Aankoop advies brushless 1/8 buggy.

Aan wedstrijden doe ik niet mee hoor ;) :p

Zei ik een half jaar geleden ook :yes:

Pinky, rij idd soms iets stuk, maar niet zoveel hoor.
Daarbij, heb het van horen zeggen he. Vind hetzelf ook wel meevallen, aangezien mol toch een veeleisend circuit is.
En elk merk moet toch iets 'negatiefs' hebben...

Ik vind het heus geen slecht merk :D

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een MP9e in de aanbieding..
Ding heeft nog niet veel gereden en heb hem zowat gebruikt zoals jij hem wilt gebruiken..
Gaat best hard.. Maar de snelheid kun je zelf kiezen uiteraard.
Er komt nu juist nog een motormount en shocktower aan vanuit het buitenland (betere opties) En dan ga ik hem nog eens volledig nazien dat die tip top is.. Mocht je intresse hebben laat je het maar weten:yes:

olii, en waarom doe je uw mp9e weg? :p
Iets beter gevonden of ga je een andere weg uit ?

Ik heb wel grote interesse in zo een mp9e, maar ik zou die dan wel nieuw kopen.
Deze is stock al zeer goed uitgerust neem ik aan? of zijn er updates die jij vind dat noodzakelijk zijn om hem nog beter te maken ?

Onderdelen die ik er bij zou kopen: ( verbeter indien nodig :p )

Specificaties motor:
Castle Creations Mamba Monster motor 2200kv
Maximum voltage: 25,2 Volt
Ampere: 120A
Gewicht: 424 gram
Diameter motor: 39.98mm
Lengte motor: 75.18mm
Asdikte: 5 mm
Connector: 6.5mm
Voorzien van ABEC-1 kogellagers

Specificaties regelaar:
Castle Creations Mamba Monster regelaar
Kan in combinatie met 6S LiPo's (of 2 stuks 3S) gebruikt worden.
Continue belasting: 120A
Weerstand: 0.0003 Ohm
Proportionele rem met instelbare curve
Instelbare low voltage cut-off
Connector: 6.5mm bullet
Gewicht: 121 gram

Als servo een Rhino ?

Zenderset : Spektrum DX3R of S

Batterijen: Turnigy
S4 5000mah 35-40C
S5 5000mah 35-40C
S6 Te veel van het goeie zeker ? :D

Wat zijn zo de rij rijden met deze configuratie ? 15min ?

Rhino servo is voor bigscale denk ik.
Naarvenant uw ervaring kan je wel zelf kiezen van welk aantal cellen je wilt. Beste handelbaar is 4s lipo.

Enige nadelen dat ik echt vind is die shocktower;)..

Voor mij hoeft die nu al niet meer weg , maar als iemand er intresse in heeft mag die altijd is langskomen. zoniet dan gebruik ik hem maar op mijn manier:yes:

En de dif's en aandrijflijn kunnen de zware motoren aan ?
Als het niet nodig is voor allu, dan laat ik dat voorlopig wel tot ik er iets van breek :p
Beter een draagarm breken dan iets erger :p

De aandrijflijn is bij 1/8 buggies altijd uit staal (alu hopups zijn te verkrijgen voor de meeste merken). Als de diffs goed geschimmed zijn, dan gaat er niks kapot.
Ik rij al bijna een jaar met m'n elektro mbx6 en ik heb nog nooit iets stuk gehad aan de aandrijflijn en ik rijdt vrij agressief. Vraag maar aan Kurtje, Stewie, Olli en nard :p

Als ik nu een 1:8 Buggy zou zoeken kom ik toch bij de MBX6 eco uit vrees ik. Het is denk ik een van de beste kits van het moment. Ik heb er mee gereden met een Tekin motor erin, en na een paar rondjes was me al duidelijk dat dit wel heel erg strak reed.

Nou ben ik gelukkig nog steeds tevreden met mijn HPI Vorza Flux dus kan mijn portomonee kan nog rustig ademhalen. :)

@SSI ben je zeker van je "staal" uitspraak? Trek even een Hyper 9E uit elkaar en edit je post dan even :)
Ik heb enkel Losi en Mugen gehad en daar waren ze beide staal :p Alu hop ups te verkrijgen voor mugen. Geen idee bij Losi.
Eco is ook niet volledig uit staal, spur is plastiek.
Maar dat gaat zolang mee dat het geen probleem vormd.

