn volgens mij alle "A merken" prima vergelijkbaar in kwalie, ik zelf wacht met smart op de robitronic vision:P

Anders is iets als een backslash of een Shapeshifter 1 misschien een goede, cheap ruw weg 10 scale en kunnen waarschijnlijk heel leuk mee komen

Maarja als je echt een 8 scale buggy wil zijn volgens mij alle "A merken" prima vergelijkbaar in kwalie, ik zelf wacht met smart op de robitronic vision:P
laat me raden! jouw lievelingskleur is rood?

heb niet echt een lieflings kleur als zo danig, maar rood zwart is een erg mooie combo ja:P (rx8 1900 kv, en een rood zwarte JR servo:P zwarte receiver en gaaaaaaaan met die banaan:P)

Maarja je zal misgrijpen aan een amerk buggy, kijk anders eens op youtube wat van de roar nationals ofzo en kijk of je er een er toffer uit vind zien ofzo...

Welja, daarom dat ik hier jullie mening kom vragen :D

Die Amerk rc's, ze gooien er mee naar u hoofd, zodat je u er blind op staart en de rest niet ziet staan..
ik ga de genoemde modellen op mijn gemak eens goed bekijken ;)

En liefst toch naar de 1/8 scale toe.. Kvind een groter auto toch net iets meer hebben, geeft meer het gevoel snelheid/schaal/handeling

Ik heb zelf 2 mbx6 auto's en er is geen nood om alu onderdelen te kopen. Wat in alu moet zijn is al in alu en de rest breekt niet. Het enige wat ik soms breek op m'n mbx6 zijn draagarmen.

En de dif's en aandrijflijn kunnen de zware motoren aan ?
Als het niet nodig is voor allu, dan laat ik dat voorlopig wel tot ik er iets van breek :p
Beter een draagarm breken dan iets erger :p

Laatst bewerkt:
Heb je de buggy topic al eens door gelezen? die zijn allemaal goede keuzes...

(A merken zijn bijv HPI/hotbodies, ofna/habou/jammin, associated, losi, mugens)

Hij heeft niets gelezen als hij het verschil tussen een 1/10 ST, 1/8 buggy, 1/8 MT en 1/5 MT niet weet ;)

nard Cox ik gaf maar voorbeelden.. ik ben nogal wisselvallig in mijn keuze :)

ik weet heus wel waar een buggy voor dient of een MT of een St..
En ik kijk niet zo naar wat voor soort het is.. meer hoe de rij eigenschappen zijn, de fun factor, en of ik ze mooi vind :)

Ik zou de topic moeten aanpassen naar 1/8 off road dan ;) ..

En nu ontopic:

Ik ben op paar andere merken gestoten die hier nog niet vernoemd zijn.
Ik wist al van hun bestaan, maar ze zijn meer wedstrijdgerichte auto's

Dit is dan puur wat ik wil, een auto waar dan wat sleutelwerk aan is ( kit ) RTR is maar boring..
de kyosho inferno MP9E komt als kit zonder iets bij. zo kan ik al mijn eigen onderdelen gebruiken. ( 7 keer wereldkampioen )

De losi 8ight-E 2.0 zelfde verhaal maar dan wel al gebouwd zonder elektronica.

XRAY XB808E 2010 Spec Luxury 1/8 Electric Off-Road Buggy Kit
ook compleet zelf bouwen, etc etc

grtz

Als je met een van de bekende merken in zee gaat kan je neit missen...
Een hele leuke is ook de nieuwe Mugen ECO buggy, heb hem zelf ook en het is toch wel een pareltje om mee te rijden.

Kwaliteit is zeer zeker goed te noemen ;)

En de dif's en aandrijflijn kunnen de zware motoren aan ?
Als het niet nodig is voor allu, dan laat ik dat voorlopig wel tot ik er iets van breek :p
Beter een draagarm breken dan iets erger :p

Zou mij bij een muigen geen zorgen maken om de diffs.
Zwakke punt zijn de draagarmen, maar ook dat valt goed mee.

Natuurlijk ook de Kyosho, Xray zijn goede auto#s de Hyper 9 zou ik een beetje terughoudend mee zijn. Veel problemen met deze wagen en zeer secht leverbaar (Habao wordt niet meer echt ge-importeerd in europa)

@Stewie leer rijden :) blijven je draagarmen ook heel ik verslijt hoogstens 2 draag armen per jaar.

haha inderdaad Pinky maar je moet toch iets slechts ook kunnen noemen :D

Ik heb op een jaar tijd 1 draagarm kapot gereden, en dat was dan nog dat ene mijnheer speedhouse frontaal op mij invloog :D haha

Denk da Stewie niet veel meer armen heeft stuk gereden, en das toch wel een prestatie :D Ookal omdat er 90 procent op Mol gereden wordt door ons :D

we kijken uit naar de No nitro trouwens... lekker nog eens knallen :D

ik weet heus wel waar een buggy voor dient of een MT of een St..
En ik kijk niet zo naar wat voor soort het is.. meer hoe de rij eigenschappen zijn, de fun factor, en of ik ze mooi vind :)

Ik zou de topic moeten aanpassen naar 1/8 off road dan ;) ..

De losi 8ight-E 2.0 zelfde verhaal maar dan wel al gebouwd zonder elektronica.
grtz

Fun, speed, groot degelijk.....
--->

TRUGGY 2000KV op6S lipo

Back