Ohja juist, maar dat kan je naar staal vervangen als je wilt.

Ohja juist, maar dat kan je naar staal vervangen als je wilt.

Maar dat is echt niet nodig zenne, spur ziet er nog altijd prima uit op de eco en die heeft toch al wat gereden zenne.

De eco blijft trouwens verbazen bij elke verandering, nu vliegt ie echt :yes:.
Quad in mol is een makke. Als je goed aankomt land je bijna op de ramp :yes:

Ja eh Stewie wat een kleine verandering van pinion kan doen eh, nu komt hij echt tot zijn recht... Iets beter controleerbaar, temperatuur is minder maar de power is enorm!!! Quad nemen en bijna landen op de ramp niet normaal :D

Zoals onze andere vriend net zei op msn: jullie waren net vliegers met de eco's :D

Ja, reageert ook veel beter onderin enzo.

Nu enkel opnieuw leren de jumpkes perfect te nemen inplaats van erover te schieten ;).
Ja, de Phil zei het nog op de terugweg dat de eco wel heel vlotjes ging nu :cool:.

Zou op dit moment echt geen andere auto willen...

Dit gaat hard klinken uit mijn mond maar ik vond het op het einde leuker me de eco als met de Nitro :$ :$

Meende dat nu? :eek:
Om welke reden?

Omdat de eco echt zo goed rijdt (dat doet die) of omdat we zowat gewaagd zijn aan elkaar tijdens de 1vs1 show terwijl de andere aan de kant stonden met een kapotte auto ;).

Blijft toch vet zo 2 eco's zien rondvliegen en niet afgeven. Beide lekker over de quad, ramp op, lange jump en zo rechtstuk op :D.

Om on-topic te blijven:
Stewie raad nog altijd de MBX6 eco aan'''

olii, en waarom doe je uw mp9e weg? :p
Iets beter gevonden of ga je een andere weg uit ?

Ik heb wel grote interesse in zo een mp9e, maar ik zou die dan wel nieuw kopen.
Deze is stock al zeer goed uitgerust neem ik aan? of zijn er updates die jij vind dat noodzakelijk zijn om hem nog beter te maken ?

Onderdelen die ik er bij zou kopen: ( verbeter indien nodig :p )

Specificaties motor:
Castle Creations Mamba Monster motor 2200kv
Maximum voltage: 25,2 Volt
Ampere: 120A
Gewicht: 424 gram
Diameter motor: 39.98mm
Lengte motor: 75.18mm
Asdikte: 5 mm
Connector: 6.5mm
Voorzien van ABEC-1 kogellagers

Specificaties regelaar:
Castle Creations Mamba Monster regelaar
Kan in combinatie met 6S LiPo's (of 2 stuks 3S) gebruikt worden.
Continue belasting: 120A
Weerstand: 0.0003 Ohm
Proportionele rem met instelbare curve
Instelbare low voltage cut-off
Connector: 6.5mm bullet
Gewicht: 121 gram

Als servo een Rhino ?

Zenderset : Spektrum DX3R of S

Batterijen: Turnigy
S4 5000mah 35-40C
S5 5000mah 35-40C
S6 Te veel van het goeie zeker ? :D

Wat zijn zo de rij rijden met deze configuratie ? 15min ?

Als je een nieuwe M9e gaat aanschaffen, dan zal je je lijstje nog verder moeten uitbreiden met:

- een setje banden en velgen
- siliconenolie en vet

Ik heb nog een 1/8 buggy in de doos staan om te bouwen (al vanaf augustus 2010 :shock:), maar als ik er nu 1 zou gaan aanschaffen dan zou het waarschijnlijk wel de Eco worden ..

Ben zelf ook pas begonnen, een 2e hands vorza overgenomen..
Word al een mooi wagentje: http://i55.tinypic.com/2yngow9.jpg (nog niet klaar! :P)
Zon mugen is nog wel beter, maar de vorza is wel een degelijke wagen als je niet raced voor het eggie ofzo
Volgens mij ben je ook wel wat goedkoper uit ermee

Back